Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka
danieldanieldaniel: se on lisätietoa, jos ensimmäinen levy ei olisi ollut siellä, olisit vain liimannut ja ruuvannut levyt palkkeihin. Käytä tavallista puuliimaa.
carax: Ajattelin tehdä tyylikkään puuvaraston ulos (ei ole tilaa sisällä) autotallin sivua pitkin. En lämmitä taloa puilla, vaan käytän niitä vain tunnelman luomiseen. Minulla on erilaisia ideoita, mutta yksi vaihtoehto olisi laittaa "rumpuja" seinää vasten, joihin puita voi pinota... Hmm, kuulostaa ehkä hullulta, mutta saattaisi olla tyylikäs. Kysymys on vain, kuinka ne pitäisi rakentaa
andersmc: Jos 1/5 säännöstä 1dm on lahonnut, sinun ei tarvitse vaihtaa koko sääntöä. Leikkaa pois lahonnut osa ja vahvista sääntöä irtokappaleella toisella puolella.
ingemar_o: voi olla vielä yksi ongelma kuparilevyllä peittämisessä, se ei ehkä pysy paikallaan niin kauan kuparia varastetaan usein ja paljon ympäri maata valitettavasti
swecheck: Hei, Aiomme korjata lattian vesivahingon jälkeen, talo on rakennettu 70-luvun alussa ja siinä on ollut korotettu lattia betonilaatan päällä ikääntymistä estävän muovin kanssa. Kun kosteusasiantuntija kävi tarkistamassa, hän havaitsi melko korkean kosteustason koko laatassa ja ehdotti, että Nivell-lattiatyyppi olisi sopiva koko talolle. Mitä pitäisi tehdä nyt keittiössä, jota
anaitis: [citat] Jos haluat, voin tulla. Lähetä PM siinä tapauksessa.
anaitis: [citat] Sinun täytyy kertoa enemmän siitä, miten kantavuus tapahtuu palkin alla. Eli pystytuet sijainti.
anaitis: [citat] Ajatuksena on, että Aluskate (Paroc 2 mm paksu) roikkuu kattokannattimien välissä. Silloin sinne jää tila. Toiseen kysymykseesi en voi vastata näkemättä piirustuksia ja rakennusta.
torparkillen: Kiitos vastauksesta. Minkä tyyppistä puuta suosittelisit? raakalautaa käsittelemätön puoli ulospäin vai jotain muuta? Sain vinkin "tavallisesta" puusta, mutta että se kuivuu ja jättää rakoja. Toisaalta se ei haittaa minua niin paljon, koska minulla on valkoiseksi maalattu mdf-levy takana. Mietin, voisiko puuta petsata valkoisella petsillä, ei paljon, mutta niin, että se saa hieman
norrbottenstorpet: [citat] Jos kellari lämmitetään, niin kyllä, muuten tuskin on suurempaa ideaa. Käyttötarkoituksen täytyyhän se ohjata.
lavin: Hauska huumori vai vain toinen tulkinta sanalle byggnadsvård? Onko aika byggnadsvården ottaa askel 50-luvun kynnyksen yli ja omaksua mexitegeln? Kuka tietää, ehkä tämä on tulevaisuutta! Hauskaa, kun viestit päätyvät väärään osioon =)
Byggare Thor: Onko täällä ketään, jolla voisi olla hyvä piirros siitä, miten rakentaa avotakka, johon sitten asennetaan kasetti? Ajatuksena on, että se rakennetaan vuolukiveä käyttäen ja siihen lisätään myös putket ilman kierrättämiseksi, mutta minulla ei ole oikein käsitystä, miltä sen pitäisi näyttää. Olisin kiitollinen, jos joku haluaisi jakaa!
