Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka
MathiasS: [siirretty] [link=http://www.byggahus.se/forum/showthread.php?t=thread_deleted3/0]Lämpö yleensä[/link] [siirto] MathiasS.
ylven: [citat] Kyllä, ja siksi ihmiset saavat keuhkopussin syöpää jopa ilman, että he ovat tietoisesti altistuneet asbestille, sillä sitä on nimittäin kaikkialla ympärillämme! Keuhkopussin syöpä on erittäin epämiellyttävä sairaus, joka esiintyy vain yhteiskunnissa, joissa on asbestia. Siksi noudattaisin kaikkia mahdollisia varotoimenpiteitä, jos purkaisin eterniittilevyjä kellarissani.
snuttjulle: Täytyy johtua siitä, kuinka suurista määristä on kyse, kun sanot sadevettä. Kun revimme kellarissa, paljastui vuotava vesiputki, joka oli varmasti vuotanut pitkän aikaa eikä tämän vuodon merkkejä näkynyt ulkopuolelta. Sen sijaan se näkyi puurouhebetonissa ja betoniharkossa. Voin hyvin kuvitella, että puurouhepiilotti sadevettä sinulta, mutta sinun olisi pitänyt huomata se
nomis: Suosittelisin teräsrunkoa. Helpompi pystyttää. Joskus löytyy käytettyjä runkoja ilmoituksista, jotka voivat olla hintansa arvoisia. Lisäksi tiedän yhden, jolla on teräsrunko, noin 18x25m. Hienot kattoristikot ilman vetohihnoja (sisältä avoin harjalle). Mutta se maksaa kyllä...
zaxter: Se on pieni omakotitalo ympäri vuoden asumiseen. Voin mainita, että se on lisäeristetty ulkopuolelta 70-luvulla.
gimarho: Mistä saa sellaista messinkilistaa urilla portaisiin? :-? Olen etsinyt jonkin verran netistä, mutta en ole löytänyt mitään...
Hermes: Hei - Aion kunnostaa ja osittain myös laajentaa vanhempaa taloa pinta-alaltaan. Haluan nostaa huonekorkeutta, joka on nyt noin 3 m, 3,5 m:iin (osittain sisällyttääkseni korkeammat ikkunat, osittain saadakseni paremmat mittasuhteet uuteen isompaan huoneeseen). Koska taloa, joka on pitkänomaisen muotoinen katkeamattomalla harjakatolla, ei vain pidennetä, vaan myös levennetään, eivät
andreas_eriksson: Hei, olen sisustamassa vanhan lautarakennuksen vinttiä ja olen kuullut, että tavallista vindpapp:ia voi käyttää kondenssisuojana kiinnittämällä sen suoraan kattoruoteeseen ja antaa vanhan ponttilattian toimia ilmarakona. Tietääkö joku, pitääkö tämä paikkansa? Uskallanko tehdä näin? Terveisin A. Eriksson
Anonymiserad 23608: Osta myös oikeanlainen tulppa -Nylontulppa, ei tavallisia keltaisia, punaisia, ruskeita tai sinisiä muovitulppia. 95% kaikista myytävistä puuruuveista ovat kovetettuja teräviä ja ne leikkaavat muovitulppaan, kun taas nylontulppa kestää ja laajenee.
Ingenjören: Nuohooja kotona veloitti 1250kr sis. alv tarkastuksesta mukaan lukien kahden piipun (avotakan ja kaakeliuunin) koepaineistus + tiiviystarkastus itse kaakeliuunille. /Ingenjören
poiu: Koska toimin usein pirun asianajajana tai vastarannan kiiskenä. Valitse itse. :) Niinpä en voi olla kyseenalaistamatta vielä vähän lisää. LyckeK kirjoitti: [citat] Onko oikeasti niin hyvä käsitys siitä, mihin vesi valuu mineraalivillassa? Siinähän on paljon kuituja, joita pitkin se voi valua, ja voiko olla varma, ettei se seuraa kuituja sisäänpäin taustalla olevaan seinään.
hempularen: Mitä tulee pölyyn. Viime kerralla kun vuokrasin koneen, näin laitteen jota en ollut koskaan aiemmin nähnyt. Se oli pölynimuri, joka näytti noin 1 neliömetrin kokoiselta seinän palalta. Sillä oli suuri suodatinala ja se imi koko alueelta. Ajatuksena oli sijoittaa se työpaikan lähelle, ja ilmeisesti se puhaltaa puhdasta pölytöntä ilmaa takapuolelta.
