Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka
hydromatics: jos sinulla on glesen "Stående", niin sinun pitäisi asentaa kipsilevyt pystysuoraan, muuten on riski, että ohitat joka toisen ruuvin :)
morty81: Olen muuntanut autotallini puusepäntyötilaksi ja haluaisin mielelläni vaimentaa äänitasoa hieman! Seinät ovat paikallaan enkä halua laittaa lisää kipsilevyä, ilmarakoa jne... Joten mitä voi tehdä ulkopuolella seinille, jotta olisi hieman hiljaisempaa? Ei mielellään kangasta, sillä siellä kiertää jonkin verran pölyä. Joten anna vähän fiksuja ehdotuksia!
andersmc: Ei ole mitään järkeä laittaa tuulilevyä kipsin ja raakapontin väliin. Se on vain ylimääräinen työvaihe. Tuulilevyn tehtävä on olla tuulenpitävä ja suojata eristettä vesiroiskeilta. Se ei kuitenkaan ole diffuusionkestävä, joten se ei estä kosteaa ilmaa pääsemästä läpi. Kipsi on itsessään täysin tuulenpitävä, eikä vesiroiskeita voi päästä kipsin ja raakapontin
Wodie: kasnke vähän apua ?? http://dinbyggare.com/artiklar/artikel.asp?docid=102
fatman: Hei Tarvitsisin hieman apua tarkistaakseni, olisiko mahdollista korvata meidän talon lattian palkisto. Tällä hetkellä on kuusesta tehty palkisto? (Talo rakennettu 1930, laajennus 1940). Pituus on enimmillään 4,7 metriä ja CC on 60 cm. Voittaaksemme hieman huonekorkeutta kellarissa (n. 10 cm), haluaisimme "nostaa" sokkelia, jolla palkisto lepää ja korvata sen ohuemmalla palkilla. Toivon,
Bonan: Näyttää todella hyvältä. Tyylikästä ja raikasta. Hyvin tehty.
Immobil: Silloin sinun tulee panostaa askelmien kiristämiseen. Poista peitetulpat ja kiristä ruuvit kunnolla.
titanium: Jos sinulla on 60 cm 4,5 m:ssä, kallistuskulma on 7,6 astetta ja se kestää bitumikaton ilman ongelmia. Hitsatulla/liimatulla saumalla paras bitumi kestää 3 asteeseen asti, joten olet sen yläpuolella marginaalilla. Naapurisi kallistuskulma on 1,5 astetta, ja sen asentaminen itse ja saada tiivis on hyvin vaikeaa. Kumikalvosta minulla ei ole kokemusta, mutta eikö sen päälle pitäisi laittaa
Mats: En ymmärrä miksi et voisi asettaa 10-15 cm korkeita plinttejä ja valaa tolppakenkiä niihin?
Forrest: Huomasin puhelun jälkeen Byggmaxin kanssa, että lattian kehys on käsittelemätöntä mäntyä... En aio sinänsä eristää tätä puutarhavajaa, mutta suositellaanko tässä kuitenkin laittamaan liimapuuta käytetyn puun kanssa alimpaan kohtaan tiilien päälle. Ja sitten käytetyn puun ja tiilen väliin liimapaperi. Vai onko tämä turhaa ja vain turhaa rahanmenoa puutarhavajaan.
prövasjälv: Kuinka vaikeaa tahansa saada tietoa tvättanrumsväggar i masonit. Meidän pitää ehostaa tvättrum, joka rakennettiin ja tapetoitiin vuonna 1974! Se on masonit. Kun revimme pois kauniin punaisilla kukilla koristellun 70-luvun våtrumstapet, löysimme erittäin hyvin säilyneet masonitskivor sen takaa. Nyt meidän pitää valita väggbeklädnad. Mitä tietää joku tästä 1. Onko sopivaa
verktygsgurun: Ok....kiitos vastauksesta. Ymmärrän, että vaihtoehto 2 on paras kantavuuden kannalta, mutta vaihtoehto on parempi esteettisesti, joten luulen, että se on oltava vaihtoehto 2. Onko jollain muulla jotain muuta näkökulmaa??
