Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka
Mikael_L: [citat] Mutta niinhän tehdään kuitenkin, vaikka ei olisi satanut lunta tai vettä pystytyksen aikana... ::)
halloy: Voi, miten hienoa. Siinä se on!!! Kiitoksia paljon! Nyt kysymykseen: Tietääkö kukaan, miten rakennetaan sellaiset vaatekaapin ovet alumiiniprofiileista?
hans: Kumarran ja kiitän vastauksista, jotka sain tänään. Sain paljon tietoa ja parempia nimiä (kuten PLV) monille asioille, joita olen pohtinut. Lisätietona voin kertoa, että olen nikkaroinut paljon noin 25 vuoden ajan ja tehnyt useita remontteja, yleensä vanhoissa taloissa. En ole koulutettu tähän, joten on tullut tehtyä aloittelijan virheitä jne. (kauan sitten ;)) Pidän rakenteista ja
vedeldaren: Joskus vanhat portaat ovat vain betonikuori ja täytetty mukulakivillä.
ktm250: Savupiippuihin käytetään C-sementtilaastia. KC-C = 50/50/650 KC-B = 35/65/550 Kalkki/Cementti/Hiekka
vedeldaren: Tietääkö kukaan, kuka myy kuviollisia levyjä? Tyyliin vanerilevy kalanruotokuviolla tai vastaavalla, jota voi käyttää, jos haluaa naulata ulko-oveen tai porttiin.
sirbo: On vastaava k-rauta:sta mutta vain ensimmäinen osa on hieman alle kaksi metriä. Käytän sitä työskentelyyn yläpuolella kattoparruissa. Toimii loistavasti ja on helppo siirtää. Toimii myös loistavasti portaissa. Vinkki on verrata eri vaihtoehtoja. Se, jota katsoin bauhaus:ssa, oli noin 20 cm kapeampi kuin k-rauta:ssa ja maksoi suurin piirtein saman verran.
MathiasS: [moved] [link=http://www.byggahus.se/forum/showthread.php?t=59239/0]Biopolttoaine[/link] [move by] MathiasS.
fransico: Kiitos vastauksistanne :) Olen nyt käynyt ostamassa materiaalia Bauhausista ja yritän asentaa sen huomenna. Kattoon tuli se planka. Olen itse saanut idean, että se tulee näyttämään hyvältä ::) siitä tuli tammi planka, näyttää samalta kuin se, joka on puoliksi seinällä. Lattiaan tulee 2 tammi listaa, jotka ovat 12 cm leveitä yhdessä pienen tammi listan kanssa, joka tasoittaa ne
Anders_Roslagen: Jos liität lisää kattotuoleja, älä aseta leikkauksia symmetrisesti. Siirrä leikkauspintoja niin, etteivät tuolit notkahda alas samasta kohtaa (notkahda alas on ehkä voimakas sanonta, mutta ymmärrät varmasti)
zingo: Savupiippu on talon sydän. Hyödynnä sen viehätys sen sijaan, että näkisit sen ongelmana. ::)
nickenick76: Hei kaikki! Ensimmäinen postaukseni täällä. Ihmettelen vain, voiko vielä ansaita rahaa ostamalla tavaroita Puolasta ja tietääkö joku, voiko tilata suoraan kotiin ilman, että tarvitsee itse matkustaa alas. Tai jos joku Pohjois-Suomesta on kiinnostunut matkustamaan yhdessä alas.
Ingenjören: Jos kellarissa ei ole perustusmuuria sen seinän alla, jonka haluat purkaa, se vaikuttaa kieltämättä siltä, ettei se ole kantava. Samalla se kuulostaa hieman kummalliselta, että muuri on vain puolen seinän alla suorassa yksinkertaisessa yksikerroksisessa talossa... (riippumatta siitä, onko muuri tarkoitettu tukemaan kattoa tai lattiapalkistoa) Pohjapiirros ja poikkileikkauskuva talosta
Pedda_P: Aion pukea pojan vaahtomuoviin ja antaa hänen juosta ylös ja alas portaita pari tuntia ennen kuin mietin asiaa eteenpäin, portaat eivät ole jyrkempiä kuin mitä voisin ilman riskiä kävellä hitaasti alas kaksivuotias sylissäni, eli ilman että pidän kiinni kaiteesta, kiitos palautteesta, lapsethan sopeutuvat nopeasti myös :) se on pahempaa meikäläiselle
Mats: Gipsinostimen vuokraus on ehdottomasti erittäin hyvä investointi. Se helpottaa valtavasti, enkä maksanut edes 100 kruunua koko viikonlopulta siitä, jonka vuokrasin.