pinebar: :D Tämä alkaa kuulostaa hauskalta ilmoitukselta, jonka luin kerran, jossa vuokrasivat entistä lammastaloa kahdessa kerroksessa ilmavalla pohjaratkaisulla ilman seiniä..... Hän tarkoitti varmaan, että mikään sisäseinistä ei ole kantava. Ulkoseinät, jotka eivät ole päätyjä, ovat varmasti kantavia. Jos haluat tarkempia tietoja, suosittelen, että vuokraat tunnin tai kaksi
MathiasS: [moved] [link=http://www.byggahus.se/forum/showthread.php?t=thread_deleted9/0]Katto & ullakko[/link] [move by] MathiasS.
hanna1: Ajattelin rakentaa omat työtasot shesham-puusta ja siksi kysyn, mistä sitä voi ostaa.
nimhed: [citat] Jos olet tyytyväinen siihen, että seinäsi eristää yhtä hyvin kuin hyvä ikkuna, uskon, että olet hieman väärässä. Seinän tulisi olla huomattavasti parempi kuin ikkuna, riippumatta ikkunan laadusta.
Martin_L: Juuri niin, tarvitset todennäköisesti laajentimen, joka napsahtaa kipsin taakse. Jos lamppu ei paina paljon, voit ostaa pienempiä muovisia (valkoisia) laajentimia (metallin sijasta). Ne eivät näy niin paljon.
Eld: Muotin on oltava tiivis. Betonisnurru voi valua ulos vain muutaman millimetrin levyisestä raosta, kun se täristetään, ja silloin betonin laatu heikkenee sisäpuolella, koska muottiin jää liian vähän vettä ja hienojakoisia fraktioita juuri siinä kohdassa.
Mats: Ruuvi. Ystävällisempi seinälle ja helpompi käsitellä. Sittenhän sen voi laittaa alas jos on tehnyt jotain vähän vähemmän "hyvää".
synpunkter: Kysymys kipsistä kellariseinissä on keskusteltu jonkin verran aiemmin täällä foorumilla. LyckeK vaikuttaa olevan kaveri, jota ei sivuuteta rappaus- ja käyttöyhteyksissä, mutta Maxitin tuki on kahdesti neuvonut minua olemaan rappaamatta kellariseiniä, jotka ovat maanalaisia, kipsirappauksella, jos on tietty "kosteusriski". Tämän vuoksi aion itse rapata kaikki ulkokellariseinät maan
Mikael_L: Ihanaa, että se ratkesi niin sujuvasti!!! cc60 ja cc120 ovat kyllä ne tavalliset, mutta jos välipohjassa on lattia yläpuolella, niin luulen kyllä, että cc60 on se, mitä useimmissa tapauksissa käytetään...vai mitä?
Snigel: No joo... ongelma on se, että meillä on jo sohva, joka on tarkoitus sijoittaa säilytysmojängin eteen, ja siinä sohvassa on nukkumapaikka. Lisäksi meillä on myös patja, joten vaihtoehto olisi heittää pois täysin toimiva patja ja suhteellisen uusi sohva uuden vuodesohvan ostamista varten, joka ei lainkaan tarjoa samaa nukkumismukavuutta.
masse5_4: olen laskenut vain pappia ja rimoitusta katolle sekä lattiaksi ja seiniksi sisälle mukaan lukien ovet ja ikkunat sekä sähkö
Styx: Voit katsella täällä.. http://www.panelochlist.se/lib/panelochlist_lagerlista.pdf#search=%22panel%20enkelfas%22 ja katsoa, jos löydät jonkun, joka mielestäsi sopii.. Kuulostaa hieman liialliselta 23-24 mm. sisäpaneelille - mutta ehkä se on jotain, mitä se, joka asensi sen, oli säästänyt..? Joka tapauksessa voit säätää sitä laittamalla sopivan paksuisen levyn uuden paneelin
Mikael_L: Älä unohda, että erottavan seinän on oltava tiivis mahdollisia auton hajuja (bensiini, pakokaasut jne.) vastaan, joten muovita huolellisesti myös siellä. Ehkä kannattaa myös harkita jonkinlaista kosteussuojaa seinän alareunaan, autotallin puolelle.
Haagbard: [citat] Jo olen itse asiassa ajatellut vähän samalla tavalla, täällä on ollut isoja ongelmia myös kuparivarkauksien kanssa, mutta nyt näyttää olevan niin, että airbagien varkaus on uusi päällysleipä varkaille täällä :-? Mutta mutta, jollakin tavalla se täytyy myydä.......kaapeli löytyi ns. "päivänvaloon", kun purin pienen piharakennuksen kesällä. ...ja kun ajattelen
aRd: Kiitos vastauksista.... Eli en saa rakentaa savupiipun päälle >:( No joo... täytyy yrittää ratkaista se jotenkin tyylikkäästi!!