Aloitettuani kotona remontin, huomasin, että savupiipun vieressä piilossa oli ylimääräinen seinä, luulin sen olevan osa sitä mutta ei ollutkaan. Kuvassa punaisella pisteellä merkitty, minulla on kuva aiemmasta tarkastuksesta, siinä näkee laudat jotka yltävät melkein ulkokattoon asti. Täytetty sahanpurulla yläkerran lattiaan asti, ylhäällä voi nähdä ylös kattopalkkeihin. Mikä se voisi olla?

• Kuva ullakkotilasta, jossa näkyy puurakenteita, piilotettu seinä sekä eristevillaa ja sahajauhoa; näkymä kohti kattopalkkeja.
  • Punaisella merkitty seinärakenne muuratun savupiipun vieressä, täytetty sahapurulla ja näkyy puulaudat, jotka miltei yltävät kattoon asti.
Laajennussäiliö luultavasti. Siitä kulkee varmaankin ilmanvaihtoputki suoraan katon läpi? Vai onko se kytketty pois ja korvattu paine-laajennussäiliöllä? Se on eristetty, jotta se ei jäädy rikki.

Voi olla? Kuten sanottu, siellä ei ole mitään, paitsi sahanpurua. Heillä on aiemmin ollut sähkölämmitys, mutta se on korvattu maalämmöllä. Nyt kun olen avannut tänne, aiheuttaako se ongelmia ullakolla? Vai onko se vain eristettävä ja jätettävä huomiotta?

Juuri kuten Eld kirjoittaa, niin se on 99 % todennäköisyydellä laajennusastian tilan jäännöksiä. Jos se ei häiritse sinua, anna sen olla.

Nyt olen purkanut ja tarkistanut. Siellä oli vanha expansiossäiliö. Kiitos vastauksista! Siitä tulee nyt vinttiluukku, kun minulla ei ollut aikaisemmin. :)

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.