5 078 lukukertaa ·
2 vastausta
5k lukukertaa
2 vastausta
Puuvillalevy
Minulla on kysymys materiaalista Träullit (puuvillalevy, kaislamatto ym.)
Asun vuonna 1946 rakennetussa talossa, jossa on kellari. Kun poistin puuvillalevyn yhdeltä ulkoseinältä, vesi on valunut kellariin rankan sadeilmaston aikana, vaikka muuten kesä on ollut erittäin kuiva. Voiko tätä tietoa käyttäen olettaa, että syy veden valumiseen kellariin johtuu puuvillalevyn poistamisesta? Voiko puuvillalevy todella estää suuren vesimäärän läpäisemästä kellarin seinää ilman, että puuvilla imisi sen itseensä?
Olen ymmärtänyt, että tämä materiaali voi imeä ja luovuttaa kosteutta ilman vaurioita. Mutta nyt kyse on sadevedestä. Olisin todella kiitollinen vastauksesta.
Asun vuonna 1946 rakennetussa talossa, jossa on kellari. Kun poistin puuvillalevyn yhdeltä ulkoseinältä, vesi on valunut kellariin rankan sadeilmaston aikana, vaikka muuten kesä on ollut erittäin kuiva. Voiko tätä tietoa käyttäen olettaa, että syy veden valumiseen kellariin johtuu puuvillalevyn poistamisesta? Voiko puuvillalevy todella estää suuren vesimäärän läpäisemästä kellarin seinää ilman, että puuvilla imisi sen itseensä?
Olen ymmärtänyt, että tämä materiaali voi imeä ja luovuttaa kosteutta ilman vaurioita. Mutta nyt kyse on sadevedestä. Olisin todella kiitollinen vastauksesta.
Puupohjoinen pitäisi toimia eristyksenä sisäpuolella. Vaikea nähdä, miten se voisi estää sadeveden. Sehän on vain sementin kanssa sekoitettua puulastua.
Materiaali hengittää, joten se toimii hyvin juuri kellareissa, koska siellä on usein kostea ympäristö. Mutta estää sadevettä.. ei.
Materiaali hengittää, joten se toimii hyvin juuri kellareissa, koska siellä on usein kostea ympäristö. Mutta estää sadevettä.. ei.
Täytyy johtua siitä, kuinka suurista määristä on kyse, kun sanot sadevettä. Kun revimme kellarissa, paljastui vuotava vesiputki, joka oli varmasti vuotanut pitkän aikaa eikä tämän vuodon merkkejä näkynyt ulkopuolelta. Sen sijaan se näkyi puurouhebetonissa ja betoniharkossa. Voin hyvin kuvitella, että puurouhepiilotti sadevettä sinulta, mutta sinun olisi pitänyt huomata se puurouhebetonia siitä, kun se mielestäni oli huomattavasti heikentynyt.
Klikkaa tästä vastataksesi