T
Ehkä väärä osasto, moderaattori saa päättää.

Remontin yhteydessä, kun lattiat/seinä purettiin, rakentajat alkoivat laittaa irtonaisia lastulevyjä, jotka asetettiin lattian palkkien päälle, jotta niiden päällä voisi seisoa remontin aikana.

Ongelma on, että nämä lastulevyt ovat olleet ulkona sateessa ja olleet kosketuksissa maan kanssa, ja sisällä alkoivat kaikki lastulevyt homehtua niistä reunoista, jotka olivat olleet maan kanssa kosketuksissa ulkona. Itse huoneessa ei ole koskaan ollut homeongelmia.

Kysymys on: Voivatko nämä lastulevyt "tartuttaa" sisätilojen materiaalia?
 
Ajetaan tämä Byggmaterialissa sen sijaan!
 
Sitä minun on hyvin vaikea uskoa. Home, kuten muutkin epämiellyttävät sienihyökkäykset, tarvitsee tiettyjä elinehtoja, kuten kosteutta ja lämpöä, levitäkseen orgaaniselle materiaalille. Jos talo on rakennettu oikein, ei pitäisi olla ongelmia. Jos se ei ole rakennettu kunnolla, home löytää kyllä sinne ennemmin tai myöhemmin...

Olen kuitenkin täysin maallikko alalla - jokin asiantuntija pitäisi antaa sinulle selvä vastaus.
 
Sinun ei tarvitse olla huolissasi siitä. Sen täytyy olla oikea ympäristö, jotta se homehtuu ja kun olet heittänyt pois märät spånskivorna, ongelma on poissa päiväjärjestyksestä.
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.