Se, joka on vähän sorkkinut talon LVI-asennuksia, on varmasti huomannut, että kupariputket ovat viime aikoina kallistuneet kuin huumeet. Tämä ei kuitenkaan ole pelkästään ikävää. Myös kuparin romuarvo on noussut pilviin. Tänään sain 42kr per kg puhdasta kuparia. Kaiken kaikkiaan talossa oli 50kg kuparirojua ja lisäksi 35kg messinkiä/hanatavarana. Matka romukauppaan teki minut siten noin 2800sek rikkaammaksi!

Valitettavasti vaimo on jo varannut hotelliviikonlopun, joka varmasti syö nämä rahat, mutta se voi kuitenkin edesauttaa tappioiden vähentämisessä..... 8-)

• Haha
jecson296
  • Laddar…
Kiitos hintatiedosta, kysyin itse asiassa kaverilta kuparin hinnasta vain noin tunti sitten :)

Minulla on yli 100 kg kaapelia, jonka ajattelin kuoria terapiana talvella ;)

Haagbard sanoi:
Kiitos hintatiedosta, kysyin itse asiassa kaverilta kuparin hintaa vain muutama tunti sitten :)

Minulla on yli 100 kg kaapelia, jota ajattelin kuoria terapiatyöksi talvella ;)
Ennen kuin aloitat, varmista, että pääset eroon siitä kuparista romukaupassa. On tiukat säännöt siitä, mitä ja miten saa jättää, juuri varkauden ehkäisemiseksi (kaapeleistaan).

Kaapeleita, joista eristys on poltettu pois, ei saa ottaa vastaan ollenkaan. Jos sinulla on suurempi määrä kaapelia tai kaapeli, jota yksityishenkilön ei pitäisi olla, sinun on voitava todistaa, miten olet saanut sen. 100kg lasketaan luultavasti "kotitalousjätteeksi", eikä se ole ongelma, mutta ei haittaa tarkistaa etukäteen, kuoriminen on tylsää… ;)

Muista myös, että hinta vaihtelee eri romukauppojen välillä. Stena Gotthard näyttää maksavan vähiten kaikista.

MathiasS sanoi:
Ennen kuin aloitat, varmista, että pääset eroon kuparista romuttamolla. On tiukat säännöt siitä, miten ja mitä saa viedä, juuri varkauksien (kaapeleiden) ehkäisemiseksi.

Kaapeleita, joista eristys on poltettu pois, ei saa ottaa vastaan ollenkaan. Jos sinulla on suurempi määrä kaapelia tai kaapelia, jota yksityishenkilöllä ei pitäisi olla, sinun pitäisi pystyä osoittamaan, miten olet saanut sen. 100 kg luultavasti katsotaan "kotitalousjätteeksi", eikä se silloin ole ongelma, mutta ei haittaa tarkistaa etukäteen, kuoriminen on tylsää..... ;)

Huomaa myös, että hinta vaihtelee eri romuttamoiden välillä. Stena Gotthard näyttää maksavan huonoiten kaikista.
Jo olen itse asiassa ajatellut vähän samalla tavalla, täällä on ollut isoja ongelmia myös kuparivarkauksien kanssa, mutta nyt näyttää olevan niin, että airbagien varkaus on uusi päällysleipä varkaille täällä :-?
Mutta mutta, jollakin tavalla se täytyy myydä.......kaapeli löytyi ns. "päivänvaloon", kun purin pienen piharakennuksen kesällä.

...ja kun ajattelen tarkemmin, niin sukulainenhan työskentelee metallinromuttamolla :)

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.