Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka
tegelek: Thanx . . . Soitin Telia 90200. Pitäisi soittaa tyyppi juuri kuten aiemmin sanottu. Toivottavasti se menee nopeasti.
swede: [citat] Hei Luulen, että ne ovat Hallsbergin tiiliä Puh 0730-575906 Kysy äke Terv ;)
JesperS: Kaksoisnatsapaneeli, joka minulla on talossani, on vain 70 leveä ja se asennettiin alun perin sekä kattoon että seinään eteisissä (alas/ylös). Helmipaneeli taas on noin 150 leveä, mutta siihen on höylätty kaksi helmeä samaan. Näyttää siis kahdelta erilliseltä paneelilaudalta, vaikka se on vain yksi. Löytyy mm. keittiön katosta. /J
marten70: On olemassa erityisiä niin sanottuja liimoja siporexille ne ovat paras vaihtoehto.
swede: [citat] Hei, sinulla on terveisiä Nilenforsilta, puhuin hänen kanssaan tänään, olet oikeassa he eivät tee kierreportaita ;D
Fredrik.Aj: Mitkä ovat perinteisen puulattian rakentamisen kustannukset?
helenae: Hei! Naapurit meidän uudisrakennuksella ovat kertoneet, että puutavara ja asfaleeri ovat olleet ulkona perjantaista lähtien, ilman pressua. :o Täällä länsirannikolla on satanut kunnolla ja kysymykseni on tietysti: Miten se vaikuttaa puutavaraan?? Tuleeko se olemaan kunnolla kuivaa, ottaen huomioon, että heidän pitäisi viimeistellä ulkoseinät ja laittaa katto kahden viikon sisällä.
pappskallen: Ajoin Demidekk Visirillä, ja "minun" maalari 35 vuoden kokemuksella suosittele tätä!
Immobil: :o Huomasin tänään rakennusostosreissulla, että Harald Nyborgilla oli edullisia harjalistoja. ::) ;)
kalleanka70: Yo Mortica siellä on kokonainen keskusteluketju tästä samassa kategoriassa.....have a look!
kalleanka70: Katso vastaavaa ketjua rakennusmateriaalien kategoriassa, jossa on useita viestejä.
Immobil: [citat] Pärjäätkö 80 x 80 mm ???? Silloin ne maksavat tammesta: 675:- / kpl. ;)
TJ: Onko kukaan tehnyt hintavertailua eri peltityypeille omakotitaloa varten (kourut, syöksyputket, päätykolmioiden pellit, ikkunapellit jne.)? Etsin "hopean" väristä. Plastisol SilverMetallic Plåtisol (jos se nyt eroaa edellisestä) SilverMetallic Galvanoitu AluZink Sinkki (Tai ainakin, jos joku tietää suunnilleen niiden suhteelliset hinnat?)
Immobil: [citat] Ei, lastulevy käy myös. ;) Heillä ei ehkä ollut OSB:tä valikoimassaan tai sitten he ansaitsevat enemmän lastulevyllä. :D
TJ: Olen nähnyt, että Tiilikattoja asennetaan Takboardille. Tietääkö joku siitä enemmän? Tai onko joku itse tehnyt sen?
Zunken: Hei! Mistä voi ostaa halpaa eristelaatikkoa 110-putkelle, uskon niiden olevan noin 300 mm leveitä? Kommunalteknik myy niitä noin 160 kr/m sis. alv. Tarvitsen noin 40 m, joten se on jo rahasumma, joten ajattelin tarkistaa, onko olemassa jotain halvempaa paikkaa, mistä ostaa. Terveisin, Zunken
Tumstocken: SEURAAVA PÄIVÄ: Å, katsohan... Luin ketjun niin nopeasti eilen, että tuskin huomasin ettei kyse ollut niin paljon sisustuksesta/laatikkorakenteesta. No, siinä tapauksessa minulla ei ehkä ole paljon lisättävää. Sattumalta olen rakentanut suuria talleja pari kertaa aikaisemmin, ensimmäisestä kynänvedosta aina viimeisiin hitsauksiin taidealatöissä. Sallikaa minun suositella hyvää
Mjölnaren: Olin tänään yhteydessä paikalliseen puusepänverstaaseen, joka voi ottaa tehtäväkseen 22 mm raakapontin korjaamisen. He arvioivat noin 125 m/h. Minun tapauksessani noin 4 tuntia x 400:- = 1.600:- Näin se saa olla :)
pappskallen: http://www2.blocket.se/view/2971390.htm?l=0&c=1&city=0
gluecifer: Täällä (Örebron laidalla) maksaa kirvesmies 270 plus moms. tunnissa
pappskallen: Mitä maksaa auto???? ei vitsi, mutta se riippuu todella monista tekijöistä, mutta voin kertoa mitä se maksoi minulle! Vaihdoin kaikki puuosat ulkopuolella (paneeli=7"+ribb, räystäspelti, alapuoleinen laudoitus päätyylityksessä+sims sekä 28mm listat) + maali. tämän hinta oli 23000 kr. kaikki työ tehtiin itse. talo on 1,5 kerroksinen ja 147 neliömetriä. suosittelen ottamaan yhteyttä
Mjölnaren: Kyllä, jos on korkki ja kosteus on liian suuri, saa varmasti kelluvan lattian........ :D Mitenkään, luulen, että Icopalilla on järjestelmä "nopprig" muovimaton kanssa, joka tuulettaa ulos ja lattialistojen läpi.
Qudan: [citat] Meillä oli suunnitelmia asentaa vesikiertoinen lattialämmitys kellariimme. Mutta LVI-yritys neuvoi meitä olemaan tekemättä sitä. Koska jos lattiaa ei kaiveta pois ja eristetään kunnon matka maahan asti alhaalta päin, lämpö menee maahan ja vetää siten kosteutta maaperästä. Näin lattiaan syntyy kosteusvaurioita sen sijaan. Ja vaikka työn tekisi kaivamalla, se voisi silti
LB: Sähkö on ainakin halpaa Malmbergsilla, noin 15-20'. Vertaa sitten mielellään putkitarvikkeita Rinkabyrörin kanssa, niitä suositellaan usein.
brevik: Onko joku tehnyt sen? Asumme mexitegelhus-talossa, jonka haluaisimme saada rapattua tasaiseksi hienoksi rappauspinnaksi. Mitä sellainen voisi maksaa suunnilleen?
pmf: OK kaikki, olen nyt tutkinut asiaa paljon ja tässä tulee rauhoittavia tietoja, kaikki säteilevät radioaktiivisuutta enemmän tai vähemmän ja monet asiat myös radonia, esim. maa ja kallio ja joskus jopa pohjavesi, mutta kuten sanottu enemmän tai vähemmän. Kun puhutaan Radonista liuskekivessä (erilaisia on todella monta, kuten te muut jo ymmärsitte...), tarkoitetaan usein ns.