aion muurata savupiipun nokean yli viikonloppuna, mutta en tiedä, vuotaako se vielä putkien välillä alempana savupiipussa,
tällaiselta se näyttää nyt, 4 putkea, köksfläkt-ventilation-kaakeliuuni-täppt putki
ajattelin näin, laskea putki alas ilmanvaihtoon ja sitten täyttää hiekalla tai jollain sementti/laasti -seoksella putken ympärillä ja sitten kaakeliuunin putken toisella puolella täyttää kanava kokonaan ylös asti, se on nyt täynnä noin nokkaan asti, en tiedä mihin sitä on aiemmin käytetty, ehkä keittiön liesi... silloin on ehdottomasti täytetty kaakeliuunin putken ympärillä?

mitä nuohooja sanoo, jos tekee näin? saako tehdä niin? kuten minä sen näen, se on paljon yksinkertaisempaa ja ennen kaikkea halvempaa kuin liukua muuraamalla kaakeliuunin kanava, joka vaikuttaa jo nyt melko ahtaalta, noin 120x70

ensin testata vain todetakseen, että se vuotaa ja sitten joutua tekemään vielä yksi testaus, ei tunnu kovin houkuttelevalta.

miten te olisitte tehneet? toimivatko viemäriputket ilmanvaihtoon?

Minun olisi pitänyt soittaa ja kysyä nuohoojalta, joka sitten tarkistaa savupiipun.
Riippumatta siitä, mitä neuvoja saat tältä foorumilta, et voi koskaan olla täysin varma, että se on OK.
/CC

ok, täytyy joka tapauksessa ensin muurata yläosa... mitä katsastus/koepaine voi maksaa?

Nuohooja kotona veloitti 1250kr sis. alv tarkastuksesta mukaan lukien kahden piipun (avotakan ja kaakeliuunin) koepaineistus + tiiviystarkastus itse kaakeliuunille.

/Ingenjören

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.