Hei! Aion rakentaa konehallin mitoiltaan 27x15 metriä ja haluan välttää tukiseinää tai muuta tukirakennetta kattotuoleille, jotka veisivät tilaa hallissa.
Miten tällaiset kattotuolit voidaan rakentaa pitkällä jännevälillä, joka vaaditaan. Rakennus tapahtuu Norrbottenissa, joten sen on kestettävä jonkin verran lunta. Katon kaltevuus/ulkonäkö ei ole kovin tärkeä.
Minulla on omaa puutavaraa, joten haluaisin rakentaa ne itse. Epäilen, että jos tilaisin valmiit, ne maksaisivat omaisuuden.

Kiitos etukäteen!

Sinun tulisi käyttää kattoristikkorakennetta nimeltä "fackverkstakstol".

15m on melko pitkä!
Olen valmistanut itse kattoristikoita, jotka ovat 8m leveitä ja se toimii hyvin ostetuilla metallilevyillä ja ankkuriruuvilla/nauloilla, mutta en olisi uskaltanut rakentaa itse 15m leveitä. Tehtaassa paikalle puristetut levyt ovat parempia ja tehdasvalmisteinen kattoristikko istuu täydellisesti sekä on tyyppihyväksytty ja valmistettu valvotuin ehdoin valtion koeasemalta.
/CC

• Suurikokoinen kattoristikko, jossa on useita kolmioita tukemassa rakennetta tekstillä "STÖRRE FACKVERKSTAKSTOL" alaradalla.
Hei! Kiitos vastauksista!

Suosittelisin teräsrunkoa. Helpompi pystyttää. Joskus löytyy käytettyjä runkoja ilmoituksista, jotka voivat olla hintansa arvoisia. Lisäksi tiedän yhden, jolla on teräsrunko, noin 18x25m. Hienot kattoristikot ilman vetohihnoja (sisältä avoin harjalle). Mutta se maksaa kyllä...

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.