Hei!

Meillä on suunnitelmana poistaa seinä asunnossamme ja olemme nyt saaneet luvan tehdä tämän.
Seinä on jonkinlaista kevytbetonia ja ajatuksena on käyttää tiikerisahaa yksinkertaisesti sahata pala kerrallaan pois.
Minulla ei kuitenkaan ole kokemusta tästä, joten ihmettelen, jos joku voisi antaa vinkkejä, mitä pitäisi ottaa huomioon?

Tarvitaanko erityisterä sovitettuna betonin sahaukseen? Jos niin mitä?

Otan kiitollisena vastaan kaikki vinkit, joita voin saada.

yst. terv. // Jan

Osta karkeaa raastetta purkamiseen. Suuret hampaat. Tai lainaa/osta leka ja lyö se alas :) (paljon pölyä, mutta todella hauskaa!)

Se käy melkein millä tahansa terällä. Tavalliset karkeat puuterät tulevat kuitenkin arvottomiksi puun sahaukseen. Jos ostat kovametalliterällä varustetun terän (saatavilla esimerkiksi Bauhausista parilla sadalla), pystyt leikkaamaan seinää kuin voita.

Valmistaudu siihen, että tigersågen käytössä pölyää hirveästi. Mieti, pitäisikö sinun käyttää tavallista käsisahaa (tai kovametalliterällä varustettua käsisahaa), jos seinä on lyhyt.

Oli kaksi miestä, yksi seisoo pölynimurin kanssa ja toinen tiikerisahan kanssa, sekä ottaa rauhallisesti ja järjestelmällisesti niin ei pölyä niin paljon.
Kuten Mathias kirjoitti, se käy millä tahansa terällä, kunnes tulet raudoitustankoon, jolloin täytyy laittaa uusi terä ja sahata rauta poikki. Laasti on myös hieman vaikea sahata tavallisilla terillä.

Voin lisätä, että olen sahannut kymmeniä metrejä kevytbetonia/siporexia ja käyttänyt siihen ainoastaan tavallista puuhuiskua + kaarisahaa vahvikkeille. Tämä on siis menetelmä, joka toimii hyvin ilman, että näännytät itseäsi. Nykyään minulla on kuitenkin hieno tiikeri ja käyttäisin sitä varmasti, mutta tietyin varauksin johtuen kaikesta pölystä.

Kiitos vinkeistänne. Tällä kertaa sahasin käsin ja se sujui kokonaisuudessaan hyvin. Hiukan aikaa vievää, mutta vähemmän pölyä :) Ostin kevytsaha betonille Julasta 99:- hintaan, ja se toimi lupauksen mukaisesti.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.