2 191 lukukertaa ·
4 vastausta
2k lukukertaa
4 vastausta
Valaa autokatos?
Jäsen
· Västerbotten
· 317 viestiä
Pohdimme edelleen autokatosta ja ajatustani terassista autokatoksen päällä. Sitten keksin idean, että ehkä voisi valaa koko autokatos? Tasaisella katolla, jossa voi istuttaa asioita? Rakennuslupakysymysten lisäksi, onko tämä jotain, mitä voi tehdä itse? Vai pitääkö palkata ammattilainen tällaiseen?
Lujuuden kannalta kaikki on ratkaistavissa mitoituksella, mutta mitä mieltä olette istutusalueesta autokatoksen päällä? Ajatus on tehdä tasainen katto sopivalla "reunuksella" ympäriinsä, jotta maa, hiekka ja kivet pysyvät paikoillaan ja voi istuttaa kestäviä pieniä kasveja. Alueella voi itse viettää aikaa ystävien ja tuttavien kanssa. Vedelle tehdään poistoaukot/putket.
Oletan, että tähän tarvitaan erityinen sementti, jotta betoni olisi tiiviimpää eikä raudoitus alkaisi ruostua?
Onko jotain muuta, mitä pitäisi miettiä? Ajatuksia?
Lujuuden kannalta kaikki on ratkaistavissa mitoituksella, mutta mitä mieltä olette istutusalueesta autokatoksen päällä? Ajatus on tehdä tasainen katto sopivalla "reunuksella" ympäriinsä, jotta maa, hiekka ja kivet pysyvät paikoillaan ja voi istuttaa kestäviä pieniä kasveja. Alueella voi itse viettää aikaa ystävien ja tuttavien kanssa. Vedelle tehdään poistoaukot/putket.
Oletan, että tähän tarvitaan erityinen sementti, jotta betoni olisi tiiviimpää eikä raudoitus alkaisi ruostua?
Onko jotain muuta, mitä pitäisi miettiä? Ajatuksia?
Jäsen
· Västerbotten
· 317 viestiä
JO tietysti pitää järjestää kuivatus reunoilla, jotta vesi ei keräänny sinne. Mutta ajattelin enemmän huolta siitä, että raudoitus ruostuu ja räjäyttää betonin. Mutta silloin pitäisi talon perustusten raudoituksenkin ruostua, luulisin.
Klikkaa tästä vastataksesi