Mitä mieltä olette? Lecablock, kivilaatat tai kivitolppa perustana, johon sitten runkorakenne asetetaan.

Jocke

Leca on mukava koska se tuulettuu itsestään vähän

Se oli Lecablock. Sen pitäisi toimia hyvin, ja sitten leikkimökin siirtäminen on helppoa, jos se olisi tarpeen, ehkä myynnin yhteydessä tai jotain sellaista.

Jocke

Nyt mietin, pitäisikö leikkimökkiin laittaa tuulensuojakangas, eristys, muovi ja seinät (tyyliin osb-levy) vai jättääkö pois? Eristää lattia?
Minun kai pitäisi alkaa rakentaa leikkimökkiä lomalla.

Jocke

eristää leikkimökki tuntuu vähän overkill mielestäni ainakaan...

Minkä kokoinen leikkimökki pitäisi olla, 4,82 vai 7,46m2? 4,82:n mitat ovat 2876x1676 mm ja 7,46:n mitat ovat 3276x2276 mm.

Jocke

Rakensin leikkimökin, jonka pinta-ala on hieman alle 4 neliömetriä. Mielestäni se toimi erittäin hyvin ottaen huomioon, kuinka paljon sitä käytettiin. Uskon, että leikkimökin ei pitäisi olla liian suuri. Viehätys on nimenomaan siinä, että se on pienoiskoossa. Minusta myös tuntuu, että leikkiarvo kasvaa, kun on hieman ahtaampaa. Tein uunin ja seinään kiinnitetyn kaapin sekä alakaapin sisustukseen. Valmistin myös pöydän ja kaksi penkkiä.

Samaa mieltä JanneL:n kanssa. Rakenna leikkimökki, joka toimii nyt, vähän kuin maja. Parin (muutaman) vuoden päästä lapset eivät ole yhtään kiinnostuneita leikkimökistä ja paras käyttötarkoitus silloin on vappukokko. Eristäminen kuulostaa todella liioittelulta. Kun lapset ovat kasvaneet leikkimökistä, tuskin voitte hyödyntää sitä millään muulla tavalla.

Tee se yksinkertaiseksi, tee se halvaksi ja anna lasten vaikuttaa siihen, millainen siitä tulee, niin heillä on iloa siitä jonkin aikaa. Sitten on varmaan purkaminen edessä, vaikka se voi kirpaista.

Terveisin Ronnie

Olen ajatellut koota leikkimökin. Mutta minkälaista ruuvia minun pitäisi käyttää? Toimiiko tavallinen sähkösinkitty vai pitääkö sen olla esimerkiksi ruostumaton?

Jocke

Sinkity toimii mielestäni.

mats_o sanoi:
Galvanoitu kelpaa mielestäni.
Hyvä. Sitten ehkä ostetaan halpoja ruuveja Biltema:sta. :)

Jocke

Minkälaista soraa minun pitäisi laittaa leikkimökin alle?

Jocke

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.