Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka
ikeahantverkaren: tarvitaanko sitä? ..kiinnitä muutama kottlingar kantavien palkkien väliin niin saat jäykättyä sitä..luulen, että talon paino hoitaa loput, ellei se ole tietenkin todella pieni. :)
Asterix: Kiitos Rakentaja! Erittäin hyvä vastaus :) Asterix
tusv: Minulla on vanha kesämökki, jossa on kolme huonetta pohjakerroksessa. Lattiat oli suoraan naulattu palkkeihin, jotka olivat suoraan maassa. Ei eristystä. Kahdessa huoneessa olen kaivanut ja eristänyt eri tekniikoilla. Huone 1:ssä laitoin noin 30-40 cm lecasoraa kapillaarikatkoksi, tämän päälle laitoin kuituvahvistettua tasoitemassaa noin 20 mm, relain eristetty ja laitoin Siljan
Anna_Dyring: Älä unohda kostuttaa tiiliä ennen kuin alat rappaamaan, rappaus ei tartu muuten… Käytä letkua ja varmista, että tiilet ovat kunnolla märkiä, muuten vaarana on, että suuria lohkoja irtoaa kun rappausta koputellaan... onnea terveisin Anna
kardil: Hei, Olen parhaillaan kunnostamassa meidän muuria (tiiliseinä), joka koristaa seinää valurautakamiinan takana. Olemme juuri rapanneet savukanavan, joten nyt pitää vain saada seinä kamiinan taakse kuntoon, jotta nuohooja olisi tyytyväinen ja vältämme tulipalon ;-) Luulen, että aloitin vähän väärin (olen nyt jälkikäteen lukenut ja tajunnut tämän), joten nyt tarvitsen neuvoja
Badger: Normaalisti ei, mutta valo ei ole mikään "kamin" :-?. Joten se toimii, mutta siinä on joitakin haittoja. Et voi tehdä siitä niin kiinteää, sinulla on piiiiiitkä kovettumisaika jne. Joten saat parempia tuloksia ja nopeammin, jos valitset vähän hienobetonia sen sijaan.
Goggen: Kiinnitä naulalista vaakasuoraan koko seinän yli (yksi ylhäällä, yksi alhaalla ja muutama väliin) ja naulaa paneli siihen. Naulalistan voit kiinnittää puutankoihin nauloilla ja rappaukseen tulppa/ruuvi tai naulatulppa.
Ubbe: Sahaus tehdään parhaiten, kun puutavara on juuri kaadettu. Kuivaus tehdään 8-18 %:iin riippuen käyttötarkoituksesta. Puutavaran kosteusprosentti mukautuu ajan myötä ympäristöön riippumatta siitä, mikä kosteusprosentti sillä oli, kun se lähti kuivurista. Kyllä, höyläämättömällä puutavaralla voi olla hieman "muotovirheitä", mutta useimmiten nämä eivät ole suuria ongelmia,
henrikgbg: Kiitos vinkistä ja voin täysin samaistua siihen, että itse naulaaminen muuttuu huomattavasti hauskemmaksi ja helpommaksi. Henrik
tommiz: Jos ymmärsin sinua oikein, sinulla oli puurimat ulkopuolella vaakasuorina. Tämä kerros kiinnittää puurimat ja muodostaa yhdessä vakaan seinän. Kuten minä näen sen, voit vapaasti valita, mitä haluat laittaa sisäpuolelle ilman huolta kantavuudesta. On tosin vaikeaa saada täysin selkeä kuva ilman kuvia ja käsitystä siitä, mihin kuormitukseen seinä altistuu. Minä olisin tehnyt
Fein: Löytyy myös hyvä artikkeli viimeisimmässä Gör så här www.gorsahar.se
cpalm: [citat] Ei, niiden pitäisi olla erityisiä ns. karmiprofiileja (huomattavasti paksummasta levystä), jotta ne olisivat riittävän vakaat. /C
Bricky: [citat] Joo, varmasti hoidat sen itse/pienellä avustuksella. Rakennussuunnittelija antaa sinulle piirustuksen, jossa on kaikki tarvittava. Sitten muutama tuki ja vähän maalaisjärkeä ja edellyttäen, että peukalo ei ole väärässä paikassa, sujuu varmaan hyvin. :)
hempularen: Sehän voi aiheuttaa yhtä suuren riskin vaurioille seinässä kuin suoraan ruuviin kiinnittäminen.
JensEriksson: Maxit 135 (Putsbruk C hand) Erittäin kätevä ja helppo käyttää. Helppo saada hienohiottu pinta.
