Aion tasoittaa uuden eteisen valetun betonilattian niin, että siitä tulee tasainen ja se on samalla tasolla viereisen huoneen kanssa. Tämä tarkoittaa noin 5-15 mm tasoitetta 21m2 alueella, noin 20 säkkiä 25kg.

Olen lukenut vähän mahdollisista ongelmista ja ajattelin jakaa huoneen kolmeen osaan listoilla. Sitten tasoitetaan yksi osa kerrallaan, jotta se on helpompi hallita.

Nyt törmäsin TV4:n artikkeliin, jossa sanotaan:

"Kuituvahvistettua tasoitetta käytetään lattialämmityksessä, jossa se johtaa lämpöä ja kuidut toimivat raudoitteina.

Helposti valuva tasoite, jota voi kaataa huoneen toiseen osaan ja se leviää veden tavoin antaen sileän ja vaakasuoran pinnan."

1) Heidän kuvauksensa helposti valuvasta tasoitteesta kuulostaa hyvältä, mutta onko sellaista olemassa? Se ratkaisisi kaikki ongelmat. Mistä sitä voi löytää?

2) Olen valanut vesikiertoisen lattialämmityksen betonilaattaan, joka on tasoitettava. Pitääkö minun käyttää kuituvahvistettua tasoitetta? Johtaako se lämpöä paremmin?

3) Jos sanotaan, että valmiiksi sekoitettu tasoite on käytettävä 20 minuutin kuluessa, tarkoittaako se, että se on kaadettava 20 minuutin aikana? Vai pitääkö minun ehtiä kaataa, siirtää, mitata ja säätää seosoitteen 20 minuutin aikana? Toisin sanoen, onko säätäminen mahdotonta 20 minuutin jälkeen?

• Tykkään
Glive
  • Laddar…
"Helposti leviävä valu" joka leviää kuin vesi on valitettavasti vain Timellin maailmassa. Tähän tulokseen olen tullut tutkittuani markkinoita hieman.

Vaikea löytää joku, jolla on kokemusta ja joka voi vastata kysymyksiini, mutta nyt olen laatinut suunnitelman siitä, miten aion toimia. Mielelläni otan vastaan kommentteja.

Aion tasoittaa lattian, joka on 3,5*6 metriä. Ajattelin jakaa lattian kolmeen osaan jakamalla sen palkkien avulla, jotka ovat lattian tavoitetason korkeudella. Sitten täytän nämä kolme aluetta, kooltaan 3,5*2 metriä, yksi kerrallaan. Saan enemmän aikaa ja voin vetää jokaisen kentän kahden metrin alumiinisella viivaimella palkkia vasten, jolloin minun pitäisi saada lähes täydellinen lattia. Kun voin kävellä lattialla, poistan palkit ja täytän "kanavat".

Lattiaan liittyvien toimittajien ohjeiden mukaan alustan ero ei saa olla enempää kuin 1 mm per 2 m, tuskin edes vesivaaka voi mitata sitä. En usko, että saan tehtyä sitä niin tarkasti, jos teen sen yhdellä kertaa enkä voi vetää mitään vasten. Lisäksi lattian tulee olla täsmälleen samalla korkeudella kuin viereisten huoneiden lattia.

Laitan kuvia onnistuneesta/epäonnistuneesta valuprojektista myöhemmin ;)

Kysymyksesi ensimmäisessä viestissä:

1. "Valuu kuin vesi" on ehkä pieni liioittelu. Kuitenkin se leviää ja tasoittuu itsestään todella hyvin. (Se on koko idea FLYTtasoitteen kanssa)

2. Kuituvahvistettua tasoitetta käytetään yleensä silloin, kun pohjana on lattiavaneri, verkon sijasta.

3. Todennäköisesti se on aika, joka sinulla on sen jälkeen, kun olet kaatanut tasoitteen.

Uskon itse asiassa, että voit jättää huomiotta alumiiniviivaimen, niin kauan kuin sekoitat oikein eikä kulu liian kauan aikaa jokaisen erän välillä, se leviää itsestään. Mutta kauha, lapio tai lasta voi olla hyvä apuväline auttamaan tasoitetta hieman matkan varrella.

