10 669 lukukertaa ·
3 vastausta
11k lukukertaa
3 vastausta
Korjaa betoniparveke
Hei
Minulla on parveke talossani, joka koostuu teräsbetonilaatasta, puukaiteista ja muovikatosta puukehyksissä.
Minulla on ongelma, kaikkein alttiimmassa kulmassa näyttää siltä, että kosteus on tunkeutunut betoniin, ja joko se on jäätynyt talvella tai raudoitus on ruostunut ja siten rikkonut betonin alapuolelta, se ei ole kaunista ja pelkään, että ongelma vain pahenee syksyllä/talvella, jos en tee asialle mitään
Kuva liitetty
Mutta minulla ei ole aavistustakaan miten? oletan, että minun täytyy ensin päästä eroon ruosteesta, maalata jollain ruosteenpoistoaineella tai hioa? täytyykö minun koputtaa pois enemmän betonia saadakseni puhtaat pinnat?
miten minun pitäisi sitten täyttää se? se on pohjapuolella, joten painovoima tulee työskentelemään minua vastaan
Kaikki apu tervetullutta
Minulla on parveke talossani, joka koostuu teräsbetonilaatasta, puukaiteista ja muovikatosta puukehyksissä.
Minulla on ongelma, kaikkein alttiimmassa kulmassa näyttää siltä, että kosteus on tunkeutunut betoniin, ja joko se on jäätynyt talvella tai raudoitus on ruostunut ja siten rikkonut betonin alapuolelta, se ei ole kaunista ja pelkään, että ongelma vain pahenee syksyllä/talvella, jos en tee asialle mitään
Kuva liitetty
Mutta minulla ei ole aavistustakaan miten? oletan, että minun täytyy ensin päästä eroon ruosteesta, maalata jollain ruosteenpoistoaineella tai hioa? täytyykö minun koputtaa pois enemmän betonia saadakseni puhtaat pinnat?
miten minun pitäisi sitten täyttää se? se on pohjapuolella, joten painovoima tulee työskentelemään minua vastaan
Kaikki apu tervetullutta
Muistuttaa niistä vaurioista, joita minulla oli parvekkeellani ennen myyntiä. Palkkasin muurarin, joka korjasi omani, aikapulan vuoksi. Sain kuulla, että vaurio johtui siitä, ettei pinnalla ollut mitään tiivistettä. En tiedä, onko se syynä ongelmaasi, mutta mielestäni näen halkeaman etureunassa. Lisäksi haluaisin jonkinlaisen tippareunan parvekkeen ympäri. Jos yrittäisin korjata sen itse, laajentaisin halkeaman ja paljastaisin raudoituksen alapuolelta, jotta saisin betonin raudoituksen ympärille. Tuntuu, että se pysyy siten helpommin paikallaan. En usko, että on tarpeen tehdä paljon työtä raudoituksen puhdistamiseksi. Se ei varmaankaan ole siellä huonompi kuin rakennustyömaalla, jossa se on ulkona ja ruostuu. Tärkeintä lienee, että se on valettu sisään ja suojattu. Uudelleen valaminen on haaste. En ole koskaan tehnyt mitään sellaista, mutta eikö voisi käyttää vaneripalaa ja muutamia tukia. Joko lisätään vähän betonia kerrallaan ja annetaan sen kovettua ja rakennetaan sitä vähittäin, tai yritetään laskea, kuinka paljon betonia tarvitaan, ja puristetaan se paikalleen vanerilla ja tukien avulla. Jos yritetään tehdä kaikki kerralla, pitäisi ehkä ravistaa vaneria hieman vibraation vuoksi. En ole muurari tai betonityömies, mutta miksi en yrittäisi. Yksi tai kaksi säkkiä valmisbetonia ei maksa paljoa. Kannattaa myös kastella ennen valamista.
Olet aivan oikeassa, se halkeaa "kulman" ympäri yläreunaan, eikä betonissa ole lainkaan vedeneristystä, puhuin eilen naapurin kanssa, jolla oli ollut samanlaisia ongelmia, hänelle oli neuvottu pellittämään parveke päästäkseen eroon näistä ongelmista, ehkä miettimisen arvoinen. mutta tippalista vaikuttaa todellakin tarpeelliselta. ehkä pitäisi harkita kulman koko matkan ylöspäin piikkaamista, niin sanotusti, ja sitten valaa kokonaan uusi "ylhäältä", vähän helpompi rakentaa muotti silloin, ja ennen kaikkea saada se pysymään paikoillaan.
Klikkaa tästä vastataksesi