Minulla on olohuoneen seinä, joka oli hieman halkeillut ja pullistunut.
Tänään purin kaiken, mitä pystyin purkamaan. Se oli tasoite suoraan sinibetonin/kevytbetonin päällä ja sitten tapetti suoraan siinä kiinni noin 40 vuotta. Kysymys on nyt, miten järjestän sen vuoteen 2008 tyyliin?
Osa tasoitteesta, noin puolet, pysyy paikallaan eikä ole taipumusta pudota lähivuosina.
Onko pakko hakata kaikki pois?

Voinko asentaa kipsilevyt suoraan betoniin ja sitten tapetoida? Täytyykö minun tehdä jokin runkorakenne ja jos kyllä, mikä? Vai teenkö jotain aivan muuta?

Se on rivitalo ja naapuri asuu seinän toisella puolella, joten se ei ole ulkoseinä tai kellari. Lisäeristykselle ei ole tarvetta.

Jos se on ainoa sininen betoniseinäsi, niin onhan se vaihtoehto vaihtaa sekin eroon Radon-ongelmasta...

No ja, jos se olisi niin yksinkertaista, valitettavasti on monia sinibetoniseiniä. Tämä ongelma hallitaan FTX:llä jne.

merkez sanoi:
Minulla on olohuoneen seinä, joka oli hieman halkeillut ja pullistunut. Tänään revittiin alas kaikki, mikä oli mahdollista. Siinä oli tasoite suoraan minun sinibetoni/kevytsorabetoniin ja sitten tapetti suoraan sen päälle, joka oli ollut siinä noin 40 vuotta. Kysymys on nyt, miten saan sen kuntoon a la 2008? Osa tasoitteesta, noin puolet, on jäljellä eikä sillä ole taipumusta irrota lähitulevaisuudessa. Onko pakko hakata kaikki pois?

Voinko asentaa kipsilevyjä suoraan betonia vasten ja sitten tapetoida? Täytyykö minun tehdä joku tukirakenne ja jos niin millainen? Vai teenkö jotain ihan muuta?

Kyseessä on rivitalo ja naapuri asuu seinän toisella puolella, joten se ei ole ulkoseinä tai kellari. Lisäeristys ei ole ajankohtainen.
Tasoitus uudelleen!
Jos vanha kesti 40 vuotta, ei kannata odottaa muuta jälleen.
Erityisesti, kun todennäköisesti ei tule uusia halkeamia.

Jos haluat kipsiä, voit liimata levyt kiinni kipsilaastilla.
Levitä hieman paksumpia juovia kohtiin, joista tasoite on irrotettu.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.