T
thomasx: Yritä järjestää putket kulkemaan alumiiniprofiilin läpi lähellä seinää. Varmista, että ainakin aluprofiili saa tukea alhaalla, joko niin, että se seisoo suoraan lattialla, tai jonkinlaisella pienellä kaistaleella. Voit sitten liimata profiilin seinään esim. PL400:lla. Näin saat suurimman kuorman suoraan lattiaan ja loput seinä kyllä kestää, koska kuorma jakautuu suurelle
7 vastausta · 8,9k lukukertaa
M
mickelinoe: Hei! Olen tehnyt kiinteän sohvan eteiseeni, jossa nikkaroin peilejä sohvan eteen. Mutta nyt tarvitsisin jonkin taulunkehyslistan tai peililistan, jotta peilit näyttäisivät hieman vanhanaikaisemmilta. Tiedättekö mistä voisin löytää? Nyt on sunnuntai ja rakennustarvikeliike ei ole auki, mutta olen itse asiassa epävarma, onko heillä. Mutta huomenna aion katsoa sieltä. Entä muuten?
0 vastausta · 3,4k lukukertaa
Stefan N
Stefan N: Ei siihen varianttiin.
4 vastausta · 7,7k lukukertaa
J_M_K
J_M_K: Ja kaksi lisää... /Johan
2 vastausta · 1,2k lukukertaa
·
Mugmaz
Mugmaz: [citat] Ei, helmen toiselle puolelle. Muuten naula ei peity. Käytin dyckert 35x1,7.
8 vastausta · 13,6k lukukertaa
·
H
hås: Kiitos, sitten voin luultavasti sulkea pois sen, että kosteus tulee sisältäpäin.
4 vastausta · 2,3k lukukertaa
M
Mats: on jopa nähnyt 10 cm askeleen putoavassa pituudessa.
5 vastausta · 9,4k lukukertaa
B
SBH: tavallinen drev on samanarvoinen kuin ovi. jos olisi ollut ovi suuremmalla palonkestävyydellä, olisi se saanut "brand"drev.
7 vastausta · 8,5k lukukertaa
vojma
vojma: Kuvat tulevat, kun se alkaa valmistua. Olen nyt saumannut seinät, mutta lattia on vielä tekemättä. Vesi- ja sähkötyöt sekä uusi sisäkatto ovat myös jäljellä. Olen käyttänyt tähän mennessä yhteensä 160 tuntia, jakautuneena seuraavasti: - Vanhan sisustuksen purkaminen ja kuljetus pois - 8 tuntia - Vanhan lattian purku, mukaan lukien koolaukset, uuden lattian koolaus cc300,
2 vastausta · 3,0k lukukertaa
C
corre: Katso, voiko Vånga-sahuri höylätä sen sinulle. Hän hoitaa suurimman osan, jos hänellä on viikko aikaa. Valitettavasti en tiedä, mikä hänen nimensä on, mutta voin tarkistaa sen huomiseksi luulisin.
1 vastaus · 1,5k lukukertaa
ulrikak
ulrikak: Hei, aion rakentaa tasanteen kuistini portaiden alle ja haluan siihen sisäänrakennetun jalkaraapan. Onko kenelläkään hyvää piirustusta tähän?
0 vastausta · 1,6k lukukertaa
ErikC304
ErikC304: Beijerilla on laskentaohjelma, josta en tiennyt, ja jonka testasin juuri. Klassiseen tapaan rakennettuna, jossa palkit ovat muurien päällä, 120x45 riittää keskituen kanssa ja 170x45 ilman. Ehkä minun pitäisi panostaa keskituen säilyttämiseen ja järjestää viemärit (jotka joka tapauksessa pitää osittain muokata täällä) niin, että olisi helpompaa ryömiä perustuksissa. Koska
2 vastausta · 3,4k lukukertaa
B
berne88: Nyt ovat kaikki viistot katot valmiit :) hitto mikä ero lämpötilassa tuli, eilen sisällä oli 25 astetta, kun tulin töistä kotiin. Mutta minulla on kysymys: olen nyt laittanut tuulensuojapaperin ja rimoituksen, mutta ehdotuksia mitä pitäisi laittaa viistokattoon? Aluksi ajattelin MDF-levyjä, jotka on uritettu kauniiksi, näyttää tosi hienolta :) Ja sitten kaikille seinille siellä
17 vastausta · 4,0k lukukertaa
oleg
oleg: Kelluvaan lattiaan ei koskaan kiinnitetä mitään. käytä kaksipuolista teippiä tai ruuvaa lattioiden välissä kynnyksessä. Kun lattia liikkuu, se irtoaa saumoista tai nousee, jos se on kiinnitetty.
17 vastausta · 46,2k lukukertaa
·
F
Forbo: Onko siinä paljon pieniä reikiä, mutta muuten ehjänä voi ilman suurempia ongelmia teipata kaikki reiät (vaikka se onkin pikkutarkkaa työtä..) Muussa tapauksessa paras ratkaisu on luultavasti poistaa 45mm-koolaukset ja asettaa muovin uudelleen...
4 vastausta · 4,7k lukukertaa
M
Mats: ankarmassa kuulostaa myös hyvältä mielestäni. Varmista vain, että saat reiät kohtuullisen puhtaiksi ensin (pilli ja vähän puhaltaminen toimii hyvin, jos puhaltaa liian kovaa, saa pestä kasvot myöhemmin)
4 vastausta · 12,8k lukukertaa
·
T
TheGame: Yleensä otan aina OSB. Plyfaa olen käyttänyt jossain paikassa, jossa olin ripustanut kaapit, joissa säilytetään paljon työkaluja ja maalipurkkeja. Olen mennyt vain mututuntumalla, mutta kuten sanottu, tavallinen lastulevy käy varmasti myös hyvin.
