T
TRMaster: [citat] Hei. Olen samanlaisessa tilanteessa. Rakennan välitasoportaita. 38 asteen kallistus. Tässä tilanteessa minun on otettava huomioon useita asioita (Kellaraportaat alla, kattotuolit, jotka tukevat kattoa yhdellä puolella, tulevat keskelle välitasoa, korkeus 3300mm lattiasta lattiaan, rajallinen tila jne.) 1: Olen hankkinut liimapuuta 56*270mm jousia varten (vakiodimensiot) 2: On
1 vastaus · 5,9k lukukertaa
snuttjulle
snuttjulle: Ev käytetään sitä varten, että nuohooja voi päästä katolle, ja silloin täytyy olla vaihtoehtoinen reitti ylös.
2 vastausta · 3,7k lukukertaa
blackadder
blackadder: anteeksi, olen vähän ympäristövaikutteinen, kun työskentelen kaiteiden ja vastaavien parissa ruostumattomasta teräksestä. ajattelin, että aioit valmistuttaa. katso venesivustolta, sieltä voi löytyä paljon hienoja juttuja.
3 vastausta · 3,6k lukukertaa
bygga_bo
bygga_bo: http://www.theofils.se/ tarjoaa paljon sellaisia beslag. Katso heidän sivuiltaan kohdasta "Inredningsbeslag". En tiedä, onko heillä juuri sitä mitä etsit (ingen underskena), mutta heillä on ainakin useita vaihtoehtoja lasioville.
1 vastaus · 1,6k lukukertaa
rascalsrule
rascalsrule: Olen parhaillaan remontoimassa kellaria ja ajattelin laajentaa ikkunaa ja ovea ulkoseinässä, joka on kevytsoraharkkoa (talo on yksikerroksinen rinteeseen rakennettu kellarilla). Tällä hetkellä on ikkuna, joka on 60x60, aivan sisäkaton korkeudella. Haluaisin siirtää sen alemmaksi ja laittaa isomman ikkunan (B140, h100), ja silloin minun täytyy kai vaihtaa kynnystä välipohjan kohdalla.
0 vastausta · 1,4k lukukertaa
A
AndersS: Hei, jos sinulla on pystypaneeli, se voi vaatia kaksi pituutta riippuen korkeudesta, jolloin saat päällekkäisyyden vaakasuoran laudan alla. Käytin sitä kesämökillä eikä ollut ongelmia. Laudan voit tarvittaessa sovittaa korkeuden ja päällekkäisyyden mukaan, koska sen ei tarvitse pitää tarkkaa KK-mittaa, kun sinulla ei ole eristystä otettavana huomioon.
1 vastaus · 4,8k lukukertaa
N
norrbottenstorpet: Jos savupiippu on rapattu "elävästi", onhan se hienoa laittaa siihen myös lista, jossa on hyvää eloa. Piirrä profiili ja sahaa kuvio/veistä käsin karkeasti tai vaakasuunnassa olevasta listasta, mieluiten käsin höylätyn.
3 vastausta · 3,5k lukukertaa
J
Joukko: Minkälaista soraa minun pitäisi laittaa leikkimökin alle? Jocke
12 vastausta · 9,8k lukukertaa
Fasting65
Fasting65: Ohjeita liuskekiven asettamiseen on olemassa - ja ehkä kalkkikiven kanssa on samanlaista... Kostuta alusta. Sekoita sitten maapehmeä laasti suhteessa 1 osa sementtiä, 3 osaa 0-4 hiekkaa. Levitä laasti, ja levitä sen jälkeen muutamia sementtiliimajuovia niin, että pinta on kosteampi. Aseta kivet ja hakkaa ne kiinni kumivasaralla. Katso:
3 vastausta · 4,0k lukukertaa
Y
ygg: [citat] Jos vertaa esim. Gunnebon ominaisuudet ankkuriruuviin ja -naulaan, ruuvin poistovoima on yleisesti suurempi kuin naulan - mikä tuntuu loogiselta. Sen sijaan poikittaisvoima näyttää melko samanlaiselta. Onko sillä mielestäsi merkitystä, käytetäänkö ruuvia vai naulaa tästä syystä? Nyt ruuvi on toki vain 5mm, kun taas naula on saatavilla jopa 6mm.
