Olemme tekemässä remonttia huvilassa ja kaipaisimme tietenkin yhtä asiaa. Tarvitsemme käytetyn kattopalkin tai lattiahirren. Onko kenelläkään tietoa, mistä sellaisen voisi saada? Olen etsinyt vähän netistä, mutta en löydä mitään läheltä paikkaa, jossa asumme, Skånessa. Onko kenelläkään ideoita?
 
Moro

Oletan, että *et* tarkoita, että tarvitset "uuden" käytetyn kantavan palkin, vaan ainoastaan koristepalkin kattoon.

Näin minä tein, kun remontoimme kotona huonetta. Ostin kaksi tavallista 3 metrin tolppaa/koolinkia 70*70 mm. Sitten aloin hakkaamaan, viilaamaan, raspamaan, tekemään viiltoja jne. tähän, jotta se sai simuloituja ikääntymisen merkkejä. Kun olin tyytyväinen ulkonäköön, petsasin sen tummalla petsillä. Sitten asensin palkit kattoon 2 metrin välein. Tuloksesta tuli todella hyvä.

Toivottavasti tämä oli sitä mitä kysyit - muuten voit unohtaa vastauksen…

/NiB
 
Jos etsit paksuja tukkeja kuten minä, paras on etsiä viljelijä, jolla on oma sahalaitos. Mielellään joku, jolla on tietoa ja kokemusta, ja jolla on runkoja, jotka ovat kuivuneet pari vuotta...... Itse tilasin tukit, joiden koko on 250x180 mm ja pituus 6 metriä. Sitten kutsuin sukulaiset illalliselle tukkien nostamisen jälkeen 3 metrin korkeuteen kattoon ::) Etsin juuri metrin hintaa, mutta se valitettavasti katosi. Muistan kuitenkin, että "huipulla oleminen maksaa ;)"
 
kinnhov sanoi:
Har kollat runt lite på nätet, men jag hittar inget i närheten av där vi bor, i Skåne. Är det någon som har nån idé?
Har du missat denhär ????

http://www.ahusbyggatervinning.se/ ;)
 
Se oli mielenkiintoinen kauppa, onkohan Västerbottenissa mitään vastaavaa?
 
Mielenkiintoinen linkki, jonka annoit meille Immobil!
Tietääkö kukaan onko vastaavaa yritystä, joka harrastaa rakentamisen kierrätystä Sthlm-pohjois - Uppsala - Västerås seudulla?

Olen käynyt Gysingessä hankkimassa hieman pientavaraa, jolla on vanha luonne, kuten beslag ym.......
 
Bob_the_builder
jureit sanoi:
Jos on kyse siitä, että halutaan juuri kattoparrun ulkonäkö, niin.....  [linkki]
Tuota ketjua ei varmaan koskaan unohdeta täysin... :)
 
Feikkipalkit. Ne on kyllä juttuja. :P
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.