Kuinka ratkaista siistit ja kestävät nurkat, kun kipsi ja MDF kohtaavat.
Toivon, että ne näyttäisivät kipsikulmilta metalliprofiililla.

Liitän kuvan, joka ehkä selittää mitä tarkoitan. Kyseessä on portaikko, jonka ajattelin päällystää MDF:llä, portaikon alapuoleinen seinä on kipsiä.
Voiko viistää MDF:n reunat ja laittaa metalliprofiilin ja sitten tasoittaa Plastic paddingilla ehkä?

Vaihtoehto on antaa MDF:n ulottua muutaman millimetrin kipsin yli, mutta haluan mieluummin kulmat, kipsi ei varmaan kestä, kun siihen varmasti osuu portaissa kulkiessa.

• Yksinkertainen kaavio, jossa on gipsilevy ja MDF, sekä kysymyksiä niiden kulmien ja liitosten käsittelystä portaikon kohdalla.
Millaisessa tilassa portaat ovat? Millaisen pintakäsittelyn haluat MDF-portaiden askelmiin?

Ola78
Luulen, että danogipsillä on jotain, jota kutsutaan multiflextejpiksi, ja sitä voidaan käyttää erilaisissa kulmissa. Katso heidän kotisivujaan.

Portaat ovat eteisessä ylös halliin yläkerrassa.
Itse portaat eivät ole MDF:stä (todella vanhat portaat), portaat pitäisi maalata jollakin sopivalla värillä tai vaihtoehtoisesti päällystää jollakin ekomaisella. Kipsi ja MDF pitäisi maalata seinämaalilla, jotta kaikki näyttää yhtenäiseltä.

Voiko jalan laittaa mdf:n päälle esimerkiksi kengännauhojen sitomista varten? Siinä tapauksessa halkeamien riski kasvaa. Olin vienyt mdf-levyä hieman pidemmälle aivan kuten itse sanoit.

Mielestäni ehdotuksesi MDF:n viistämisestä ja muovikitin käyttämisestä metallikulmassa kuulostaa hyvältä ratkaisulta. Erityisesti jos aiot sitten päällystää portaat tammella - silloin sinun ei tarvitse olla niin tarkka kittaamisen ja hiomisen kanssa.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.