Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka
Yrrol: täydellistä, täytyy pyytää heitä tilaamaan tätä kotiin.. kiitos.. :)
antoos: Olen tänään onnistunut keventämään kattotuolin, se oli "hankalaa" työtä, koska tila oli ahdas ja työ ei ollut ollenkaan niin yksinkertaista. Koska minun kattoni on kunnostettu kerros kerrokselta -tekniikalla, mietin, että luuletteko kaiken puun täytyy poistaa. Nuohooja huomautti kattotuolista, mutta sen päällä oli rima ja rimalle oli asetettu lastua (alkuperäinen katto oli lastua)
Blindnit: Täällä katto on hyvä, mutta lattia huonompi. Eri kerroksia siellä.
Flanharry: Hei, Aion saada muovin tiiviiksi vyötärön kohdalla meidän 1 3/4 talossa. Onko kukaan löytänyt mitään fiksua tapaa saada muovin tiiviiksi jokaisen koolauksen kohdalla, jossa välipohja tulee kiinni vyötäröön? Ajattelin leikata muovin keskeltä koolausta ja kiinnittää masoniittipalan muovin päälle koolaukseen molemmin puolin. Toivottavasti ymmärrätte mitä tarkoitan. Eli ulkoa
Yrrol: Vaikka täytyy olla aika pitkä laittamaan tavaroita sinne ylös, seisoa jollakin on silti pakko. Ajattelin, että siitä voisi tulla "salainen" tai yksityinen laatikko... Ehkä jopa laittaa lukko-ylinderi luukun läpi, jotta lapsilla voisi olla oma kaappi, johon kukaan ei kaivele... (rakennelma on kahdessa makuuhuoneessa) Mutta joo, kuten sanottu, ehkä on parempi olla koko ovi sivusaranoilla
Mikael_L: Se mitä voit ottaa huomioon on, että huntonitilla ja muilla kattopaneeleilla saat pienen V-uran levyjen väliin, joka muodostaa pienen raon seinän ja katon väliin. Rako, joka päästää läpi ääntä ja valoa huoneiden välillä. Enemmän ääntä kuin usein luullaan. Joten tiivistä tämä sen jälkeen, kun olet rakentanut seinän. Voit vetää hieman akryylimassaa sinne, mieluiten
Ola78: Olen tehnyt juuri tämän meidän talossa. Soitin nuohoojalle ensin ja hän sanoi aivan kuten kirjoitit, että vanhoissa seinissä ei ollut ongelmaa, mutta missä aioin rakentaa uusia, hän sanoi, että seinä pitäisi alkaa rakentaa vähintään 10 cm muurista ja jättää ilmaa muurin ja rungon väliin. Kuitenkin sai liittää puupohjaisella levymateriaalilla tai muulla verhousmateriaalilla,
anaitis: Jos palkit jatkuvat sydänseinän ohi, ts. jos ne ulottuvat yli 2 jännevälin, niin sydänseinän kohdalla on ehdottomasti huonoin kohta heikentää palkkeja. Siellä esiintyy suurin rasitus, jännitys.
byggare henke: ne ovat todella hyviä. mutta niitä pitää käyttää oikein.
kirderf83: Kiitos kaikista vinkeistä! Momin: Todella pedagogisesti piirretty, ymmärsin täysin, mitä tarkoitit, kerrankin :-) Ajatus on, että sen tulisi seistä jaloilla, koska meillä on kipsiseinä takana, enkä halua sählätä turhaan.
interista: Olen tarkistanut Stenbolaget, Dekora ja Flisaby. Niillä on paljon hienoa, mutta ei sitä mitä etsin. Norsk Steinmiljö on myös helpompi käsitellä kuin monet muut luonnonkivet, koska se painaa melkein puolet niistä, jotka olen nähnyt. Olen nimittäin hieman huolissani siitä, miten seinäni kestävät kivien painon. Ardex: Aion kokeilla soittaa Stenbolagetille.
lordmetroid: Onko kenelläkään kokemuksia tavallisten hirsitalojen ja lamellihirsitalojen eduista ja haitoista?
Stefan Bengtsson: [citat] ...niin väri ei kerro mitään karkaamisesta. On hämäävää päätellä siitä. Sama juttu hiotuilla reunoilla: hiomalla voi käsitellä karkaisematonta lasia. Jos lasin rikkoo, siitä tulee paljon pieniä paloja, jos lasi oli karkaistu, muuten siitä tulee suuria teräviä sirpaleita. Silloin sen tietää. Mutta silloin on jo myöhäistä. :S --> TS: Miksi haluat tietää, onko lasi
Forbo: riippuu vähän siitä, mistä on kyse. Paikallinen kauppias meille on halvempi kuin BM useimpien puutavaroiden osalta, koska meillä on ilmainen toimitus ja 15% yleinen alennus... mutta kun tarvitsin märkätilalevyjä ja itsetasoitekatetta, sain hinnat, jotka olivat kalliimpia kuin useimmat... myös toimituskulut mukaan lukien! Tämä johtui siitä, että paikallisella kauppiaalla ei ollut
gurraj71: Ostin Moelvens Roughin, todella tyylikäs. Ja on tullut yleiseksi kuten sanottu, nyt kun meillä on se, näen sen kaikkialla...
