Hei!
Olen rakentanut rungon leikkimökille lapsille ja nyt kun aion laittaa "julkisivun", tuntuu tavallinen ulkoverhouspaneeli (22 mm) aivan over-kill pienelle mökille. Olen miettinyt, että käyttäisin sisäpaneelia (käsittelemätön mänty) sen sijaan. Laitan myös levyt sisäpuolelle, joten seinistä tulee kuitenkin vakaita. Paneelin täytyy olla vaakasuuntainen, koska haluan naulata laudat suoraan runkopuihin, muuten olisin käyttänyt raakaponttilautaa koko rahalla.
Onko joku sitä mieltä, että tämä toimii tai on tehnyt jotain vastaavaa?

Olen tehnyt juuri kuten kuvailet (ja sitten maalannut julkisivun tietysti) ja se toimii erinomaisesti pienelle rakennukselle! Yksi syy siihen, että tein tämän, oli tehdä seinistä mahdollisimman kevyet; leikkimökki on nimittäin rakennettu niin, että se voidaan helposti ruuvata irti ja myydä muutaman vuoden kuluttua, kun se menettää vetovoimansa lapsille.

kyllä, se on myös minun ajatukseni, olen rakentanut kaiken moduuleina, jotta se voidaan purkaa helposti. Miten olet kiinnittänyt seinät lattiaan ja kattoon? Ajattelin käyttää ranskalaista ruuvia ja tarvittaessa rautakiinnikkeitä.

Lattiaan olen vain ruuvannut seinämoduulin makuuasennossa olevan säännön (minulla on kehys jokaisen seinän ympärillä, niin sanotusti) suoraan lattiaan puuruuvilla. Se on pysynyt hyvin tähän asti.
Katon kohdalla kattopalkit (vain 45x95) on ruuvattuna seinäsäännöstöön kulmaraudoilla.

mietin, pitäisikö minun käyttää naulaa (oikealla, tasaisella päällä) vai käyttää dyckert, tai jopa ruuvia - mitä olet käyttänyt?

• Tykkään
Mickebandsåg
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.