3 715 lukukertaa ·
5 vastausta
4k lukukertaa
5 vastausta
Puulattia
Usein kuulee, että 14 mm puulattiaa suositellaan 7 mm sijaan, koska se on hiottavissa. Okei, ymmärrän sen täysin, mutta kun on aika hioa lattia uusiksi, sanotaan 15-20 vuoden kuluttua.
Lattian hiomiseksi kaikki huonekalut täytyy poistaa, ja epäilen, että täytyy varautua myös vähän hiomapölyyn? En ole perillä mitä puulattian hionta /m² maksaa, mutta oletan, että täytyy palkata joku tekemään se täydellisesti (jos sen voi tehdä täydellisesti itse niin totta kai, mutta tavalliselle ihmiselle)??
Ja kun kaikki huonekalut on pois, voisihan samalla laittaa uuden 7 mm lattian, sen ei pitäisi erota niin paljon /m² uuden 7 mm lattian laittaminen verrattuna vanhan uudelleen hiomiseen?
Joten kysymykseni:
Kannattaako laittaa 14 mm lattia ja hioa se kerran uusiksi verrattuna 7 mm lattian laittamiseen ja sen vaihtamiseen toiseen 7 mm??
/PH
Lattian hiomiseksi kaikki huonekalut täytyy poistaa, ja epäilen, että täytyy varautua myös vähän hiomapölyyn? En ole perillä mitä puulattian hionta /m² maksaa, mutta oletan, että täytyy palkata joku tekemään se täydellisesti (jos sen voi tehdä täydellisesti itse niin totta kai, mutta tavalliselle ihmiselle)??
Ja kun kaikki huonekalut on pois, voisihan samalla laittaa uuden 7 mm lattian, sen ei pitäisi erota niin paljon /m² uuden 7 mm lattian laittaminen verrattuna vanhan uudelleen hiomiseen?
Joten kysymykseni:
Kannattaako laittaa 14 mm lattia ja hioa se kerran uusiksi verrattuna 7 mm lattian laittamiseen ja sen vaihtamiseen toiseen 7 mm??
/PH
Vaikea sanoa, mitä hinnat ovat 15-20 vuoden päästä, mutta voi katsoa, mitä ne maksavat tänään. Kun olen hionut lattioita, se on maksanut 500-1000 kr konevuokrauksessa, hiomapaperissa ja lakkauksessa. Veikkaisin, että ammattilainen veloittaa noin 2000 kr 20 m[sup]2[/sup] lattian hionnasta. Sitä hintaa voi verrata uuden lattian hintaan, joka saattaa maksaa 4000 kr. Ei pidä unohtaa, että vanhan lattian ja listojen purkaminen, kaatopaikalle vieminen, uuden lattian hakeminen, asentaminen ja listojen laittaminen on hieman työlästä. Kokemukseni lattiahiontakoneista on, että niistä tulee erittäin vähän pölyä.
Onhan noiden vaihtoehtojen välillä myös suuri ero massiivisuuden tunteessa.
General Failure, hyväksyn perustelut
200kr/kvm:n hinta on kohtuullisesti laskettu
Kiitos.
Pappskallen: (tuntuu vähän ilkeältä kutsua jotakuta niin, mutta ok...
)
Massiivisuudentunne onko se parempi? Tunne on abstrakti, entä jos ei pidä siitä massiivisuuden tunteesta?
/PH
200kr/kvm:n hinta on kohtuullisesti laskettu
Kiitos.
Pappskallen: (tuntuu vähän ilkeältä kutsua jotakuta niin, mutta ok...
Massiivisuudentunne onko se parempi? Tunne on abstrakti, entä jos ei pidä siitä massiivisuuden tunteesta?
/PH
Ihan ok ph olenhan itse valinnut kutsua itseäni niin.PH sanoi:
Selvä, olet oikeassa tunteen suhteen, minä vain kiirehdin hieman ja perustin sen henkilökohtaiseen vaikutelmaan, vaikka uskonkin, että useimmat pitävät massiivisesta, vankasta tunteesta ohuen, kolisevan sijaan
olen saanut hinnan 140kr/m2 varten tammiparketti: hionta ja 3 x lakkaus. Luulen, että lakka on todennäköisesti huonompi kuin uusiin tehtaalla lakattuihin lankkuihin saatu. Valitsisin vaihtaa uuteen 7mm sen sijaan, että hioisin, mutta meillä se ei ole ajankohtaista (vanha, paksu tammilattia)
gaia
gaia
Klikkaa tästä vastataksesi