Hei! Puolen vuoden tauon jälkeen on aika rakentaa väliseinä ovella 0,5-vuotiaan uuteen huoneeseen, jotta hän voi nukkua rauhassa.

Ymmärrän, että 45*70 rungot ovat käytössä ja että useimmat käyttävät sekä kipsiä että toista levyä pintamateriaalina.
Mitä OSB on?
Ajatukseni on työskennellä puutolpilla ja "stålsyll".

Onko sinulla kokemusta liukuoven asentamisesta? Mistä löytyy hyviä rakennusohjeita?

Jos valitsen "tavallisen" oven, missä leveyksissä karmeja on saatavilla?

Jos sinulla on muita vinkkejä noin 7m2 väliseinän rakentamiseen, otan ne kiitollisena vastaan!

Terveisin
Lars
 
Ajoin 45*45 runkopuilla, joissa oli OSB molemmin puolin ja kipsilevy päällä, jolloin seinän paksuudeksi tuli noin 95 mm, mikä sopi hyvin oven karmille. Jos aiot tehdä näin, varmista, että saat jokseenkin suorat runkopuut, jotta seinä ei mene vinoon.

OSB on eräänlainen vaneri (isojen lastujen kanssa), mutta siinä on enemmän liimaa, yleensä se on 11 mm paksu.
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.