Yritän jiirisahata tällaisen listan lattiaan olevan kiven ympärille, kakluunin eteen

http://www.duri.se/duri_bilder/KA05B.jpg

En saa onnistumaan, kun sitten yhdistän sahatut palat, ne jäävät rumasti väliin, pitääkö sahata jotenkin erityisellä tavalla, kun on kulmikkaita listoja??

Pitäisi siis olla kolme listaa, jotka on sahattu 45 asteen kulmassa, yksi kummallekin puolelle kiveä.
 
Lista täytyy olla samassa asennossa sahassa kuin se on lattialla. Sahaa nauha puuta tms. samassa paksuudessa kuin kivi ja laita listan alle, kun sahaat. ;) epäselvästi selitetty??
 
Ei, se oli itse asiassa juuri niin kuin yritin :)
Mutta silti ei tullut hyvä, saumaan jäi rako.

Joten mietin, teinkö kuitenkin jotain ilmeisen väärin, mutta ehkä saha on kelvoton :)
 
Sain tämän vastauksen suoraan Durilta nyt aamulla

Ongelmasi on hyvin tunnettu, se ON vaikeaa saada siistiksi. Tulisi mieluiten taivuttaa sellainen lista, jotta se saadaan siistiksi, mutta se on erittäin kallista (1800:-/ m). Ei ole mahdollista saada sitä siistiksi gersågalla, suosittelen mieluummin kääntymään peltisepän puoleen ja tarkistamaan, voivatko he auttaa sinua kultavärisellä listalla, joka säilyttää säteesi.

Ota yhteyttä, jos tarvitset lisää apua.

Thomas/Duri
 
Olin tulla hulluksi rimoitettujen listojen rumista raoista, vaikka yritin olla todella tarkka >:(
Ostin sitten Nobex kulmasahan korvaamaan Rustamodellenin. Uskomaton ero, Nobex'in kanssa ei tullut yhtään rakoa ollenkaan :D

/T
 
Jos ei toimi niin kuin pappskallen kuvailee, niin on vajsing sahassa. ;)
 
Immobil sanoi:
Funkar det inte så som pappskallen beskriver, så är det vajsing på sågen. ;)
...eller så är verkligheten inte 45 grader exakt.....fast det har ju aldrig hänt förut..... ;)
 
Nämä halvat alemman luokan merkit jiirisahoista laserilla - eikö laser auta lainkaan tarkkuuden parantamisessa, kun pohjimmiltaan laatu on kuitenkin huonompi?
 
niin totta, niin totta, ei kai sitä laserilla sahata......
Huono myyntiargumentti mielestäni, pitäisi olla tärkeämpää oikea terä, pöytä, mekaniikka jne.

Vinkkinä voisi olla, että lainaa tai vuokraa katkaisu- ja jiirisaha (dewalt tietenkin! ;)) metalliterällä :)
 
Aion nyt tehdä niin, että laitan puisen kolmioriman kiven ympärille (se on hieman lattian yläpuolella) ja sitten laitan litteän kullansävyisen listan "rinteen" päälle. Se on varmaan vähän helpompaa, vaikkei yhtä tyylikästä....
 
Jos aiot maalata listan, voit tehdä kuten snickaren - latexfog.
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.