6 135 lukukertaa ·
3 vastausta
6k lukukertaa
3 vastausta
Kuinka "paksu" seinäni täytyy olla?
Aion rakentaa isomman kylpyhuoneen yläkertaan, ja aion nyt avata ja käyttää suurta tilaa, joka on tällä hetkellä seinän ja ulkokaton välissä.
Mutta kuinka paljon täytyy "jättää" eristykseen ja ilmarakoon ym. siihen, mikä tulee seinäksi ja siihen, mikä on katto? Seinät laatoitetaan myöhemmin.
Kuinka eristän uuden seinän/katon oikein?
Mutta kuinka paljon täytyy "jättää" eristykseen ja ilmarakoon ym. siihen, mikä tulee seinäksi ja siihen, mikä on katto? Seinät laatoitetaan myöhemmin.
Kuinka eristän uuden seinän/katon oikein?
Hei Jessica!
Jos ymmärrän oikein, aiot käyttää jotakin tyyppistä "kattvind" asuintilana. Olen itse tehnyt sen ja minulla on ilmanväli noin 5 cm. Se riippuu, kuinka kaukana todellinen ullakko/harja on. Jos se on vain pari metriä, riittää noin kolme cm, mutta useimmat suosittelevat noin 5 cm. Sitten tulee eristys, käytin itse 21 cm eristystä. Mielestäni se on sopiva, ja voi varmasti mennä alas 19 cm jos haluaa. Summa on 26 cm+lastulevy tai vastaava sekä kipsi = 28,5 cm.
Aloita vain
Terveisin Luppe
Jos ymmärrän oikein, aiot käyttää jotakin tyyppistä "kattvind" asuintilana. Olen itse tehnyt sen ja minulla on ilmanväli noin 5 cm. Se riippuu, kuinka kaukana todellinen ullakko/harja on. Jos se on vain pari metriä, riittää noin kolme cm, mutta useimmat suosittelevat noin 5 cm. Sitten tulee eristys, käytin itse 21 cm eristystä. Mielestäni se on sopiva, ja voi varmasti mennä alas 19 cm jos haluaa. Summa on 26 cm+lastulevy tai vastaava sekä kipsi = 28,5 cm.
Aloita vain
Terveisin Luppe
Hei Jessica. En usko, että ymmärrän mitä tarkoitat. Kattokaihtimen, pitäisikö sen olla vinoseinässä? Siinä tapauksessa rakennetaan runko noin 28 cm leveydellä, yhtä paksu kuin eristys ja ilmarako. Vintillä eristyksen tulisi olla vähintään 40 cm mieluiten 50 cm ollakseen optimaalinen. Terveisin Luppe :
Klikkaa tästä vastataksesi