JesperS: Helmipaneeli dim 13x70 on vakiovalikoimassa "min" puutavaraliikkeessä, Järna Trä, joten sen hankkiminen ei pitäisi olla kovin vaikeaa muillekaan.
JesperS: Vain kiinnittää kipsilevy suoraan, vanhat tapetit ja masonit voivat myös jäädä alle, jolloin vältytte purkutyöltä. Kunnostuskipsi (6 mm) on helpoin. Jos alla on savilaasti vasten hirttä, ja revitte sen ja kiinnitätte kipsilevyn siihen, niin voi tulevaisuudessa kipsilevyn alla pudota pieniä paloja, siksi se voi hyvin jäädä paikoilleen niin kuin se on tänään.
__OJ__: Kun aion nyt rakentaa uudelleen, voi olla, että ei saa tehdä miten sattuu! Onko olemassa jokin hyvä paikka lukea tästä helposti ymmärrettävällä tavalla. Ei mitään valtavan vaikeita asioita, mutta esimerkiksi Muuttaa viemärit hieman, vesi, pystyttää seinä tai kaksi, vetää uusi sähkö jne. kiitos vastauksista....
ByggPutte: Olin käyttänyt 90X90 ja upottanut ne tolpanpitäjään ja sitten upottanut kantopalkin ylös. Mitä voit pitää katolla? Terveisin Putte
saltrulle: Löysin tänään todella avuliaan peltifirman, jolla oli juuri mitä tarvitsin. Sain mukaani 2,5 neliömetriä mustaa peltiä kahdella satasella :) Luulen, että rullissa luki planja... :) Kiitos joka tapauksessa.
ByggaNytt: http://www.byggahus.se/forum/showthread.php?t=56059/0 http://www.byggahus.se/forum/showthread.php?t=56189/2
bmx: meillä on 4 metriä pitkä H-palkki ikkunan yläpuolella rapatussa lecapuolessa. Yläkerta on puuta vaakasuoralla puupaneelilla. Puusepät antoivat puupaneelin mennä alas ikkunaan asti ja se ei näytä järkevältä. Haluaisin samanlaisen rapatun pinnan ikkunan yläpuolelle palkin kohdalle kuin seinän muussa osassa. Miten sen voi ratkaista? Laittaa jonkinlainen levy palkin päälle ja sitten
skytte: piilolista, jonka koko on 6 mm (muistelen, että renoveringsgips on 6 mm), joka peittää raon karmin ja listan välillä, siihen voisin panostaa. Sitten kiinnität listan siihen... Halutessasi voit myös tasoittaa listan ja piilolistan välillä, jotta ne sulautuvat oikein yhteen.
thomas33: Auttaako tämä kirjoitus sinua? http://www.finlex.fi/pdf/normit/6376-F2r.pdf sivu 5 taulukko erilaisten portaiden askelkorkeudesta ja syvyydestä.
Jesca_j: [citat] Niitä on ainakin täällä Byggmaxilla ja ne ovat täsmälleen samoja kuin Beijerillä myynnissä olevat. Luulen muuten, että niitä kutsutaan hyönteisverkoksi.
skytte: Olen itse tehnyt saman harjoituksen, ja silloin viimeistelin ohuella kerroksella kipsitasoitetta, ja sen jälkeen karhensin pintaa tavallisella tapettiharjalla. Olen itse täysin tyytyväinen siihen. Oikeastaan pitäisi, jos tasoittaa maalatulle pinnalle, pohjustaa ensin, mutta ohitin sen vaiheen ja tasoite pysyy siellä missä pitääkin. //Skytte
ByggPutte: Aiotko rakentaa ulkoseinän? Voit kiinnittää "hatt" profiilin jota käytetään alakattoihin. Luulen, että sitä on saatavana 25mm korkeana. Mutta silloin ei tule mitään eristystä. Jos aiot leikata monta metallipidikettä samaan mittaan, voit sahata koko nipun tiikerisahalla tai kulmahiomakoneella. Terveisin Putte
Johan Gunverth: Soita entiselle ulkoministerille Jan Eliassonille. Hän on rakentanut useita metrejä kalkkikivimuuria tilalleen Gotlannissa ja väittää hallitsevansa kaikki temput. ;) Vakavasti ottaen; GOOGLAA!
mismisimos: No mutta se oli kyllä tyypillistä, happy voi kyllä antaa vastauksen kaikesta! :D