9 vastausta · 11,1k lukukertaa
N
norrbottenstorpet: Olen muurannut kevytbetoniseinän multiplattasta. Nyt se pitäisi pian rapata. Siinä olen noviisi. Haluan valita rappauksen, joka on helppokäyttöinen ja jota voi levittää ohuesti. En halua useiden senttimetrien paksuisia rappauskerroksia. Olen kuullut, että on olemassa tähän tarkoitukseen kipsipohjaisia laasteja, mutta luonnollisista syistä ne ovat hauraampia kuin sementtipohjaiset.
0 vastausta · 2,0k lukukertaa
N
norrbottenstorpet: Ota se vain rauhallisesti ja varovasti ja anna sahan jäähtyä välillä, kastelemalla varovasti. Saha voi paremmin. Paljon tarvitaan, että saadaan itse "puulaudat" syttymään, mutta jos sinulla on kutterilastuja välipohjassa, se on hieman (paljon) herkempi.
3 vastausta · 1,5k lukukertaa
F
freddeh: olen puhunut rakennustekniikan henkilön kanssa. spontaanisti hän ei uskonut sen olevan kantava muun muassa siksi, että se kulki vain talon puoliväliin ja että savupiippu oli keskellä, tämä on merkki siitä, ettei se ole kantava hänen mukaansa. hän kuitenkin tulee käymään ja tarkistaa kunnolla, jatkoa seuraa... F
2 vastausta · 7,7k lukukertaa
A
anaitis: [citat] Samoilla mitoilla liimapuu on vahvempi
4 vastausta · 11,1k lukukertaa
H
halldings: Kyllä se voi olla niin. Jos se on liitetty toiseen rakennukseen, sen pitäisi olla niin. Ja sitten se riippuu siitä, onko siellä takka tai puukattila. Jos se on liitetty toiseen rakennukseen, siellä pitäisi olla paloturvaovi siihen, mutta tavallinen ulos. Soita vakuutusyhtiöösi, niin tiedät varmasti.
1 vastaus · 2,0k lukukertaa
MathiasS
MathiasS: Olen ostanut julkisivupuutavarani ja paljon muuta puutavaraa Lissma sahalta (nykyisin BeijerBygg Lissma/Skogås). Sieltä saamaani puutavaraa olen aina pitänyt erittäin laadukkaana. Tiedän, että ennen Beijer-integraatiota oli tarkoitus säilyttää perinteiset puutavaran hankintakanavat, mutta en tiedä, pitääkö ne edelleen kiinni tästä.
1 vastaus · 1,6k lukukertaa
G
Gladh: Nyt kukaan ei ole istuutunut kaappeihimme (koputan puuta), joten ne ovat säilyneet ehjinä. Mutta jos on riski, että joku istuu niille (etkä halua tukijalkoja), niin ehkä seuraava ratkaisu toimii. Asetat säännön kaapin alle tavalliseen tapaan, lisäksi kiinnität kulmakiinnikkeet kaappeihin seinän tukipuihin ranskalaisilla ruuveilla. Kaappien ulkoreunoissa kiinnität kulmakiinnikkeet
4 vastausta · 3,0k lukukertaa
P-plats
P-plats: Kiitos!
2 vastausta · 2,1k lukukertaa
P-plats
M
imported_Byggaren: [citat] Jopa alarunko toimii dragstag kattotuolissa. Lähden tässä yleisestä nimityksestä kattotuolin osille: högben, hanbjälke ja underram. Dragstag yksinään on muuten yleensä pyöreä tanko, jossa on tiili ja mutteri seinän ulkopuolella vanhemmissa rakennuksissa. ____________________ Rakentaja
41 vastausta · 16,7k lukukertaa
Sommartorparn
Sommartorparn: [citat] En ajatellut sitä, koska kyseessä on vanha talo ja yritän välttää moderneja ratkaisuja ulkoisesti. Nyt niissä vesiurissa, jotka poistin, oli itse asiassa pellit, joten on mahdollista, että luovutan ja laitan pellit takaisin. MUTTA kuinka teen niiden vesiurien kanssa, jotka ovat jo vääntyneet ja osoittavat taivaalle. Voiko niitä pakottaa alas vai onko ne vaihdettava?
