Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka
kdahlstedt: Kokeilin tavallisella metalliporalla (halkaisija 2) ja Dremel-koneellani, joka oli asetettu 30000 kierrosta/min. Se oli kuin poraisi voihin :) Lisäys: Olen nyt porannut valmiiksi 1/4 pöydästä (n. 900 reikää). Tämä kesti noin 35 minuuttia (tehokasta aikaa).
DrömBygge: Kiitos vinkistä. Olen etsinyt, mutta en ole löytänyt ketään, joka olisi vihjannut verkkokaupasta, vain siitä, että voisi ajaa alas kuorma-autolla...
fredand44: Tuhannet kiitokset vastauksista! Yst. terv. Fredrik
emilbjorling: Mietin, miten voisin asentaa keskusimurin. Ajatukseni on sijoittaa laite autotalliin ja vetää sieltä putket taloon (Ei yhdessä rakennettu). On uusi tuotanto, ja ajattelin, että keskusimurin putken voisi ehkä vetää talon perustuksen läpi ennen kuin ne valavat sen. Mitä tulisi ottaa huomioon? Minkälaatuinen putken tulisi olla? Otan kiitollisena vastaan lisää vinkkejä ja ideoita!
norrbottenstorpet: Ei kenelläkään aavistusta? :( Kuulin luvun, että raja ns. "raskaan takkakamiinan" ja kevyen takkakamiinan välissä oli 300 kg, mikä merkitsisi, että normaalisti harvoin lastataan enempää kuin tämä "pistelastilla" tavallisella puupalkkilattialla. Ei kenelläkään vinkkiä kantokyvystä yleisluonteisesti? Olen täysin tietoinen siitä, että tämä ei voi koskea erityisesti minun
saturnus: Ei, karmin poistaminen ei ole riskitöntä, joten ole varovainen. Sinun täytyy varautua hieman ylimääräiseen työhön, kuten tukeen asettamiseen, ennen kuin aloitat karmin kanssa puuhailun. Jos oletetaan, että kyseessä on tiiliseinät, niin silloin voit avata aukon haluamallasi tavalla ja laittaa puulistan sivuille ja muurata/piilottaa koko homman. Olisi ollut helpompaa, jos olisit
jon_h: Kipsi voi ajan myötä joutua ettringiitin muodostumisen kohteeksi, minkä seurauksena se turpoaa ja halkeilee. Ehkä on olemassa muitakin mahdollisia seurauksia, en tiedä. Katso mitä tuotetta hän on käyttänyt ja kysy toimittajalta mitä he sanovat.
cederbusch: Hei. Suunnittelen uuden kamiinan asentamista talvella meidän pieneen mökkiimme. Talossa on muurattu savupiippu, joka on noin puolen metrin päässä talosta. Tuleva savuhormi vedän eri tavalla kuin se on nykyään, mikä jättää piippuun reiän. Lisäksi 3-4 ylintä kerrosta ovat vähän huonossa kunnossa, joten jotain täytyy tehdä. Luettuani verkosta olen tullut siihen tulokseen, että
Boro_Berghem: Aion hieman avustettuna rakentaa uudet seinät kellariin, joihin tulee kylpyhuone ja pesutupa. Olen purkanut katon (ponttilauta) ja poistanut eristeen (sahanpuru) voidakseni vetää sähköjä, vettä, lämpöä ja ilmanvaihtoa siististi. Pesutuvassa ponttilauta (noin 22mm) on paikoillaan ja kylpyhuoneeseen ajattelen asentaa kipsilevyn (13mm), joten paksuusero on noin 9mm. Nyt minun pitää,
snickarboden: Mutta hiukan epäsiistiä lisätä pieniä paloja tolppien kohdalle. Mielestäni on siistimpää jatkaa pidemmillä läktillä tai vaihtoehtoisesti 45x45. /Kent
Letalis: En voi käyttää Stela VPrör, koska kattotorni on tiellä. ja en halua mieluiten sahata seinää, Se kestää jonkin aikaa ennen kuin ehdin remontoida olohuoneen.
HasseHunna: kiitos vastauksesta. Ei kuitenkaan ole betonia tai kalkkia rännien läheisyydessä. Talossa on puujulkisivu ja Lackat peltikatto.
fredand44: Hei! Kiitän vastauksesta! Joo, se ei ollut huono idea. Jos ymmärrän sinua oikein, nämä lisäilmarakojen rimat toimivat vain etäisyyden ylläpitäjinä, jotta mahdollisesti pullistuva Windy pysyy erossa paneelista. Mutta niitä ei naulata kiinni. Ne kiinnitetään vain hammabandettiin ja sokkeliiin? Pitäisi toimia erinomaisesti. Ystävällisin terveisin, Fredrik
fredand44: Tuhannet kiitokset!! Ystävällisin terveisin Fredrik
fredand44: Hei! Tuhannet kiitokset vastauksista! Isä ja minä pohdimme tätä hieman. Joten sanoin, että kysytään rakentaa koti -sivustolta rakennusfakta. Isä oli todella vaikuttunut, kun sain vastauksen niin nopeasti teiltä! Jälleen kerran, tuhannet kiitokset! Fredrik
Mohha: Olen poistanut portaat ja aion nyt täyttää aukon, joka on noin 2 m leveä ja 1,5 m pitkä. Minulla on muutamia kysymyksiä siitä, kuinka paksuja koolingit tulisi olla. Vanhat, paksut koolingit, joita näkee, ovat noin 170x140 mm ja niiden väli on noin 1 metri. Ajatukseni on asentaa palkkikengät tyyppiä http://www.beijerbygg.se/templates/BB_Produkt.aspx?id=2801 170x45 koolinki, 2 metriä
Mohha: ei hätää, että eristelevy "liukuisi pois", kun molemmilla puolilla ei ole levyjä?
it-snubben: Noh, gyprocia ei voi asettaa vapaasti palkeille, ts. sinulla on oltava vakaa lattia alla. Siirrän koko ketjun Rakennusmateriaaleihin & rakennustekniikkaan, kun se näyttää kuuluvan enemmän sinne. IT-heppu/moderaattori
Tosse: [citat] Toimiva linkki: http://www.byggahus.se/forum/juridik/27567-ersaettning-vid-dolt-fel.html
Lindgrenski: Silloin oli vaihto valmis, nyt täytyy vain kaikki siistiä.
Tosse: Ok, kiitos kaikille vastauksista! Sitten aion panostaa sopivan teipin löytämiseen. Onko ehdotuksia malleista? Kiitos jälleen! Tosse
Mats: FAQ olisi kieltämättä hyvä idea. Joku, joka haluaisi aloittaa kirjoittamisen?
snickarboden: Oikein. Tai sitten annan kipsin päättyä muutama senttimetri ylös lecaharkoista. Eli laitan riman tai muun välikkeen, kun nostan levyt. Tämä siis silloin, jos haluaa kipsin palkin/perustan reunan sisäpuolelle. Se riippuu hiukan piirustusten mitoista, jos rakennetaan niin, rakentamalla vapaasti tehdään kuten tuntuu sopivimmalta. /Kent
kungkokos: [citat] kyllä, totta kai ensimmäinen este on hyvä tätskikt. Mutta ei pidä jättää pois höyrysulkua, sillä silloin kosteus kulkeutuu puiseen rakenteeseen, mikä on paljon kalliimpaa korjata.
fredand44: Tuhannet kiitokset vastauksista!!! Sitten se ei ole 12*50 teidän ansiostanne!!! Ystävällisin terveisin Fredrik