Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka
2HOT4U: najs onko sinun tarvinnut jatkaa? löydä tämä, kuten minä mutta suoraan http://www.saab4fun.com/upload/uppladd/20197Trappa_spalje-montage-svart.jpg minulla on samanlainen musta/harmaa lattia eteisessä, joten se sopisi täydellisesti ovatko he maalanneet askelmat vai onko se liukueste?
enasnilla: Sinisen sävy voi vaihdella melko paljon sinisessä lättbetongissa. Se voi myös olla betonia.
Apprentice: Tausta: Aion asentaa kipsilevyjä laatoitusta varten ja laatoituksen yläpuolelle tulee maalattu seinä. Siirtymäkohtaan haluan asentaa tyylikkään tammen värisen listan. Kysymys: Tietääkö kukaan, mistä voisi löytää sopivan listan mitassa 18x18 tai 18x20mm? Mielellään se olisi tammea, mutta myös mänty voisi toimia. Tarvetta ei ole suurille määrille, joten erikoistilaus tuntuu
AndersS: Olen samaa mieltä Nail-inin asentamisesta lattiaan, ja voit korjata sen tavallisella iskuporakoneella.
Faidros: http://www.moelventoreboda.se/index.asp?menuItem=L10
JanneL: Oi! Olin liian nopea, olen ollut foorumilla melko äskettäin! Anteeksi!
v-g: Laitoin itse ylös peilin, joka on viistohiottu (IKEA 200 kruunua) kaksipuolisella teipillä eri lajikkeista (varmuuden vuoksi ;) ) Istuu hyvin ja näyttää hyvältä.
psklelbe: Hei! En tiedä mitään talon rakentamisesta, mutta olen tilannut muuttovalmiin talon, joka aiotaan rakentaa nyt talvella. Nyt kysymykseeni: - Mitä riskejä on rakentamisessa talvella? - Talvirakentamisen edut ja haitat? - Mitä pitäisi ottaa huomioon? Kiitollinen vastauksista, koska olen täysin tietämätön ja voin vain luottaa talotoimittajaamme. /Elisabeth
Havsutsikt: Toimii hyvin kahdella kerroksella öljymaalia, ongelma liian ohuen tehdasprimeri/suojapohjamaalin kanssa syntyy, kun valitsee akryylimaalin, silloin on liian vähän öljypohjaa alla. Jos olet rikas tai sinulla on ylimääräistä maalia, se onnistuu pohjustaa öljymaalilla laimennettuna tärpätillä suoraan, mutta se on jäykkää ja kallista levittää. Jos olet huolissasi, että olet saanut
gullegrizen: Jos ajattelet seinää useina osina ja sitten sovellat yllä olevaa jokaiseen osaan erikseen, ei ole ongelmaa. Eli. "Osa 1" - Alku seinä --> Alku ikkuna 1 "Osa 2" - Yläpuolella ja alapuolella ikkuna 1 "Osa 3" - Loppu ikkuna 1 --> alku ikkuna 2 jne.
Leica: Aion auttaa kaveria hänen pyykkituvassaan, talo on 1970-luvun alun rinnetalo. Seinä, jonka suhteen olen hieman epävarma, on eristetty sisäpuolelta ja siinä on muovi lastulevyn ja eristyksen välissä. Liitän mukaan luonnoksen, jotta on helpompi ymmärtää, mitä tarkoitan. Pitäisikö meidän poistaa kaikki eristys ja muovi vai voiko suoraan ruuvata remonttikipsiä lastulevyn päälle ja
Nyckelmossen: Herätetään vanha ketju :) Olen asentamassa paneelia sisäkattoon, jossa kattoristikot on asennettu 1200 cc:n välein. Eristys on vain 175 mm (matala katon korkeus), voiko 12 mm paksu paneeli toimia vai pullistuuko se ulospäin. Onko jollakulla kokemusta?
ktm250: Haluatko muurata kevytbetonia C-laastilla, niin vaihda 224:sta 131:een. Kevytbetoniin käytetään matala-alkalisia tuotteita, eikä 224 ole sitä. Kevytbetonin muuraus ei kuitenkaan ole yleistä. Yleensä ne liimataan Tunnfogsbruk A:lla.
