Aion asentaa uuden sisäkaton vinokattoon, haluamme puupaneelin, joka on raa'an tukin kaltainen, mutta tietysti mahdollisimman ohut painon vuoksi. Olen löytänyt kuusen V-ura paneelin 15x120 hyvään hintaan (79kr/neliömetri), mutta sitä ei ole päätypontattu eikä tietenkään löydy koko pituudeltaan (10m:D). Tuleeko ongelmia ilman päätyponttausta? Pitääkö meidän liittää harvalaudan päälle?

Olen kiitollinen mielipiteistä sekä vinkeistä muihin samankaltaisiin paneeleihin hyvään hintaan.:)

Kukaan ei tiedä, aiheuttaako päätypontin puute minulle ongelmia myöhemmin jollain tavalla!?..

S
joko päätypontti tai jatkaa puutavaralla

S
näyttää kuitenkin parhaalta päätykiepin kanssa tai jatkuvalla saumauksella kattopalkissa

Hmm... Sitten minun täytyy ehkä etsiä lisää materiaalia, jossa on päätylaita. Mielestäni raakalauta on tarpeettoman paksua..

S
alle 15mm?

Kyllä, mielellään jos on. On tietysti kustannuskysymys :-)

Onko kenelläkään tietoa, mistä voisi saada sponttipanelia, joka on käsittelemätön? Olen etsinyt ympäriinsä ilman suurta menestystä.

Lukastorp sanoi:
Onko joku joka tietää mistä voi hankkia käsittelemätöntä spontpanelia? Olen etsinyt, mutta en ole löytänyt.
Useimmilla rakennusliikkeillä varmaan löytyy. Itse asensin käsittelemätöntä springspontia Siljan-merkkistä vinokattoomme yläkertaan. Maalasin sen kuitenkin itse (5 kertaa, hirveä homma). Lopputulos oli kuitenkin tosi hyvä!

Baseco
Siljan
ja Moelven

ovat joitakin valmistajia, joilla kaikilla on etsimääsi tuotetta.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.