ktm250: Lagningsbruk vaihtoehtoisesti Betongspackel Snabb sopisi varmaan hyvin. http://www.maxit.se/media/22/pdf/betong/vagglagning.pdf
Fabian-Bom: On olemassa riski kosteusongelmille, kun materiaali suljetaan kahden tiiviin kerroksen väliin. Jos ei halua poistaa höyrynsulkua (mitä ei haluta, koska siitä tulee tiivistämätön suhteessa muihin rakennusosiin, ellei ole todella taitava ammattilainen) kylpyhuoneremontin yhteydessä, on varmistettava, että kylpyhuone on hyvin tuuletettu. Suihkun jälkeinen kostea ja lämmin ilma ei silloin
Tovan: Minulla on veranta, johon on ovi keittiöstä/ruokailutilasta. Pitkin toista lyhyttä sivua (lasitus alkaa 90 cm korkeudelta lattian yläpuolella lyhyillä sivuilla) rakensin yksinkertaisen penkin, joka on 140x50 cm ja 80 cm korkea kaappirungosta, pöytälevystä ym., jotka jäivät yli, kun purin vanhan keittiön. Etupuoli peitetään tyylikkäällä kankaalla. Kaappiin kerään kaikki
Fabian-Bom: Masoniitti liikkuu. Liikuntasauma tarvitaan materiaalien välille ongelmien välttämiseksi. Sen voit esimerkiksi täyttää pehmeällä saumamassalla. Olisin levyttänyt koko seinän remonttikipsillä tai tavallisella kipsillä. En olisi käyttänyt masoniittia, koska kipsi on parempi kaikille ajateltavissa oleville pinnoille sisällä. Luulen, että voit saada siitä melko hyvän
anis16: Tarvitsen vinkkejä puutavaraliikkeistä/puiden myyjistä STL-alueella, jotka myyvät OBH-tammea/lamellipuulevyjä tammea huonekalujen valmistukseen. En ole kovin kiinnostunut ostamaan "annospakattuja" tammilevyjä tavarataloista.
JanneL: Ei, en olisi ostanut tasaista tonttia. Minulla on tontti, joka viettää noin 10 metriä ja tarjoaa hienon näkymän. I love it! :) Valitsisin Dorothermin. En ole suunnittelija, mutta. silloin sinulla on mahdollisuus vahvistaa sekä vaakasuunnassa että pystysuunnassa "rakennuspalikoissa". Tämä yhdessä betonin kanssa mielestäni olisi erittäin homogeeninen ja vakaa rakenne, erityisesti kun
spocks_beard: En tiedä, onko se tarpeen, mutta olisin tehnyt sen, eihän mikään voi olla liian hyvä vai mitä? :)
holmaren: Hei Olen ostanut betonilaattoja (40x40x5cm) ulkoterassille ja käytäville. Valitettavasti noin 25 % niistä on alapuolelta halkeillut. Jotkut halkeamat ovat ehkä "vain" 5-10 cm pitkiä, kun taas toiset ovat haljenneet suoraan koko laatan leveyden yli ja myös puoleen laatan paksuudesta. Onko joku kokenut tätä ja jos on, miten toimittaja suhtautui tähän (palautus ilman ongelmia?).
eddy: Ok kiitos kaikista vastauksista täytyy varmaan kokeilla muurata se syksyn aikana tai keväällä .....
magnusss: Suosittelisin talttaa (kustannus 17kr Biltemasta). Etuna talttassa on hyvä paino sekä suoja, jotta vasaraa ei osu sormiin. Toimii myös hyvin betonin hakkaukseen.
kan_själv: [citat] Vastaus: ei, ei peltikattoon, voit laittaa harjalaudan saadaksesi harjan suoraksi, mutta on helpompaa kiristää naru senttimetrin yli siihen, missä harjapellin huippu pitäisi olla, sitten vain seuraa narua niin harja tulee suoraksi ja siistiksi.
BobbyEwing: Hei, Rakennan parhaillaan ulkotarhaa kissoillemme autotallin yhteyteen. Haluaisin laittaa kissanluukun seinään, jotta ne pääsevät kulkemaan autotalliin sisään ja ulos. Olen rakentanut autotalliin pienen huoneen kissoille. Olen kuitenkin hieman epävarma siitä, mitä minun tulisi ottaa huomioon ennen kuin alan sahata seinää. Kyseessä on uudisrakennettu autotalli, jossa on puupaneeli,
skogsingenjör: Laminointipalkkien/pilarien valmistajilla on suunnittelijoita, jotka laskevat ja mitoittavat nopeasti ja helposti, ota yhteyttä heihin (rakennustarvikeliikkeen kautta jne). Moelven, Setra ym.