Milkshaken: Pientä nippelitietoa: Kantava seinä, joka kulkee suoraan kerroksen läpi, kutsutaan "Hjärtvägg".... No, on vaikea uskoa, että siitä tulisi ongelmia, että haluat purkaa juuri sen, mitä haluat, mitä teillä on yläpuolella? Kuten aina tällaisissa projekteissa, ehdotan, että tuet hieman viereen, jos on mahdollisuus siis... onko se puuholvi vai betoniholvi? Jos betonia, sinun ei tarvitse
jimmyboy_666: Yksi vinkki on tehdä kuten me. Se ei tosin ole halvin vaihtoehto. Palkkasimme arkkitehdin, joka suunnitteli 30 neliömetrin laajennuksen ja samalla uuden kaltevan katon autotallimme päälle, joka oli aiemmin tasakattoinen ja tarvitsi korjausta. Sen jälkeen rakennusfirma kaivoi ja valoi perustuksen, rakensi seinät ja viimeisteli koko katon huovalla ja kattotiilillä. He ovat vastuussa
Facket: Robban: Se ei kuulosta niin hullulta! Oletan, että se ratkeaa paikan päällä kuten sanot, mutta yritän helpottaa rakennusprosessia tekemällä suurimman osan virheistä piirustuspöydällä sen sijaan, että tekisin muutoksia johonkin jo valmiina olevaan, jos ymmärrät minua. :P John: Ajatuksena on, että talliosan yläpuolella olisi heinälato, ja varasto autotallin yläpuolella. Minun on
prototypen: Koputa kattoa, siellä missä se kuulostaa kumealta on palkki. Protte
jenssoderberg: Sen jälkeen kun olin valanut joitakin jalkalistoja kipsiseinää vasten kellarissa, jäi minulle hieman kuituvahvistettua betonia jäljelle ämpäriin. Tein sitten niin, että käytin sen kittaamaan saumakohtia kipsilevyjen välillä. En muista kuituvahvistetun sementin merkkiä, mutta se pysyi lujasti kipsisaumoissa kun olin valmis. Joten ehkä se on jotain, mitä kannattaa miettiä mutta ennen
Ola78: On aina riski, että pappirousku menee rikki, kun terassilauta on suoraan sen päällä, ei hyvä. Suosittelen laittamaan pellin uloimmaksi kerrokseksi, se kestää lisäksi huomattavasti pidempään kuin pappirousku.
Mats: Riippuen siitä, kuinka paksu seinä on, niin tavallinen rotdosa kummaltakin puolelta plus peitelevy tai rj45-liitäntä?
snuttjulle: Kun laudoitetaan vanhaa seinää, on normaalisti tapana rakentaa uusi kehys ympärille ja kiinnittää laudat kehykseen. Näin näyttävät kaikki laudoitetut seinät ja toimivat erinomaisesti. Tällä tavalla siitä tulee myös suora ilman, että yritetään laittaa välejä vanhaa seinää vasten.
Mangan: [citat] Aion tutkia, onko saatavilla kiinnikkeitä kortelingeille Lindabin metalliprofiileille. Jos sellaisia löytyy, aion asentaa vaakasuoran metalliprofiilin lyhyenä tukena kahden pystysuoran profiilin väliin. Tälle tuelle kiinnitän sitten pienen puulistan, johon voin naulata kotelon. Sen pitäisi olla täydellistä :) Suunnitelma B on leikata metalliprofiiliin siivet, jotta en tarvitse
vojma: Kiinnitä levy paikoilleen, sahaa karkeasti ensin suurin osa pois. Jätä vähintään 5 cm vangstycken kohdalle. Leikkaa sitten veitsellä ja taita kuten tavallisesti. Ota sitten esiin surform ja viimeistele yksityiskohdat.
mickh: Hei, Aion rakentaa rinteeseen rakennetun talon, jonka rakennusala on 120 neliömetriä. Ajattelin muurata kellarikerroksen tavallisilla lecatiilillä, mutta nyt näin dsm-tiilet. Vaikuttaa todella kätevältä, kun ei tarvitse käyttää laastia muuraamisen/pinoamisen aikana. Joten kysymykseni on, onko jollain kokemuksia kellariseinien rakentamisesta dsm-tiilillä? Kuinka suuri hintaero olisi
martin_westin: Kiitos paljon kaikista vastauksista! Toivottavasti pian tulen vähän viisaammaksi!!
strevert: Hei Minulla on tänään kellarin seinä portaissa alas kellariin, joka on vastapäätä kellarissani olevaa puuvarastoa. Puuvarasto ei ole lämmitetty, paitsi puukattilasta, joka on huoneen ulkopuolella. Seinä on muurattu betoniharkoilla. Miten tässä pitäisi edetä? Haluan kipsilevyn sille seinälle, yläkerran katosta kellarikerroksen lattiaan. Oletan, että tarvitsen jonkinlaisen ilmaraon
S.Wiklund: mitä mieltä olette siitä, että mahdollisesti valkolakataan mäntylattia olohuoneessa??? jos se on kantava, mikä minäkin arvelen, koska meidän tyttärien makuuhuoneen seinä lepää sen seinän päällä, niin siitä tulee joko teräspalkki tai puupalkki, myös kartonkiharkko voi tulla kyseeseen, jos se kestää