Esitän ensimmäisen kysymykseni täällä foorumilla....

Aion pian aloittaa remontin "vardagrum"ssa, seinät ovat epätasaisia, joten olen miettinyt joko laittaa jotain nykyisten kolmelevyskivien päälle tai purkaa ne ja asentaa uutta seinämateriaalia. mutta nyt tulee varsinainen kysymys... voiko/saako jotain laittaa muuriladonnan päälle...

sekä repisitteko vanhan kolmelevyseinä vai laittaisitteko uuden seinän päälle?? (tyyliin renoverings gips?) :-?

Hei

Olen juuri remontoinut olohuoneemme ja minulla oli silloin lähes identtinen tilanne.

Savupiippua ei valitettavasti saa peittää, koska on vaikea havaita vuotoja ja vaurioita. Vähän kummalliselta se vaikuttaa, kun kuitenkin vaikuttaa siltä, että tapetit savupiipussa ovat ok, paksut kudostapetit voisivat aiheuttaa samaa ongelmaa. Lopulta päädyin siihen, että pinnoitin savupiipun uudelleen ja maalasin pinnoitteen rappausvärillä.

Tretex-levyt tasoitin ja tapetoin, mutta sitä en enää koskaan tekisi uudelleen, sillä kesti ikuisuuden saada se siistiksi. Seuraavan kerran laitan päälle kipsilevyt.

PjS

Pidän Trätexistä seinänä, koska siihen on helppo ripustaa pieniä esineitä ilman suuria reikiä. Olen itsekin tasoittanut paljon, mutta ensimmäisen kerran jälkeen se oli paljon helpompaa, kun tasoite sitoi nukkaa.

Nyt savupiippuun. Kuten aiemmin kirjoitettu, et saa rakentaa sitä umpeen. Ja välttääksesi halkeamia Trätexin tai kipsin ja savupiipun välillä tarvitaan jonkinlainen liikkuva sauma. Kauneinta olisi varmistaa, että siinä on rako, ja sitten laittaa listan raon päälle, joka maalataan samalla värillä kuin savupiippu.

Sama juttu käynnissä...Minulla oli tretex suoraan tiiliseinässä...revin tretexen pois ja huomasin kosteusvaurioita ikkunan alla sisäpuolella koska ei ollut ilmarakoa...jouduin hakkaamaan pois vanhan rappauksen ja nyt rappaan uudestaan...mutta teillä ei ehkä ole tiilitaloa???

Kiitos vastauksista....

Eli en saa rakentaa savupiipun päälle >:(
No joo... täytyy yrittää ratkaista se jotenkin tyylikkäästi!!

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.