2 503 lukukertaa ·
5 vastausta
3k lukukertaa
5 vastausta
Liimata kipsiä
Hei,
Aloittelijana ajattelin yrittää muuttaa vaatehuoneen lastenhuoneeksi. Ajattelin kiinnittää remonttikipsiä ja sitten tapetoida. Kipsin ajattelin liimata rappaukseen.
Nyt minulla on muutama kysymys tästä. Ajattelin ostaa kaiken yhdestä paikasta ja valinta osui Byggmaxiin.
1. Onko jollakulla kokemusta Byggmaxin rakennusliimasta? Toimiiko vai onko se tyhmänsäästämistä?
2. Miten liimasoiroja pitäisi asettaa? Ympäri ja keskelle soiroja vai pitäisikö niiden olla peittäviä?
3. Pitääkö levyjä pidellä pitkään odottaessa kuivumista?
4. Kuinka paljon liimaa kuluu? Liimaputkilot ovat 300 ml. Tarkoitus on kiinnittää 18m2 kipsiä.
Toivottavasti joku tietää vastaukset
Terveisin,
Anders
Aloittelijana ajattelin yrittää muuttaa vaatehuoneen lastenhuoneeksi. Ajattelin kiinnittää remonttikipsiä ja sitten tapetoida. Kipsin ajattelin liimata rappaukseen.
Nyt minulla on muutama kysymys tästä. Ajattelin ostaa kaiken yhdestä paikasta ja valinta osui Byggmaxiin.
1. Onko jollakulla kokemusta Byggmaxin rakennusliimasta? Toimiiko vai onko se tyhmänsäästämistä?
2. Miten liimasoiroja pitäisi asettaa? Ympäri ja keskelle soiroja vai pitäisikö niiden olla peittäviä?
3. Pitääkö levyjä pidellä pitkään odottaessa kuivumista?
4. Kuinka paljon liimaa kuluu? Liimaputkilot ovat 300 ml. Tarkoitus on kiinnittää 18m2 kipsiä.
Toivottavasti joku tietää vastaukset
Terveisin,
Anders
En ollut koskaan liimannut kipsiä rappaukseen, silloin olisin mieluummin asentanut paneelit/palkit saadakseni nostotilan ja sitten ruuvannut levyt kiinni.
1. Mielestäni heidän rakennusliimansa toimii hyvin työtasoillani....istuu kuin kivi. Miten se toimii rappauksessa, en tiedä...
2. Laitoin ensin nauhan ympäri ja sitten laitoin nauhoja 5 cm välein
3. Kestää hetken ennen kuin se kuivuu, mutta et varmaankaan tarvitse pitää levyjä erityisen kauan...
4. Vaikea sanoa, osta enemmän kuin tarvitset ja palauta loput...
1. Mielestäni heidän rakennusliimansa toimii hyvin työtasoillani....istuu kuin kivi. Miten se toimii rappauksessa, en tiedä...
2. Laitoin ensin nauhan ympäri ja sitten laitoin nauhoja 5 cm välein
3. Kestää hetken ennen kuin se kuivuu, mutta et varmaankaan tarvitse pitää levyjä erityisen kauan...
4. Vaikea sanoa, osta enemmän kuin tarvitset ja palauta loput...
Luulen, että sen voi liimata, mutta olen liimannut vain toiseen kipsiin (pieniä paloja, jotka eivät sovi koolauksiin). Painoin myös tavallisia kipsiruuvia levyihin, jotta minun ei tarvinnut pitää kiinni.
Voit vetää ne irti jälkeenpäin ja tasoittaa uudelleen, jos ei muuta.
Voit vetää ne irti jälkeenpäin ja tasoittaa uudelleen, jos ei muuta.
Edellyttäen että rappaus istuu kunnolla, voit liimata "patronlim" avulla. Byggmaxin tuubissa pitäisi olla suosituksia, jos se tarttuu rappaukseen...
Ellei, voi asentaa esim. kipsilaastilla vaikka se saattaa olla vähän hankalampaa.
Ellei, voi asentaa esim. kipsilaastilla vaikka se saattaa olla vähän hankalampaa.
Kiitos kaikista neuvoista. Aloitin kiinnityksen rakennusliimalla, mikä toimi hyvin, mutta liuotin aiheutti voimakkaan hajun. Se ei tuntunut hyvältä, kun läheisyydessä on pieniä lapsia.
Jatkoin kipsilaastilla, joka oli todella kätevää ja toimi hyvin!
Kiitos vinkeistä!
Jatkoin kipsilaastilla, joka oli todella kätevää ja toimi hyvin!
Kiitos vinkeistä!
Klikkaa tästä vastataksesi