10 874 lukukertaa ·
5 vastausta
11k lukukertaa
5 vastausta
korjata rapattu katto.
Hei.
Olen poistanut upotetun rasian ja jotain muuta katostani, joten nyt minulla on kaksi suurta reikää, jotka haluaisin täyttää. Katto on rapattu aiemmin ja sillä on siis erityinen rappausrakenne. Kuinka saan saman rakenteen näille alueille? Ajattelin täyttää ne kipsilaastilla, kun minulla on sellaista säkki kotona.
Anna vinkkejä ja neuvoja.
Ystävällisin terveisin, Joacim
Olen poistanut upotetun rasian ja jotain muuta katostani, joten nyt minulla on kaksi suurta reikää, jotka haluaisin täyttää. Katto on rapattu aiemmin ja sillä on siis erityinen rappausrakenne. Kuinka saan saman rakenteen näille alueille? Ajattelin täyttää ne kipsilaastilla, kun minulla on sellaista säkki kotona.
Anna vinkkejä ja neuvoja.
Ystävällisin terveisin, Joacim
Vaikea sanoa kuinka sinun pitäisi noudattaa rakennetta, kun ei näe miltä se näyttää (ehkä voisit lisätä kuvan).
Muuten mielestäni kuulostaa hyvältä idealta käyttää gipsbruk.
Vaikeaa mielestäni on saada oikea sävy maalatessa. varaudu siihen, että joudut ehkä maalaamaan koko katon.
Meillä oli paljon halkeamia katossa ja uusia tuli aina muutaman kuukauden jälkeen.
Lopulta laitoimme microlitväv kattoon vahvikkeeksi ja nyt emme enää joudu kärsimään halkeamista.
Muuten mielestäni kuulostaa hyvältä idealta käyttää gipsbruk.
Vaikeaa mielestäni on saada oikea sävy maalatessa. varaudu siihen, että joudut ehkä maalaamaan koko katon.
Meillä oli paljon halkeamia katossa ja uusia tuli aina muutaman kuukauden jälkeen.
Lopulta laitoimme microlitväv kattoon vahvikkeeksi ja nyt emme enää joudu kärsimään halkeamista.
Valitettavasti minulla on vain kännykkäkamera ja epäilen, että saan rakenteen kunnolla näkyviin sillä. Pinta näyttää samanlaiselta kuin rapattu julkisivu, mutta ei yhtä karkea rakenne. Mietin, voisiko kattomaaliin tai kipsilaastiin sekoittaa hiekkaa. Onko kenelläkään kokemuksia tästä menetelmästä?
Ei ole esteenä maalata koko kattoa uudelleen, koska kyseessä on vain pieni eteinen. Ja minun täytyy parantaa muutamaa muuta paikkaa.
Ei ole esteenä maalata koko kattoa uudelleen, koska kyseessä on vain pieni eteinen. Ja minun täytyy parantaa muutamaa muuta paikkaa.
Minä tasoittaisin paikkaan kipsilaastin ja sitten "töpöttäisin" pensselillä, kunnes saisin samanlaisen rakenteen.
Kipsilaasti on aika karkeaa, mutta jos tarvitaan, ei ole ongelma sekoittaa vähän hiekkaa/soraa.
Voi sekoittaa hiekkaa maaliin ja siihen on olemassa erityistä hiekkaa ostettavaksi juuri tätä varten.
Voi myös ottaa tavallista hiekkaa, mutta varmista, että peset sen ennen kuin sekoitat sen maaliin.
Siivilöin tavallista hiekkaa siivilässä, jonka sitten pesin.
Koin kuitenkin, että hiekka halusi mielellään tarttua pensseliin levityksen aikana, joten uskon enemmän kipsimenetelmään.
Kipsilaasti on aika karkeaa, mutta jos tarvitaan, ei ole ongelma sekoittaa vähän hiekkaa/soraa.
Voi sekoittaa hiekkaa maaliin ja siihen on olemassa erityistä hiekkaa ostettavaksi juuri tätä varten.
Voi myös ottaa tavallista hiekkaa, mutta varmista, että peset sen ennen kuin sekoitat sen maaliin.
Siivilöin tavallista hiekkaa siivilässä, jonka sitten pesin.
Koin kuitenkin, että hiekka halusi mielellään tarttua pensseliin levityksen aikana, joten uskon enemmän kipsimenetelmään.
Aloin maalata aamulla, ja heti näytti pahemmalta. Rakenne onnistui hyvin itse korjauksessa, mutta rakenne oli "täyttynyt" ympärillä, kun olin käyttänyt hiertä tasoittaakseni sen. Sekoitin vähän kipsiä kattomaaliin ja rakensin samanlaisen rakenteen siveltimellä koko alueelle. Näyttää hyvältä tällä hetkellä, mutta jää nähtäväksi, miltä näyttää vielä yhden kerroksen kattomaalin jälkeen.
Klikkaa tästä vastataksesi