JensEriksson: Helpoin tapa on kiinnittää rappausverkko. Silloin se pysyy varmasti.
saturnus: ei syytä ylireagoida, tämä liittyen yksittäisiin töihin asbetsissa. pölynimuri-vinkki on hyvä, samoin kosteat sanomalehdet. ymmärtääkseni levyn koko on 6-8 mm paksu ja ei ole ongelma suurentaa reikää pistosahalla. oletan, että se on lisäksi maalattu, mikä on plussaa työnteossa.
Snigel: Olen ajatellut, että rakentaisimme eräänlaisen lisäseinän, jossa voimme säilyttää jousiytimen. Ideani muistuttaa vähän sitä, mitä tehtiin Äntligen hemma -ohjelmassa jokin aika sitten, he rakensivat jotain, missä esim. stereo rakennettiin sisään. En valitettavasti löydä siitä mitään netistä (joko he eivät julkaise kaikkea, tai sitten etsin huonosti, tai ehkä se ei ollut
Mats: Se on juuri siinä, missä minulla on negatiivisia kokemuksia, jos emme puhu reippaasti suurista kiviröykkiöistä, jotka asetetaan useiden vuosien aikana. Betonista voidaan tehdä kelluvia elementtejä kohtuullisen halvalla myös. Jos on todella onnekas, voi saada vanhoja uittoponttoneita. 12 metriä pitkiä ja 40-60 cm halkaisijaltaan. Silloin saa heti alustan isolle laiturille.
Eld: Jos peität muovilla ja 10 cm eristyksellä, pärjäät monilla pakkasasteilla. Itse valoin pari vuotta sitten 10 cm paksun laatan, peitin muovilla, 10 cm eristyksellä ja pressulla. Seuraavana yönä oli -8 astetta, jolloin tarkistin lämpötilan eristyksen alta, siellä oli +25.
PetterB: Suunnittelen rakentaa terassin rannalle (noin 7x13m) saunalla ja varastorakennuksella noin 27 m² päälle. Kysymys on nyt, miten tehdä perustus kantaville lanoille. Ranta on hiekkainen, ja noin 1 m syvyydellä on savea, ja kallioon on pitkä matka (>10m). Ranta on matala, mutta joskus suolavesi nousee terassin alle. Ei erityisiä aaltoja kuitenkaan, paikka on melko suojaisa. Paalutus on vaikeaa
Fixtrix: http://www.bokus.com/cgi-bin/book_search.cgi?FAST=staket&FAST_VALUE=TITLE&x=19&y=12
poiu: Olen lukenut, että sinkki ja betoni eivät ole hyvä yhdistelmä. Kun purin muotin (joka oli seissyt kolme kuukautta), näytti siltä, että kulmateräksen galvaani, joka oli kosketuksessa betonin kanssa, oli vaurioitunut. Kummallista on, että lecaharkoissa käytetään galvanoitua teräsarmointia. Voiko joku selventää tätä minulle?
synpunkter: Kokonaisremonttini (putkiremontti, kylpyhuone ym.) aikana käytin maitopahvia kaksinkertaisena kerroksena suojatakseni kauniin vanhan parkettilattian. Pahimmilla kulkureiteillä, joissa kannoin purkujätettä, laitoin kovalevyt maitopahvin päälle.
synpunkter: Mielestäni on itsestään selvää, että lattia hiotaan viimeiseksi tai toiseksi viimeiseksi. Viimeiseksi asennat jalustat tai maalaat jalustat, jos säilytät olemassa olevat.
snuttjulle: Arvaan, että nuohooja saattaa olla sitä mieltä, että tarvitset alustan, mutta se, että hän ei voi ottaa sitä vain huomautuksena ja työntää piippua kuitenkin, kuulostaa hieman radikaalilta. Se riippuu hieman siitä, onko kyseessä täysin uusi savupiippu vai vanha, joka on vain korjattu. Minun omani on ollut siinä yli 50 vuotta ja koko naapurustolla on sama rakenne. Jos he vaatisivat
saidlasf: Hei Yksi vinkki on ottaa vastaan tarjouksia. Muuten voi helposti tulla epämiellyttäviä yllätyksiä. Kuulostaa niin hyvältä, kun soittaa ja kysyy, mitä betoni maksaa, mutta sitten laskusta näkee, mitä lisätään. Sen olen saanut kokea. Esim: Perusmaksu 1900:- + alv Kaikki hinnat ovat ILMAN alv. Puhelimessa saatu hinta on yhtäkkiä noussut noin 30 %. Said P.S: tarkista huolellisesti,
Gutte: Jos aiot tasoittaa gv:n, on todennäköisesti helpointa käyttää tasoitemassaa=itsestään tasaava. Käsin tasoittaminen ei ole ehkä parasta. Vaikea saada tasaista.