Jamba88: Kiitos vastauksista. Aloitin toissapäivänä ja minun piti katkaista 145 kannatinta. Valitettavasti minulla oli käytössä vain surkea pyörösaha, jonka ohjain irtosi yhtäkkiä aiheuttaen vakavan vinoon menneen leikkuun :( Joten toinen jalkapari meni pilalle ja voin yhtä hyvin tehdä toisenkin uudelleen. No joo, kaiken kaikkiaan minun täytyy ostaa vähän lisää puutavaraa. Kun
Wand: hehe arvelin niin iofs mutta kysymisen arvoinen.. hitto ärsyttää reikä, vaikka en usko että mitään tapahtuu.. ärsyttävää se
frenchie: http://www.smarthem.se/advanced_search_result.php?keywords=inspektionslucka&search_in_description=1
Mats: Voit tehdä niin joka tapauksessa. Silloin parvi sijoittuu tavallaan sängyn viereen. Tällä tavalla sänky koetaan myös matalammaksi, koska osa piiloutuu silloin parven taakse.
yens: Se kuulostaa suunnilleen siltä kuin olin ajatellut ja oli mukava saada se vahvistetuksi. Aion rakentaa päätykolmiot 170, ja siksi ajattelin käyttää 170 myös "bonusvägg"-seinään. Sitten se on todennäköisesti 170, se vaikuttaa viisaalta... Sillä kun saan sitten uuden päätykolmion eristettäväksi, niin "siirrän" väliaikaisen seinäni...
larsu: Hei! On aika seuraavalle projektille :). Aion valaa tukimuurin betonista, ja jotta siitä tulisi hieno, ajattelin käyttää solumuovia koristeena kuin muuritiiliä. Tämä koriste löytyy mm. silloilta. Mutta en löydä ketään toimittajaa tälle. Olisin erittäin kiitollinen, jos joku foorumilla voisi antaa vinkkejä ja tietoa, mistä voi ostaa tällaista solumuovia. Kiitos etukäteen
Bnicke: Mikael_L, "spackelpumpilla" tarkoitin ilmeisesti sellaista, mitä kutsutaan brukspumpiksi. Se on kone, joka sekoittaa ja pumppaa ulos itsetasoittuvaa tasoitetta automaattisesti. Säkkejä leikataan auki ja heitetään koneeseen, jossa seos ravistetaan alas ja sekoitetaan veteen. Ajattelin, että voisi olla rahanarvoinen idea vuokrata sellainen sen sijaan, että olisi armeija ihmisiä ja
hempularen: Ei, meidän tapauksessa ne tukevat väli- eli välipohjaa. Tuo osa talosta on laajennus 70-luvulta kooltaan 5x8m (loput talosta on 30-luvulta). Laajennukseen rakennettiin yksi kerros lisää. Eri syistä palkkien piti kulkea 8 metrin suunnassa, eikä ollut muuta tukiseinää (on yksi, mutta se sijaitsee noin 1 m päässä kellarin teräspalkista). Meillä on myös portaat, jotka tulevat esiin
niblom: Poraa, kunnes löydät tiilen (se ei todennäköisesti koskaan pysy hyvin rappauksessa). Paina tulppa sisään niin, että KOKO tulppa on tiilessä. Käytä pitkää ruuvia niin, että ruuvi menee koko tulpan läpi. Sitten se todennäköisesti pysyy.
Mats: Tekisin pienen kehyksen pilarin ympärille, jotta se voi pysyä sellaisenaan hieman ilmaa ympärillään.
JOS81: 90 x 270 on asennettu... Hmm... Nyt pitäisi olla metri lunta katolla, jotta se "asettuisi" kunnolla. Kiristin kattoristikot niin, että ne kaartuvat 8 tukipylväällä. Sitten sahasin tukijalat "hieman liian korkealle tasolle". Nakutin ne paikoilleen ja laskin kattoristikot uudelleen. Tukijalat ovat tietysti muuratussa kellariseinässä alapuolella. Onko nyt riskiä, että jotain voi tapahtua?
FredrikR: [citat] Mistä tämä johtuu oikein? Sivutuote jostain toisesta tuotannosta vai jotain niin triviaalia kuin patentti (mikä kuulostaa epätodennäköiseltä?!)?
isolde: Jos nyt saa käyttää ilmaisua 'normaalisti' pienrakennusten yhteydessä, niin tiiliä ei rakenneta erottaviksi seiniksi suoranaisesti lattiaa vasten yksinkertaisesta syystä, että lattiat taipuvat hieman ja voivat siten, joskin eivät katkea, aiheuttaa halkeamia väliseinissä. 'Normaalisti' päättää jonkinlainen joustava sauma lattiaa vasten (valettu). Sitten olen samaa mieltä pellepite:n
anden213: Jos haluat, että se pysyy kunnolla kipsiseinässä, käytetään mollynuppia. (Metallinen tulppa, jonka jalat taittuvat taakse.) Mollynupiin ruuvaat mukana tulevalla ruuvilla (koneruuvi). Luulen, että yksinkertaiselle kipsille tarkoitetun mollyruuvin maksimikuorma on 10-15 kiloa. Tarkista vain, onko sinulla yksinkertainen vai kaksinkertainen kipsi (eli yksi vai kaksi kipsilevyä). Mollynupin
John J: [citat] Huomasin sen.. :mad: Otin vanhan terän ja leikkasin sillä, mutta nyt se on valmis ja levyt pysyvät paikallaan varmaan 100 vuotta.