2 520 lukukertaa ·
4 vastausta
3k lukukertaa
4 vastausta
muokata kattotuolia
Sinun täytyy määritellä, pitäisikö siihen voida vastata. Kattotuolit maksavat yleensä 1000-1500 kr kappale riippuen koosta ja rakenteesta. Ikkunat eroavat paljon eri versioiden välillä. Suosittelen, että istut alas ja teet yksityiskohtaisen laskelman koko projektista ja ostat materiaalit erissä. Myös aikatauluttaminen on suositeltavaa. Kattoa ei mielellään katkaista tähän vuodenaikaan, eikä myöskään ulkomaalausta ja kattohuoltoa.
Se on yleensä kalliimpaa kuin aluksi luulee, vaikka tekisi kaiken itse.
/CC
Se on yleensä kalliimpaa kuin aluksi luulee, vaikka tekisi kaiken itse.
/CC
Jos kyseessä on "vain" kattokorotus, jonka aiot tehdä itse, se ei onnistu 500,000 kruunulla "perusrakennukselle". 200,000 kuulostaa taas alhaiselta. Minulla on kuitenkin tuttu, joka nosti 120 m2 talon. Hän pärjäsi huolestuttavan alhaisella 230,000 eurolla
. Hänellä oli kuitenkin paljon kontakteja materiaaleihin eikä kaikki ollut laillista.
Vaikea arvata, mihin olet laskenut... laita esille vähän numeroita niin saat varmasti enemmän apua. Paljon kustannuksia on enemmän kuin mitä uskoisi. Esimerkiksi minulla on toinen tuttu, joka ei ottanut huomioon ruuveja ja nauloja. Tämä kohta maksoi 10,000.
Jos aiot tehdä kattolyhdyn, peltisepän työ maksaa luultavasti noin 7,000-10,000. Onko sinulla se mukana... Onko sinulla vesikiertoinen lämmitys? Jos palkkaat putkimiehen, se maksaa 3500-5000 kr per elementti.
Vaikea arvata, mihin olet laskenut... laita esille vähän numeroita niin saat varmasti enemmän apua. Paljon kustannuksia on enemmän kuin mitä uskoisi. Esimerkiksi minulla on toinen tuttu, joka ei ottanut huomioon ruuveja ja nauloja. Tämä kohta maksoi 10,000.
Jos aiot tehdä kattolyhdyn, peltisepän työ maksaa luultavasti noin 7,000-10,000. Onko sinulla se mukana... Onko sinulla vesikiertoinen lämmitys? Jos palkkaat putkimiehen, se maksaa 3500-5000 kr per elementti.
Klikkaa tästä vastataksesi