8 574 lukukertaa ·
7 vastausta
9k lukukertaa
7 vastausta
Kalkkilaasti kellarin seinällä
Ajattelin laittaa kalkkilaastia kellarinseinälleni (sisäpuolelle). Onko kenelläkään neuvoja?
*tarvitaanko vahvistusverkkoa?
*on olemassa useita erilaisia valmiiksi sekoitettuja. Mitä pitäisi käyttää, itse ajattelen, että Serpo 144 vaikuttaa hyvältä? Vai onko parempi ostaa kalkkia ja sekoittaa itse?
*pitäisikö sitten maalata silikaatti- tai kalkkimaalilla?
Kiitollinen myös muista neuvoista aiheesta, jos jollain on kokemusta.
*tarvitaanko vahvistusverkkoa?
*on olemassa useita erilaisia valmiiksi sekoitettuja. Mitä pitäisi käyttää, itse ajattelen, että Serpo 144 vaikuttaa hyvältä? Vai onko parempi ostaa kalkkia ja sekoittaa itse?
*pitäisikö sitten maalata silikaatti- tai kalkkimaalilla?
Kiitollinen myös muista neuvoista aiheesta, jos jollain on kokemusta.
Hei!
Olen juuri korjannut rappausta kellarissani ja rappanut noin 20m2 hyvällä tuloksella. Olen käyttänyt rappauskalkkia, jonka ostin säkissä rakennusmarkkinoilta ja sekoitin sen itse hiekkaan ja veteen. 1 osa kalkkia + 3 osaa hiekkaa + vettä, kunnes seos saa tasoitteen koostumuksen. En usko, että tarvitaan raudoitusverkkoa, mutta sinun tulisi kastella pinta huolellisesti ennen rappaamista. Oikeat työkalut ovat tärkeitä - etsi dinbyggare-sivulta, niin saat hyvät ohjeet miten homma hoituu.
Sekä kalkkimaali että silikaattimaali sopivat kalkkirappaukselle. Älä KOSKAAN maalaa kellarin seinää tiiviillä muovimaalilla. Olen nähnyt ja korjannut vahinkoja, joita sellainen maali aiheutti kellarissamme
.
Onnea matkaan!
gaia
Olen juuri korjannut rappausta kellarissani ja rappanut noin 20m2 hyvällä tuloksella. Olen käyttänyt rappauskalkkia, jonka ostin säkissä rakennusmarkkinoilta ja sekoitin sen itse hiekkaan ja veteen. 1 osa kalkkia + 3 osaa hiekkaa + vettä, kunnes seos saa tasoitteen koostumuksen. En usko, että tarvitaan raudoitusverkkoa, mutta sinun tulisi kastella pinta huolellisesti ennen rappaamista. Oikeat työkalut ovat tärkeitä - etsi dinbyggare-sivulta, niin saat hyvät ohjeet miten homma hoituu.
Sekä kalkkimaali että silikaattimaali sopivat kalkkirappaukselle. Älä KOSKAAN maalaa kellarin seinää tiiviillä muovimaalilla. Olen nähnyt ja korjannut vahinkoja, joita sellainen maali aiheutti kellarissamme
Onnea matkaan!
gaia
Hei
On ostettavissa ruokomattoja.
Ne ovat yksinkertaisesti ruokoa kiinnitettynä kanaverkkoon.
Erittäin helppokäyttöistä mielestäni.
Sitten meillä oli Optirocs kalkkilaasti.
Muista levittää vähän per kerros ja anna kuivua välillä vain.
Meillä on neljä kerrosta seinällämme.
Jos kalkkimaalilla maalaat, se "pölyää" vaatteisiin ym. kun kosketat sitä.
Ratkaisimme sen kulttuurikäsityöläisten katto- ja seinämaalilla.
Näyttää kalkkimaalatulta, mutta ei pölyä.
Toimii varmasti myös muulla emulsiosävyllä.
On ostettavissa ruokomattoja.
Ne ovat yksinkertaisesti ruokoa kiinnitettynä kanaverkkoon.
Erittäin helppokäyttöistä mielestäni.
Sitten meillä oli Optirocs kalkkilaasti.
Muista levittää vähän per kerros ja anna kuivua välillä vain.
Meillä on neljä kerrosta seinällämme.
Jos kalkkimaalilla maalaat, se "pölyää" vaatteisiin ym. kun kosketat sitä.
Ratkaisimme sen kulttuurikäsityöläisten katto- ja seinämaalilla.
Näyttää kalkkimaalatulta, mutta ei pölyä.
Toimii varmasti myös muulla emulsiosävyllä.
Hei!
Vassimattoja tulee varmasti käyttää, kun laittaa rappausta puulaudoille / en tiedä onko se ulko- vai sisäkäyttöön ??? Ehkä toimii molemmissa tapauksissa. Suporex- tai tiilipintaa rapataan suoraan ja kohtuullisen kostuttamisen jälkeen.
gaia
Vassimattoja tulee varmasti käyttää, kun laittaa rappausta puulaudoille / en tiedä onko se ulko- vai sisäkäyttöön ??? Ehkä toimii molemmissa tapauksissa. Suporex- tai tiilipintaa rapataan suoraan ja kohtuullisen kostuttamisen jälkeen.
gaia
Klikkaa tästä vastataksesi