12 vastausta · 6,3k lukukertaa
M
Merkurius: Viime vuonna muurattiin panssarivaeste, ei, vaan grilli! Kun laitoin rappauksen lecasorablokeille, laitoin sitä liikaa ja epätasaisesti, ja nyt haluan tasoittaa pinnan. Mitä työkalua minun tulisi käyttää? Jättimäinen metallista tehty hiekkapaperi olisi aivan paras :-)
0 vastausta · 1,6k lukukertaa
oleg
oleg: Jos ymmärrän sinua oikein, aiot tehdä laajennuksen parvekkeen alle? Jos näin on, sinun täytyy purkaa koko parveke. Rakenna laajennus noin 5 asteen kaltevuudella, peitä katto ja rakenna sitten parveke sen päälle. Jos aiot tehdä lasitetun tilan, peltien laittaminen terassin alle toimii hyvin, jotta et kastu.
4 vastausta · 6,4k lukukertaa
prototypen
prototypen: Kerran maailmassa "meidän" posteljoonilla oli SAAB 95, siis se edellinen malli. Automaattivaihteistoa ei tainnut olla saatavilla siihen. Nykyään taitaa olla vain automaatteja.
14 vastausta · 13,4k lukukertaa
P
Paravanen: Hei, Olemme ostaneet talon ja mietimme vähän prefabricoitujen betonielementtien halkeamia. Nämä halkeamat ovat kellarikerroksessa ja ovat suhteellisen syviä, eivät vain pinnallisia, mitä voin nähdä. Useissa paikoissa ne kulkevat katosta lattiaan. En kuitenkaan usko, että ne ovat menneet suoraan läpi, sillä missään ei ole kosteutta. Näille halkeamille tehtiin tarkastus, kun talo oli
0 vastausta · 2,7k lukukertaa
A
Annkina: Tarvitsen nopeaa apua!!! Asumme talossa vuodelta 53. Betonitalossa. Olen repimässä tapetteja. Yksi ulkoseinistä on ollut pullistunut koko ajan kun olemme asuneet täällä. Ikään kuin siellä olisi ollut ohut lastulevy tai jotain sellaista. Aloitin repiä tapettia ja kun lähestyn kyseistä kohtaa, alkaa näkyä kipsiä. Ei kipsiseinä, vaan näyttää siltä kuin se olisi tasoitettu
0 vastausta · 2,3k lukukertaa
A
andersmc: Jos ajattelet ulkolevyä, se ei, nimestään huolimatta, ole tarkoitettu asennettavaksi ulkopuolelle. Se sijaitsee seinän sisällä, paneelin takana. Se kestää jonkin verran sadetta lyhyen ajan, mutta ei missään nimessä pysyvästi ulkona. Se on myös tavallisen kipsin tavoin melko herkkä. Pinta on päällystetty jollakin vaha-tyyppisellä aineella, joten on lisäksi vaikeaa saada maali
2 vastausta · 3,3k lukukertaa
R
RickeP: [citat] Miten meni?
2 vastausta · 4,1k lukukertaa
R
2 vastausta · 4,1k lukukertaa
K
karinbj: Tämä on vanha julkaisu, mutta minulla on samanlainen tilanne. Kuinka ratkaisit sen? Voiko yleensä vahvistaa jatketut kattopalkit/kattotuolit? Minulla on kesämökki, joka on 6 metriä leveä, ja kattopalkit (yläosan pohjana kattotuoleissa) on jatkettu noin 3,5-4 metriä, lähes metrin limityksellä. Voiko niitä vahvistaa niin hyvin, että voimme poistaa kantavan seinän alta? Yläkerta ei
1 vastaus · 7,3k lukukertaa
Rebeckaf
Rebeckaf: Pyydän anteeksi poissaoloani. Uppregling on jo tehty. Se koskee vain sisätiloja. Eli tavallinen kartonkikipsi, jossa lastulevy takana. Kuitenkin sekä katto että seinä. Ei erkkeri-ikkunoita, mutta paljon sähkörasioita... :) Mutta nyt minulla on jonkinlainen käsitys. Koska en ole puuseppä, on vaikea tietää, kestääkö työ kaksi päivää vai kaksi viikkoa... :D
11 vastausta · 4,7k lukukertaa
Stew
Stew: Mielestäni odotamme "riftiraf", ennen kuin vastaamme lisää tähän keskusteluun. Tiedot ovat riittämättömiä oikean vastauksen antamiseksi. (Vaikka mielestäni JOW antoi niin loogisen vastauksen kuin voi ilman enemmän tietoa) Terveisin Stefan
3 vastausta · 2,4k lukukertaa
Mikael_L
Mikael_L: Joitakin lainsäädännöllisiä vaatimuksia löydät Boverketin rakennusmääräyksistä BBR. Ja voit katsoa hieman täältä: http://www.atab-trappan.se/index.cfm?id=9&l=2 http://www.olssonstrappor.nu/trappkunskap.html Googlella löytää varmasti enemmän.
3 vastausta · 1,5k lukukertaa
amomoty
amomoty: [citat] Hei maecken; Sianrasva pidentäisi köyden käyttöikää melko paljon, varsinkin lämpimissä sääolosuhteissa, muuten polta rasva ja hiero köyttä nesteellä, joka saadaan, kun rasva poltetaan. Terveisin Amomoty
2 vastausta · 7,0k lukukertaa
Stew
Stew: Mielestäni meidän pitäisi jättää tämä kysymys, kunnes riftiraff palaa lisätietojen kanssa. Se on niin keskeneräinen, ettei siihen voi antaa hyvää ja oikeaa vastausta. Terveisin Stefan
5 vastausta · 1,9k lukukertaa
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.