Minulla on ongelma, johon mietin, onko olemassa ratkaisua.

Rakennan paraikaa järeää keinutelinettä lapsilleni, ja aloitettuani pohjamaalauksen pellavaöljyllä/pellavaöljymaalilla/tärpätillä (50% 35% 15% Ottossonin reseptin mukaan) kokosin kaiken, vain huomatakseni, että järeä telinettä ei ollutkaan niin järeä :(

..... no ehkä tilanne ei olekaan niin paha, mutta haluan sen olevan vielä "jäykempi".

Telineen yläpuomi on T-muotoinen, jonka olen rakentanut liimaamalla ja kiilauttamalla yhteen kaksi 145-kokoista parrua. Siitä tuli todella vakaa. Käytin jalkoihin yksittäisiä 145-parruja ja ne olivat hieman horjuvia. Nyt haluan tehdä jaloista samanmuotoiset kuin yläpuomista, mutta hieman kevyemmällä 145-95-yhdistelmällä.

Ongelma on, miten saan liiman tarttumaan, kun jalat on öljytty.
Käytin polyuretaaniliimaa yläpuomiin.

Kuinka syvälle pellavaöljy tunkeutuu puutavaraan? Voiko "rasvaa poistaa" alkoholilla tai tärpätillä?
.....tai onko minun pakko hyväksyä tilanne ja antaa pellavaöljyn hapettua, mikä varmasti vie iäisyyden?

Kiitollinen avusta

Se voi kyllä toimia PU-liimalla, jos rasvanpoistat asetonilla.
Mutta jos haluat vain poistaa heilunnan, uskon, että riittää pitkälle, jos kiinnität vahvikkeen ruuveilla. Ruuvi c/c 500 riittää luultavasti.

Rakensin itse samanlaisen telineen lapsilleni 15 vuotta sitten samalla menetelmällä!

J
T-röd poistaa yleensä paljon rasvaista pintaa.

Kiitos vastauksista.

Aloitin toissapäivänä ja minun piti katkaista 145 kannatinta. Valitettavasti minulla oli käytössä vain surkea pyörösaha, jonka ohjain irtosi yhtäkkiä aiheuttaen vakavan vinoon menneen leikkuun :(
Joten toinen jalkapari meni pilalle ja voin yhtä hyvin tehdä toisenkin uudelleen.

No joo, kaiken kaikkiaan minun täytyy ostaa vähän lisää puutavaraa.

Kun katsoin/tunsin leikkauspintaa, se ei vaikuttanut kovin karhealta, itse asiassa en huomannut lainkaan imukohtaa... joten se olisi varmasti toiminut hieman asetonilla/alkoholilla, kuten sanoitte.

Mitä ruuvaamiseen tulee, se olisi myös toiminut hyvin, minulla on vain perverssi mieltymys hienoihin liimattuihin rakenteisiin ilman ruuveja ;)

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.