Minkälaista lattiaa olet asentamassa? Mielestäni kuulostaa siltä, että sallitut virheellisyydet ovat todella pieniä, uskon, että useimmat lattiat sietävät huomattavasti suurempia poikkeamia kuin niin.

Onnea lattian kanssa, varmasti menee hyvin, on huomattavasti helpompaa kuin miltä näyttää.

PS. Helpottaa TODELLA paljon, jos on kaksi henkilöä, yksi sekoittaa ja toinen kaataa.

Muruc, kiitos itseluottamusta lisäävästä informaatiosta!

Muistin väärin parketin alustan: 2 metriä. ± 3 mm. 0,25 metriä ± 1,2 mm. 1 m. ± 2 mm.

Meitä tulee olemaan vähintään 3 henkilöä ajamassa, ja yritän vuokrata "spackelpump", jotta sekoitus ja levitys sujuvat mahdollisimman nopeasti ja kätevästi.

Minulla on 2 metrin vesivaaka, jota ajattelin käyttää, kun voi kävellä tasoitteella. Silloin voisi poistaa mahdolliset huiput, jotka löytää, jos ei odota liian pitkään?

Mikael_L
Kun se on kovettunut niin paljon, että voit alkaa liikkua pinnalla, se on silti niin pehmeää, että on melko helppo repiä vähän pois. Jos huomaat jonkin pienen huipun tai haluat korjata jonkin paikallisen kohdan, sinun pitäisi kiirehtiä ja korjata se juuri silloin.

Muuten korostan valmisteluja.
Vähintään 2 henkilöä. Jos teitä on kaksi, niin on hyvä idea käyttää yhtä monta ämpäriä kuin säkkiä + 1, jolloin voitte kaataa oikean määrän vettä kuhunkin ja sekoittaa kaiken nopeasti juuri ennen käyttöä.
Merkitse oikea vesimäärä merkintäkynällä mitta-ämpäriin.
Jos sekoitat ämpäreissä, sekoita lyhyesti jokaisessa ämpärissä ja sitten uudelleen kaikissa juuri ennen kaatamista. Jos sinulla on esim. 10 ämpäriä, et voi sekoittaa kaikkia suositettuun aikaan peräkkäin, sillä ensimmäinen on alkanut kovettua ennen kuin pääset viimeiseen.

Suurin haaste uskon olevan juuri tämän määrän sekoittaminen. Miettikää huolellisesti, miten aiotte toimia. Sitten muu todennäköisesti sujuu hyvin.
Älä unohda tiivistää kaikkia paikkoja, joista tasoite voi valua ulos tai alas lattian alle.

Mutta "spackelpump", jota en siis oikein tiedä mitä se on, saattaa ratkaista sekoitusongelmanne...

Aiheena on sujuminen, hehe.
http://www.youtube.com/watch?v=LT5bPvHKq5Q&feature=related

Puolasta peräisin oleva elokuva näyttää lattialämmityksen valun tasoitteeseen, tai Eistrich, kuten saksaksi sanotaan. He pumppaavat ulos 5-10 cm tasoitetta siilosta, 30 tonnia valmissekoitettuna. 9 zloty/m2 per cm.

Viimeksi muokattu:
Mikael_L, "spackelpumpilla" tarkoitin ilmeisesti sellaista, mitä kutsutaan brukspumpiksi. Se on kone, joka sekoittaa ja pumppaa ulos itsetasoittuvaa tasoitetta automaattisesti. Säkkejä leikataan auki ja heitetään koneeseen, jossa seos ravistetaan alas ja sekoitetaan veteen.

Ajattelin, että voisi olla rahanarvoinen idea vuokrata sellainen sen sijaan, että olisi armeija ihmisiä ja ämpäreitä, jotka seisovat konevispilöiden kanssa :)

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.