Olen ajatellut vaihtaa sisäseiniä ja kattoa suoristaakseni ne ja tehdäkseni sähköjen ja vastaavien uudelleen vetämisen helpommaksi. Kysymys on vain, mitä materiaalia tulisi käyttää? Minulla on ollut kipsiseiniä aikaisemmissa asunnoissa ja mielestäni ne eivät ole optimaalisia kiinnityspintoina. Pitäisikö yhdistää kipsi toiseen levyyn tai käyttää jotain aivan muuta?

Onko suuria hintaeroja?

???
 
kipsilevy ja OSB ovat hyviä!
 
Tai kipsi + raakalauta!! ;)
 
Mikä on suositeltu mitoitus kullekin seinäosalle? Hintavertailu?
 
Rakennan väliseiniä, ei kantavia mukaan:

kipsi
OSB
45x70
70mm eristys
OSB
kipsi

Jos haluaa, voi korvata OSB:n vanerilla tai raakapontilla.
 
-Ankan- sanoi:
Olen itse ajatellut vaihtaa sisäseinän, mutta miten tehdä, kun se on kantava sitten??  ???
Mitä suosittelette siinä tapauksessa käyttämään?

/Ankan
Se riippuu varmaan siitä, kuinka kantava se on..... melkein sama asia. Jos on todella paljon kuormaa, voi harkita koon nostamista 45x95, mutta on mahdotonta antaa mitään yleistä suositusta tästä - en ainakaan itse voi!
 
http://www.traguiden.se/

Sieltä löytyy suosituksia kantaville seinille, väliseinille, terasseille, paljon paljon muuta.
 
Bob_the_builder
Kyllä, olen myös suositellut Träguidenia muutaman kerran. Se on todella hyvä ja täydentyy jatkuvasti.
 
Mikä on OSB??
 
HenkeBoy sanoi:
Vad är OSB för nåt??
Oriented Strand Board
Levyt, joihin toisin kuin kipsiin ja tavallisiin lastulevyihin voi ruuvata. Koostuvat suurista lastuista, jotka on liimattu yhteen.
 
Aion rakentaa muutamia uusia sisäseiniä ja liike suositteli laittamaan ensin lastulevyn ja sitten kipsilevyn, jotta olisi jotain mihin ruuvata. Onko se silloin väärin??
 
TzeroX sanoi:
Onko se väärin sitten??
Ei, lastulevy käy myös. ;) Heillä ei ehkä ollut OSB:tä valikoimassaan tai sitten he ansaitsevat enemmän lastulevyllä. :D
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.