Tein samoin, masonitilla, ja se tuntuu melko tukevalta.
Onhan olemassa eristelevyjä, joissa on pahvitausta laskostuksilla, jotka luovat ilmarako. Se ei ehkä tunnu aivan yhtä vankalta, mutta säästää paljon aikaa.
Valitsin masonitin, koska minulla ei ollut vakioetäisyyttä kattotuolien välillä. Oli melkoista h*lvettiä sovittaa masonittipaloja, koska kattotuolit olivat kiinnitettyjä vuorotellen eri puolille.
Onhan olemassa eristelevyjä, joissa on pahvitausta laskostuksilla, jotka luovat ilmarako. Se ei ehkä tunnu aivan yhtä vankalta, mutta säästää paljon aikaa.
Valitsin masonitin, koska minulla ei ollut vakioetäisyyttä kattotuolien välillä. Oli melkoista h*lvettiä sovittaa masonittipaloja, koska kattotuolit olivat kiinnitettyjä vuorotellen eri puolille.
Levyjen asentaminen tuuletusta varten voi olla hankalaa. Mutta jos kiinnittää pari palkkia kahden kattotuolin väliin (sisäpuolelle), voi pari vankkaa kiilaa käyttää levyn lukitsemiseen ulkoreunasta. Sitten vain ruuvaa/naulaa levyn kiinni. Koskien 2"x2": Leveämpi tuuletusrako = Parempi ilmanvaihto. Aloita levyjen asennus korkeimmasta kohdasta ja työskentele alaspäin, niin limitysliitokset osuvat oikein.
Tuskin budjetti tai luksus. Pikemminkin melko tavallinen. 
Uskon, että tämä ilmarakoasia on liioiteltu. Ilmaraon mitat riippuvat todennäköisesti siitä, millaista rakennetta ja eristysmateriaalia käytetään.
Itselläni on -54 vuodelta talo. Kutterspån eristeenä, eikä viitteitä ilmarakoihin tai ilmanvaihtoon.
Home - ei todellakaan.
Lasi- ja kivivillavalmistajat suosittelevat yleensä 25 mm, ja uskon sen riittävän hyvin.
Itselläni on -54 vuodelta talo. Kutterspån eristeenä, eikä viitteitä ilmarakoihin tai ilmanvaihtoon.
Home - ei todellakaan.
Lasi- ja kivivillavalmistajat suosittelevat yleensä 25 mm, ja uskon sen riittävän hyvin.
Klikkaa tästä vastataksesi