2 752 lukukertaa ·
4 vastausta
3k lukukertaa
4 vastausta
Kellarin sisustaminen
Olisin erittäin kiitollinen vinkeistä ja ideoista siitä, miten parhaiten edetä sisustaessa sisustamatonta kellaria.
Tein salaojituksen viime vuonna ja asetin thermisolstyroxin talon perustusta vasten.
Suunnittelen sisustavani huoneen, jossa on suihku/kylpyamme ja sauna, sekä yhdistetyn TV- ja makuuhuoneen, miten teen lattioiden ja seinien kanssa, ja miten vältyn kosteudelta...
Toinen ongelma on, mitä lattiaa minun pitäisi käyttää kellarin muissa osissa, voinko laittaa laminaattia? Nehän voivat olla melko kylmiä kävellä...
Tein salaojituksen viime vuonna ja asetin thermisolstyroxin talon perustusta vasten.
Suunnittelen sisustavani huoneen, jossa on suihku/kylpyamme ja sauna, sekä yhdistetyn TV- ja makuuhuoneen, miten teen lattioiden ja seinien kanssa, ja miten vältyn kosteudelta...
Toinen ongelma on, mitä lattiaa minun pitäisi käyttää kellarin muissa osissa, voinko laittaa laminaattia? Nehän voivat olla melko kylmiä kävellä...
Olen samaa mieltä El_-micken kanssa. Kävin äskettäin katsomassa taloa, jossa omistaja oli remontoitu kellarin, lattialämmitystä/klinkkeriä sekä rapatut seinät kaikissa tiloissa. Huomattavasti miellyttävämpi kokemus kuin yleisesti esiintyvät 'gillestugor', joissa on nuhjuinen puupaneli ja kosteuden läpisement... ;D
Miten teen lattian kanssa, eikö ole riski, että siitä tulee todella kallista lämmittää lattialämmityksellä, kun minulla ei ole eristettä lattian alla.
Minulla on vesikiertoinen järjestelmä, pitäisikö minun käyttää sähkö- vai vesikiertoista lattialämmitystä?
Kuinka paljon minun täytyy ottaa huomioon, että se lisää korkeutta?
Minulla on vesikiertoinen järjestelmä, pitäisikö minun käyttää sähkö- vai vesikiertoista lattialämmitystä?
Kuinka paljon minun täytyy ottaa huomioon, että se lisää korkeutta?
Meillä oli suunnitelmia asentaa vesikiertoinen lattialämmitys kellariimme. Mutta LVI-yritys neuvoi meitä olemaan tekemättä sitä. Koska jos lattiaa ei kaiveta pois ja eristetään kunnon matka maahan asti alhaalta päin, lämpö menee maahan ja vetää siten kosteutta maaperästä. Näin lattiaan syntyy kosteusvaurioita sen sijaan. Ja vaikka työn tekisi kaivamalla, se voisi silti aiheuttaa kosteuden siirtymistä ylöspäin lattiaan, hän kertoi meille.michael__77 sanoi:
Lisäksi lattialämmitys pitäisi olla päällä ympäri vuoden. Kuka haluaa sitä keskellä kesää?
Joten hylkäsimme koko projektin, jotta emme riskeeraisi mitään.
Klikkaa tästä vastataksesi