3 vastausta · 6,8k lukukertaa
G
Gonate: Okei, ajattelin jos joku jo tietäisi mutta kiitos.. Kyllä levy vaikuttaa vähintäänkin todella helposti työstettävältä ja yksinkertaiselta tehdä mahtavia sisäänrakennuksia
C
Chinaski: Olen käyttänyt seuraavaa alumiiniverkkoa talon räystäällä: http://www.haraldnyborg.se/merinfo.asp?varenr=4514&Grp=&n=10&KundeID= Saatavana sekä 60 että 90 senttimetrin levyisenä.
2 vastausta · 4,1k lukukertaa
J
JanneL: Kuulostaa järkevältä. Onnea! ;)
3 vastausta · 10,7k lukukertaa
·
J
3 vastausta · 10,7k lukukertaa
·
FredrikR
FredrikR: Olen tilannut kattotuolit autotalliini, näiden jänneväli on 7180mm. Alarunko koostuu kahdesta 45x220, 'vahvistus' naulataan paikoilleen. Ne ovat liitetty naulalevyllä. Asetetaan c/c60:een. Parvi/vierashuone/varasto (mitä siitä sitten tuleekaan, kun autotalli on valmis) tulee olemaan yläkerrassa. Toimii valmistajan mukaan.
6 vastausta · 2,6k lukukertaa
Larsa
Larsa: Muuten tämä toimii hyvin,
6 vastausta · 24,6k lukukertaa
·
B
bosej: Ajattelin vain laittaa tuulensuojapaperia vanhan rappauksen päälle, sitten ruuvata koolauksen 45 x 20. Sen jälkeen paneeli peitelistalla. Ei lisäeristystä. Näin jossain tällä foorumilla kuvan, missä näin oli tehty.
2 vastausta · 4,5k lukukertaa
B
Bror: Minulla on viinikellari (kutsun varastoa viinikellariksi), jonka mitat ovat melko samanlaiset kuin sinulla. Ulkoseinät ovat Dorothermblokista, jotka olen verhonnut puupaneelilla. Kesäisin huoneessa tulee hieman liian kuuma, noin 16-17 astetta. Suurin syyllinen siihen on luultavasti ovi, joka täytyy eristää ja tiivistää. Se korjataan talveksi. Jos se ei riitä, joudun hankkimaan
1 vastaus · 4,2k lukukertaa
K
Kurtivan: Tai pujota putki, jonka sisähalkaisija on sama kuin leikattavan ulkohalkaisija. Kiinnitä muutamalla hitsauspisteellä.
3 vastausta · 5,3k lukukertaa
A
anaitis: [citat] Tasoitus uudelleen! Jos vanha kesti 40 vuotta, ei kannata odottaa muuta jälleen. Erityisesti, kun todennäköisesti ei tule uusia halkeamia. Jos haluat kipsiä, voit liimata levyt kiinni kipsilaastilla. Levitä hieman paksumpia juovia kohtiin, joista tasoite on irrotettu.
3 vastausta · 1,6k lukukertaa
Bloink
Bloink: Aloin maalata aamulla, ja heti näytti pahemmalta. Rakenne onnistui hyvin itse korjauksessa, mutta rakenne oli "täyttynyt" ympärillä, kun olin käyttänyt hiertä tasoittaakseni sen. Sekoitin vähän kipsiä kattomaaliin ja rakensin samanlaisen rakenteen siveltimellä koko alueelle. Näyttää hyvältä tällä hetkellä, mutta jää nähtäväksi, miltä näyttää vielä yhden kerroksen
5 vastausta · 10,9k lukukertaa
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.