6 772 lukukertaa ·
5 vastausta
7k lukukertaa
5 vastausta
kuinka tukea terassikattoa
Yritän rohkaistua rakentamaan terassia, mutta sairauden vuoksi olen päättänyt, että jos on tarpeen, se saa kestää koko kesän, jotta se valmistuu täysin.
Mutta voidakseni aloittaa, minun täytyy purkaa se tiiliseinä, joka tukee katon tolppia, kuten kuvassa näkyy. Minulla ei ole ketään, jolta kysyä. On luotettava itseensä ja päätettävä rohkaistua. Osaan rakentaa terassin, tiedän sen, mutta se saa viedä aikaa.
Kysynkin ensimmäisenä osana projektia. Miten tukisitte kattoa sillä aikaa kun puran tiiliseinän?
Ajatukseni oli tehdä kuten olen yrittänyt näyttää kuvassa. Mutta nimeni ei ole Picasso, joten ehkä se ei ole kovin selkeää.
Mietin voinko yksinkertaisesti asettaa uudet anturat hieman tiiliseinän ulkopuolelle ja uudet tolpat ylös sieltä ja kiinnittää ne palkeissa ja jättää ne niin. Ajattelin asettaa anturat niin syvälle, että tolppa nousee sitten lattian tasosta niin, ettei antura näy.
Jos luulette, että se on hyvä idea... mikä olisi vakainta kiinnittää palkki tolppaan? Onko liikaa porata reikä suoraan tolpan ja palkin läpi ja kiristää pultti mutterilla? Vai mikä olisi parasta käyttää, joka pitää ilman ongelmia?
Kiitos todella paljon etukäteen ideoistanne. Ehkä terassi voi syntyä teidän avullanne.
Mutta voidakseni aloittaa, minun täytyy purkaa se tiiliseinä, joka tukee katon tolppia, kuten kuvassa näkyy. Minulla ei ole ketään, jolta kysyä. On luotettava itseensä ja päätettävä rohkaistua. Osaan rakentaa terassin, tiedän sen, mutta se saa viedä aikaa.
Kysynkin ensimmäisenä osana projektia. Miten tukisitte kattoa sillä aikaa kun puran tiiliseinän?
Ajatukseni oli tehdä kuten olen yrittänyt näyttää kuvassa. Mutta nimeni ei ole Picasso, joten ehkä se ei ole kovin selkeää.
Mietin voinko yksinkertaisesti asettaa uudet anturat hieman tiiliseinän ulkopuolelle ja uudet tolpat ylös sieltä ja kiinnittää ne palkeissa ja jättää ne niin. Ajattelin asettaa anturat niin syvälle, että tolppa nousee sitten lattian tasosta niin, ettei antura näy.
Jos luulette, että se on hyvä idea... mikä olisi vakainta kiinnittää palkki tolppaan? Onko liikaa porata reikä suoraan tolpan ja palkin läpi ja kiristää pultti mutterilla? Vai mikä olisi parasta käyttää, joka pitää ilman ongelmia?
Kiitos todella paljon etukäteen ideoistanne. Ehkä terassi voi syntyä teidän avullanne.
Ei, sinun täytyy olla kantava palkki, johon tolpat asetetaan, aivan kuten nyt! Ja sitten ei ole sen enempää tyylikäs kuin hyvä olla niin vähän ylitystä katolla.. Ja jos katson oikein, kattopalkit on lovettu olemassa olevaan kantavaan palkkiin. Jos voit pitää tolpat siellä missä ne ovat nyt, voit asettaa väliaikaisen kantavan palkin hieman rakennuskulmilla aivan katon reunaan ja sitten tolpat maahan, jossa voit asettaa esim. suuret vaneripalat, jotta se ei uppoa, täydentää hieman vinotuilla ja toivoa ettei tule myrskyä.. Sitten voit purkaa seinän ja rakentaa uudet tolpat olemassa olevaan kantavaan palkkiin. Jos välttämättä haluat tolpat sinne, mihin olet ne piirtänyt, minun mielestäni sinun pitäisi rakentaa uusi katto, Voihan kattopalkkeihin naulata pidennykset, mutta sinun täytyy myös pidentää muovikattoa, mikä ei näyttäisi hyvältä..
Kiitos vastauksestasi.
Ei..olet oikeassa, ei varmaan näytä hyvältä niin vähäisellä ylityksellä.
En oikein pysynyt mukana ehdotuksessasi
Mutta voisin ehkä myös vaihtaa tolppia yksi kerrallaan? Esimerkiksi tukisin samanlaisella tolpalla, joka tukee kattoa nyt....esimerkiksi tuon tolpman viereen lähimpänä kuvassa. Ja kovertaisin sen ensimmäisen osan seinää.
Ja sitten samalla laitan uuden tolpan maasta ylös. Ja sitten teen saman lopulle seinälle ja tolppille.
Ehkä kuulostaa helpommalta kuin se on...mutta sahata tolppa...kiinnittää väliaikaisesti kantavaan palkkiin ja alas tiiliseinään...sitten kovertaa tiiltä koko yön.

