2 647 lukukertaa ·
4 vastausta
3k lukukertaa
4 vastausta
Laatat & Saumat
Hei,
Laattamieheni on juuri asentanut keittiön lattian, joka koostuu 45*45 suoriksi leikatuista laatoista. Erittäin tyylikkäät laatat, jos saan itse sanoa. ;D
Valitettavasti näyttää siltä, että hän on tehnyt virheitä saumojen kanssa.
Joissakin kohdissa saumat ovat 2 mm, toisissa 5 mm.
Joitakin kohtia on myös, joissa laatan reuna on 2-3 mm korkeammalla kuin viereisen laatan reuna.
Eihän näin pitäisi olla?? ???
Työ on täysin valkoista ja sopimus on tehty.
Kuitenkin sopimuksessa ei sanota mitään siitä, miten saumojen tulisi olla, mutta suoriksi leikatut reunat viittaavat minimaaliseen saumaan. Ainakin tasaiset saumat koko laatan leveydeltä.
Kuinka minun pitäisi edetä? Mitä vaihtoehtoja minulla on??
/Mats
Laattamieheni on juuri asentanut keittiön lattian, joka koostuu 45*45 suoriksi leikatuista laatoista. Erittäin tyylikkäät laatat, jos saan itse sanoa. ;D
Valitettavasti näyttää siltä, että hän on tehnyt virheitä saumojen kanssa.
Joissakin kohdissa saumat ovat 2 mm, toisissa 5 mm.
Joitakin kohtia on myös, joissa laatan reuna on 2-3 mm korkeammalla kuin viereisen laatan reuna.
Eihän näin pitäisi olla?? ???
Työ on täysin valkoista ja sopimus on tehty.
Kuitenkin sopimuksessa ei sanota mitään siitä, miten saumojen tulisi olla, mutta suoriksi leikatut reunat viittaavat minimaaliseen saumaan. Ainakin tasaiset saumat koko laatan leveydeltä.
Kuinka minun pitäisi edetä? Mitä vaihtoehtoja minulla on??
/Mats
Voidaksesi viitata Hus-AMA:an, on täytynyt käyttää koodeja hankinnan yhteydessä, muuten ne eivät koske asiaa. Kuitenkin käytännön avulla voi selvitä jne... Mutta 9 tapauksessa 10:stä saumat ovat aina hieman epätasaisia. Silti on selkeitä rajoja sille, mikä on hyväksyttävää.Buddha sanoi:Puhu laatoittajalle ja kerro, mitä mieltä olet ja mitä ajattelet. Ehkä laattojen välillä on suuria eroja, ja siksi on vaikeaa/mahdotonta saada ne täysin täydellisiksi. Joskus on selitys, ja joskus hölmöt ovat olleet asialla...
Jos ette pääse yhteisymmärrykseen, voit reklamoida viitaten Hus-AMA:an ja siellä ilmoitettuihin toleransseihin. Tietysti edellyttäen, ettei hän pysy niiden sisällä.
En tiedä tarkalleen, mitä toleranssitasoja hus ama:lla on sauman tapauksessa, mutta katso MBE 2 kohdan alta.
Ok, kiitos vastauksista.
Aion puhua hänen kanssaan huomenna aamulla.
Mielestäni on kuitenkin turhaa palkata käsityöläinen, jos 9:ssä tapauksessa 10:stä sauma on vino.
Olisin itsekin voinut pilata lattian paljon halvemmalla.
Ostin kuitenkin marmori nauloja hänelle, jotta se olisi 100 % suora. Preussin suora!
Niin juuri, MBE 2?? Mikä tämä on ja mistä löydän tietoa siitä?
/Mats
Aion puhua hänen kanssaan huomenna aamulla.
Mielestäni on kuitenkin turhaa palkata käsityöläinen, jos 9:ssä tapauksessa 10:stä sauma on vino.
Olisin itsekin voinut pilata lattian paljon halvemmalla.
Ostin kuitenkin marmori nauloja hänelle, jotta se olisi 100 % suora. Preussin suora!
Niin juuri, MBE 2?? Mikä tämä on ja mistä löydän tietoa siitä?
/Mats
Vinolla saumalla en tarkoittanut hullunlailla vinoa, vaan että ne eivät ole 100% koska se on enemmän tai vähemmän mahdotonta. Mutta ne pitäisi olla sellaiset, ettei se ärsytä... MBE 2 on luku talo-AMA:ssa. Se käsittelee juuri keraamisen laattalattian saumoja. Toleranssien pitäisi olla MBE-luvussa ensimmäisenä pisteenä ennen MBE.1 ja MBE 2, ehkä se on jo MB:n alla, mutta luulen, että se sijaitsee MBE:n alla. Ota talo-AMA ja katso tai pyydä jotakuta, jolla se on, katsomaan puolestasi. Valitettavasti en pääse siihen käsiksi tänään, mutta maanantaina, jos kukaan ei kiirehdi ennen, voin ehkä ottaa aikaa ja katsoa, mitkä toleranssit ovat...mats99 sanoi:Ok, kiitos vastauksista.
Puhun hänen kanssaan huomenna aamulla.
Kuitenkin mielestäni on turhaa palkata käsityöläinen, jos 9:ssä 10 tapauksessa sauma on vino.
Olisin itse voinut tuhota lattian paljon halvemmalla.
Ostin hänelle marmornauloja, jotta se istuisi 100% suoraan. Preussilaisen suoraan!
Niinpä, MBE 2?? Mitä tämä on ja mistä löydän siitä tietoa?
/Mats
Klikkaa tästä vastataksesi