Minulla on asunto, jossa on 3m kattokorkeus, ja haluaisin saada makuuparven. Luuletteko, että 70cm riittää patjan ja katon välillä? Eli 2m parven alla, 10cm parvi ja sitten maksimissaan 20cm patja.

/Peter

On mukavaa voida nousta sängyssä ilman, että lyö päänsä...

/ATW

madcat ei ehkä ole kovin pitkä, joten ehkä voisi istua sängyssä?

Mielestäni se vaikuttaa vähän pieneltä.
Hyvä, että on vähän enemmän tilaa.... Sänkyä voi käyttää niin moneen... ;)

Tarvitsetko 2 metriä loftin alla? Melko yleistä on, että loftin alla on työpöytä tai sohva - ja silloin ehkä voisi tehdä vähän kompromisseja.

Minulla on oviaukko, joka on noin 2 m korkea ja se tulee parven alle. Voin toki laskea sitä, mutta tuntuu siltä, että mitä enemmän tilaa on parven alla, sitä ilmavampi huone on. Mikä teidän mielestänne olisi minimietäisyys? Siis patjan ja katon välissä?

En ole kovin pitkä, 170 cm, mutta toki haluan mahdollisimman paljon tilaa. Voihan sitä käyttää ohuempaa patjaakin, esimerkiksi 10 cm...

Ajatteliko tavallista sängynrunkoa sängyksi? Nehän ovat itsekantavia, joten se ylimääräinen desimetri kattokorkeudesta voidaan varmaan säästää paljonkin (ehkä jopa kokonaan hieman pähkäilemällä).

Jos istut keittiönpöydän alla, sinulla on noin 70 cm korkeutta. Vain sinä itse voit päättää, mikä on sinulle parasta. Henkilökohtaisesti mielestäni se on aika vähän.

mats_o: Miten ajattelet, että voisin säästää ne 10 cm itse loftista? Ajattelin vain pitää patjan siellä ylhäällä. Mutta kuten sanottu, ehkä se voi olla 10 cm 20 cm sijaan.
Ei tietenkään tarvitse olla 2 m alla.

Oletin, että olet ajatellut tavallista joustinpohjaa. Minun omani on 23 cm korkea (ilman petauspatjaa) ja siinä on sisäänrakennettu runko. Sen rungon voi kiinnittää suoraan seinään tai sitten ruuvata kehyksen ulkopuolelle sängyn runkoon. Näin välttyy tekemästä runkoa alapuolelle.

Mutta kun ajattelit tavallista patjaa, niin minun täytyy kai keksiä jotain muuta ;)

Laskit 10 cm paksuuden parvelle. Jos vaihtaa puupalikat teräsprofiileihin, kuten esimerkiksi neliöputkiin, voi hieman vähentää paksuutta. Nyt minulla ei enää ole riittävästi tietoa laskemaan tarkasti, mitä tarvitaan, mutta esimerkiksi 4 cm neliöputki ja levy päällä tekevät siitä vain 52 mm paksun, ja yhdistettynä 10 cm patjaan voitamme silloin melkein 15 cm ensimmäiseen ehdotukseen verrattuna.

mats_o: Kiitos paljon vinkeistä. Ehkä pitäisi mennä vaihtoehto 1:llä. Mutta luultavasti haluan parven niin kuin. Eli niin, että se on suurempi kuin pelkkä sänky... :)

Voit tehdä niin joka tapauksessa.
Silloin parvi sijoittuu tavallaan sängyn viereen. Tällä tavalla sänky koetaan myös matalammaksi, koska osa piiloutuu silloin parven taakse.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.