Ei..olet oikeassa, ei varmaan näytä hyvältä niin vähäisellä ylityksellä.
En oikein pysynyt mukana ehdotuksessasi
Mutta voisin ehkä myös vaihtaa tolppia yksi kerrallaan? Esimerkiksi tukisin samanlaisella tolpalla, joka tukee kattoa nyt....esimerkiksi tuon tolpman viereen lähimpänä kuvassa. Ja kovertaisin sen ensimmäisen osan seinää.
Ja sitten samalla laitan uuden tolpan maasta ylös. Ja sitten teen saman lopulle seinälle ja tolppille.
Ehkä kuulostaa helpommalta kuin se on...mutta sahata tolppa...kiinnittää väliaikaisesti kantavaan palkkiin ja alas tiiliseinään...sitten kovertaa tiiltä koko yön.
Olen varmaan tehnyt betonilaatan maahan ja kiinnittänyt kantopuomin kattopalkkien alle, tehnyt varapuskat ja asettanut ne laatoille. Ehkä 1m olemassa olevista pylväistä sisäänpäin.
Purkanut vanhan, vaihtanut pystyyn laudan vasaraosaan.
Tehnyt terassin kehyksen, korjannut uudet pylväät ja samalla oikaissut katon (jos se on tarpeen).
Poistanut varapylväät.
Ruuvannut laudoituksen.
Onko siellä valettu laatta, joka jää, jonka päälle sitten laitat laudoituksen?
Luulen, että menetelmäni toimisi joka tapauksessa. Sitten laudoituksen voi laittaa viimeiseksi.
Purkanut vanhan, vaihtanut pystyyn laudan vasaraosaan.
Tehnyt terassin kehyksen, korjannut uudet pylväät ja samalla oikaissut katon (jos se on tarpeen).
Poistanut varapylväät.
Ruuvannut laudoituksen.
Onko siellä valettu laatta, joka jää, jonka päälle sitten laitat laudoituksen?
Luulen, että menetelmäni toimisi joka tapauksessa. Sitten laudoituksen voi laittaa viimeiseksi.
Hei... ja kiitos vastauksesta.JOW sanoi:Olisin kyllä laittanut betonilaatan maahan ja kiinnittänyt kantavan palkin kattoparrujen alle, lovannut väliaikaiset pylväät ja asettanut ne laatoille. Ehkä 1m nykyisistä pylväistä sisäänpäin.
Purkanut vanhan, vaihtanut purjepuuhun.
Tehnyt altanin kehyksen, korjannut uudet pylväät ja samalla suoristanut katon (jos tarvitaan).
Poistanut väliaikaiset pylväät.
Ruuvannut terassilaudat.
Onko siellä valettu laatta, joka jää paikoilleen, ja jonka päälle sitten asennetaan terassilaudat?
Luulen, että menetelmäni toimisi joka tapauksessa. Koska terassilaudat voidaan asentaa viimeisenä.
Minulla on tällä hetkellä laattoja alla, joita ajattelin hyödyntää ja tukea sitten rimojen alle.
Ehdottomasti ideasi kuulostaa hyvältä.. Mutta jos olisin voinut tehdä kuten aiemmin kirjoitin, olisin ehkä ratkaissut sen sujuvammin.
Ajatuksena oli asettaa uusi pylväs maasta ylös heti, kun olen koputtanut pois tiilet vanhan pylvään alta..
Joo, ymmärrän ajatuksesi, mutta mielestäni on turhaa työtä laittaa uusia tolppia, kun sinulla näyttää jo olevan valettu laatta terassille.
Tarkoitan, että laitat tilapäiset tolpat 1 m taloon päin nykyisistä tolppista, voit esim. laittaa 45x95 jokaisen kattopalkin yläreunaan.
Poista vanhat, aseta uudet tolpat maun ja mieltymyksen mukaan siinä, missä vanhat olivat.
Silloin sinun ei tarvitse säätää sadevesikourun/alasputken kanssa, irrota vain kiinnikkeet tolpan päästä, kun revit...
Kun olet valmis tolppien kanssa, laita terassilaudat betonilaatalle, laita terassilauta laatan päälle cc60 välein ja sen jälkeen terassilaudat siihen. Jos se käy terassin oven kanssa sillä rakennuskorkeudella.
Vai aiotko purkaa betonilaatan?
Tarkoitan, että laitat tilapäiset tolpat 1 m taloon päin nykyisistä tolppista, voit esim. laittaa 45x95 jokaisen kattopalkin yläreunaan.
Poista vanhat, aseta uudet tolpat maun ja mieltymyksen mukaan siinä, missä vanhat olivat.
Silloin sinun ei tarvitse säätää sadevesikourun/alasputken kanssa, irrota vain kiinnikkeet tolpan päästä, kun revit...
Kun olet valmis tolppien kanssa, laita terassilaudat betonilaatalle, laita terassilauta laatan päälle cc60 välein ja sen jälkeen terassilaudat siihen. Jos se käy terassin oven kanssa sillä rakennuskorkeudella.
Vai aiotko purkaa betonilaatan?
Klikkaa tästä vastataksesi