Hei!

Olen aloittamassa kipsilevyjen asentamista makuuhuoneen kattoon. Huone on kooltaan 3100 x 4300, joten välttääkseni rumia saumoja ja halkeamia, haluaisin levyt, jotka ovat 3100 tai pidempiä. Olen kuitenkin etsinyt useimmista suurista rakennustarvikeliikkeistä ilman tulosta.

Onko kenelläkään aavistusta, mistä voisin löytää kipsilevyjä tässä koossa Tukholman alueella? Olen nähnyt, että norgips valmistaa 3200, mutta se on ehkä tilauskama...

Se tulee todennäköisesti olemaan sekä kallista että työlästä käsitellä. Jo tavalliset 900-levyt ovat kalliita.

Jos jatkat rimoitusta ja käytät paperiteippiä, ei tule halkeamia.

Jos aiot leikata m lyhyitä levyjä, olisin laittanut m sauman alas niin ei sitä näe yhtä paljon.

Fredrik.engdahl sanoi:
Jos aiot ajaa lyhyillä levyillä, ajaisin sauma alhaalla, niin sitä ei näy yhtä paljon
Alhaalla katolla? :)

mycke_nu sanoi:
Se tulee varmasti sekä kallista että työlästä käsitellä. Jopa tavalliset 900-levyt ovat kalliita.

Jos jatkat glesenillä ja käytät paperiteippiä, ei tule halkeamia.
Anteeksi tietämättömyyteni, mutta jatkaa glesenillä?

Yleensä asennetaan pitkittäisiä rimoja (harvatausta) 30 tai 40 cm välein ja kiinnitetään levyt niihin ruuveilla.

Missä kaksi levyä tulee liittää yhteen, asennetaan myös poikittainen harvatausta siten, että molemmat levyt ruuvataan samaan lautaan koko liitoksen pituudelta. Sauma kiinnittyy nyt ja liikkeet minimoituvat.

Joskus lukee liian nopeasti

120 kipsiä on saatavilla pidempinä pituuksina. Olen työskennellyt enintään 370 cm pitkillä. Riittävän raskasta käsitellä seinällä. En halua edes ajatella, kuinka vaikeaa se olisi katossa.

Kiitos mycke_nu!

Sitten siitä tulee varmaankin 13x1200x2400 levyt ja saumaukset sillä tavalla kuin kuvailit.

Osta Norgips-plan, joka on viistetty kaikilta neljältä sivulta. Se on tehty kauniin sileiden kattojen saamiseksi ilman halkeamia.

Matti_75 sanoi:
Osta Norgips plan, se on viistetty kaikilta neljältä sivulta. Se on tehty hienojen sileiden kattojen saamiseksi ilman halkeamia.
jo, se vaikuttaa hyvältä, mutta valitettavasti ei niin halpa. 3 kertaa kalliimpi kuin "tavallinen" levy...

Vuokraa kipsilevynostin ja ole kahdestaan nostamassa levyt nostimeen. Jos tekee näin, en näe mitään ongelmaa 1200X3200 levyjen kanssa. Olen nostanut yksin 1200X2500, mutta se rasittaa selkää.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.