Olemme kuunnelleet naapurustossa ja useimmat näyttävät käyttäneen 2" * 2" ja masoniittia.
Onko se luksus- tai budjettivaihtoehto?
Mikä on halvin verrattuna parhaaseen?
Teitä on niin monta, jotka osaavat niin paljon!

/aja
 
Missä ilmaväli on sijoitettu ???
Seinä, katto................ ;)
 
Unohdin sanoa.... Yläkerran seinät ja katto ovat 1½-kerroksisia.

En tiennyt, että ilmavälejä oli muissa paikoissa. :-[
 
Tein samoin, masonitilla, ja se tuntuu melko tukevalta.

Onhan olemassa eristelevyjä, joissa on pahvitausta laskostuksilla, jotka luovat ilmarako. Se ei ehkä tunnu aivan yhtä vankalta, mutta säästää paljon aikaa.

Valitsin masonitin, koska minulla ei ollut vakioetäisyyttä kattotuolien välillä. Oli melkoista h*lvettiä sovittaa masonittipaloja, koska kattotuolit olivat kiinnitettyjä vuorotellen eri puolille.
 
Levyjen asentaminen tuuletusta varten voi olla hankalaa. Mutta jos kiinnittää pari palkkia kahden kattotuolin väliin (sisäpuolelle), voi pari vankkaa kiilaa käyttää levyn lukitsemiseen ulkoreunasta. Sitten vain ruuvaa/naulaa levyn kiinni. Koskien 2"x2": Leveämpi tuuletusrako = Parempi ilmanvaihto. Aloita levyjen asennus korkeimmasta kohdasta ja työskentele alaspäin, niin limitysliitokset osuvat oikein.
 
Tuskin budjetti tai luksus. Pikemminkin melko tavallinen. :)
 
Uskon, että tämä ilmarakoasia on liioiteltu. Ilmaraon mitat riippuvat todennäköisesti siitä, millaista rakennetta ja eristysmateriaalia käytetään.
Itselläni on -54 vuodelta talo. Kutterspån eristeenä, eikä viitteitä ilmarakoihin tai ilmanvaihtoon.
Home - ei todellakaan.
Lasi- ja kivivillavalmistajat suosittelevat yleensä 25 mm, ja uskon sen riittävän hyvin.
 
cubix sanoi:
Lasi- ja kivivillavalmistajat suosittelevat yleensä 25 mm, ja uskon, että se riittää hyvin.
Käytännössä kyllä. Usein tarvitaan hieman enemmän teoreettista ilmarakoa, jotta todellisuudessa saataisiin todelliset 25mm.
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.