Alpha: Mietin juuri nyt paljon, miten ja millä suoristan hirsiseinän, joka eroaa noin 3-4 cm ylhäällä lattiatasoon verrattuna. En voi kiinnittää 45 listaa + levyjä tilasyistä, mutta harkitsen harvalaudoitusta 25 x 70, jonka naulaan pystysuoraan, ja sen jälkeen joko vanerilevy + korjauskipsi tai paksumpi mdf tai lastulevy. Koska en tiedä tarkalleen, mille korkeudelle yläkaapit tullaan
John J: [citat] Kiitos vastauksista, varmaan käytän samaa seosta kuin yleensä osa 100 % puuterva. Sen täytyy olla sekoitettavissa tärpätin tai lakkabensiinin kanssa. 1 osa pellavaöljyä, KYLMÄPURISTETTUA tärkeä!! 1 osa tärpättiä tai lakkabensiiniä http://www.skansen.se/pages/?ID=790
addee: Minulla on tiilitalo (1964), jossa ulkoseinät koostuvat tiiliverhouksesta ja kevytbetonista (sisäpuolella). Nyt Permafoil haluaa, että seinät kosteuseristetään sisäpuolelta ennen tapetin asentamista. Talo on maan tasalla, joten kellariin ei tarvitse kiinnittää huomiota. Toisella seinällä minulla on lisäksi parveke ja katossa on ulokkeita, jotka suojaavat suoralta kosteudelta, joten en
JanneSjo: Ostin halvan "Kellen" jiirisahan illalla COOPista - ja oli suuri ero - joten se oli sen arvoinen 995 kr. Arvaan, että se ei kestä kovin kauan - mutta en aio sahata niin paljon, joten se riittää minulle. Paljon helpompaa saada suoria leikkauksia...
Lmob: katsoin nopeasti, samsung dvd oli noin 1000 kr halvempi Puolassa... mutta entä huolto ym...
v-g: Jotta kiinnittää vanerilevyn, voidaan käyttää kahta 45x45 ylhäällä ja alhaalla koolausten välillä. Käytin itse 45x90 pystyasennossa suihkusekoittimen taakse. Niiden kahden reiän poraaminen oli pienin ongelma siinä kylpyhuoneessa voi rauhassa sanoa ;) Jyrsinkin uraan erääseen pystyyn 45x90 eikä siinä ollut ongelmia. Muutama veto käsisahalla ja muutama isku talttapäämeisselillä
klingstrom: Asenna lattialaudat seinille, olemme asentamassa niitä käytävän seiniin, 18 cm leveitä ja minimaalinen riski, että ne vääntyvät.
JanneL: Uskon, että voi olla järkevää tuulettaa tasaisin väliajoin, jos se on mahdollista.
Simpsson: Siitä tuli kipsimassa...ja ne näyttävät pysyvän kunnolla.
HiScore: Melkein naurettavaa, etten keksinyt laajentaa halkeamaa... Tuli todella hyvä ja se ei edes ollut erityisen paljon työtä. Kiitos avusta! /Per
_bystrom_: jos aiot liimata, et tarvitse mitään kapeampaa kuin putken kärki? kun pullo on uusi/täysi, kärki on täynnä, kun pullo on pystysuorassa...painaa sisään ja nopeasti ruuvin kanssa sisään.
snickarboden: Suojata huono rappaus ehkä? Jos rappauksessa on halkeamia tai reikiä, onhan helpompaa laittaa tuulensuoja kuin korjata rappausta uudelleen. Näen tuulensuojan plussana tässä. /Kent
Fredrik.engdahl: Hornbachilla on malli, joka maksaa noin 800 :- ja se toimii hyvin.
yjs: Joten nämä heikot säädöt voivat pitää tarvittavan kantavuuden. Ehdotus toim. jos poistan säädöt seinän avaamiseksi. Seinä on 3,05 m ja aion avata tästä 2,10 m. Jens
estwing: ota 2 kpl ranskalaisia 40 mm ruuvia ja ruuvaa pohjaan etäisyydeksi, näillä voit myös säätää korkeutta. terveisin snickar estwing