3 508 lukukertaa ·
3 vastausta
4k lukukertaa
3 vastausta
Jalomaalit kalkkilaastille
Omistan Myresjöhus-talon 1940-luvulta.
Talo on alun perin rapattu kalkkilaastilla kaislamatoille ja niiden alla seisovat puupaneelit.
Vuonna 1978 edellinen omistaja rapautti talon uudelleen jaloroiskelastilla KC-laasti. Käsittääkseni tämä ei ole tehty täysin oikein, mutta näin tehtiin 1970-luvulla.
Kun aion rappauttaa talon uudelleen, pitäisikö minun poistaa kaikki roiskelasti? ja sen jälkeen käyttää kalkkilaastia. Vai voinko jatkaa uudella roiskelastilla (KC-laasti)?
Onko joku muu kohdannut saman ongelman?
Talo on alun perin rapattu kalkkilaastilla kaislamatoille ja niiden alla seisovat puupaneelit.
Vuonna 1978 edellinen omistaja rapautti talon uudelleen jaloroiskelastilla KC-laasti. Käsittääkseni tämä ei ole tehty täysin oikein, mutta näin tehtiin 1970-luvulla.
Kun aion rappauttaa talon uudelleen, pitäisikö minun poistaa kaikki roiskelasti? ja sen jälkeen käyttää kalkkilaastia. Vai voinko jatkaa uudella roiskelastilla (KC-laasti)?
Onko joku muu kohdannut saman ongelman?
Hei Harrys,
Kiitos vastauksestasi, päätelmäni on korjata rappaus ensin kalkkirappauksella ja sitten KC-roiskerappauksella. Minulla on manuaalinen roiskerappaustyökalu (Optiroc Serpo 201).
Jos koko kiinteistö rapataan uudelleen, tiedätkö, mitä maksaisi palkata ammattilainen vaihtamaan kalkkirappaukseen? Kalkkirappaus on kiinnitetty ruokomattoihin lautaa vasten. Jos sinulla on myös tietoa siitä, mitä KC-rappauksen uudelleenrappaus maksaisi, olisin kiitollinen.
Rappauksen pinta-ala on noin 300 kvm
Kiitos vastauksestasi, päätelmäni on korjata rappaus ensin kalkkirappauksella ja sitten KC-roiskerappauksella. Minulla on manuaalinen roiskerappaustyökalu (Optiroc Serpo 201).
Jos koko kiinteistö rapataan uudelleen, tiedätkö, mitä maksaisi palkata ammattilainen vaihtamaan kalkkirappaukseen? Kalkkirappaus on kiinnitetty ruokomattoihin lautaa vasten. Jos sinulla on myös tietoa siitä, mitä KC-rappauksen uudelleenrappaus maksaisi, olisin kiitollinen.
Rappauksen pinta-ala on noin 300 kvm
Ei, totta. Mutta samanaikaisesti on erittäin suuri kustannusero korjata ja tehdä uudelleen. Jos suurin osa rappauksesta on edelleen paikallaan 30+ vuoden jälkeen, se todennäköisesti pysyykin jatkossakin.harrys sanoi:
KC-laasti voi itse asiassa olla niin kova, että se ekuaa mutta pysyy silti paikallaan!
Klikkaa tästä vastataksesi