Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka
Matti_75: Sinun tulisi käyttää sekendärprofilia katossa, paljon kätevämpää työskennellä sillä.
Bonae: Menetelmä, jota käytin pienen pohdinnan jälkeen, oli - kuten niin monessa muussakin asiassa - tehdä se käsin. Sahasin vesurilla (tarkoitettu leca-kiville ja vastaaville) ympäriinsä. Oli todella rankkaa päästä betonipinnoitteen läpi tuolla tavalla ja tunsin, että minun oli pakko soittaa naapurien ovikelloa ja pyytää anteeksi varmuuden vuoksi. Kun olin sahannut muutaman metrin alas
Jeonas: Joo, tvingarna voivat varmasti olla ongelma. Minun pitää hankkia järeämmät. Yritin myös lyödä levyt yhteen, mutta sekään ei onnistunut. Suunnitelmana on hioa jousi, joka on jo paikallaan, ja kaventaa sitä hieman. Se saattoi alun alkaen olla liian paksu, koska sitä ei ehdottomasti saanut painettua peukalolla sisään. Se voi myös olla levinnyt liikaa jostain kohtaa, jos se ei ole
assandtitties: Sinänsä huomasin nyt, että esim. luku 40 ei pitäisi edustaa samanlaisia pituuksia ja lisäksi ei ole mitään syytä, miksi esim. 35 ja 43 pitäisi olla erilaisia katkaisupituuksia, kun ne ovat vain peilikuvia..? Kyllä, valaiskaa minua, jos joku tietää paremmin.
Abrahamsson: Joo se on vähän niin kuin minäkin ajattelen, joten varmasti laitan siihen jonkin vahvistuksen, mutta mitä se on, jää nähtäväksi. On vielä muutama kuukausi ennen lumen tuloa toivottavasti. Ehkä on yhtä hyvä ottaa vähän korkeampi liimapuupalkki, esimerkiksi 180x42, ja laittaa kaksi pituutta vierekkäin kattoa vasten, niin sanotusti. Tai jotain muuta ehdotusta? Olen joka tapauksessa
richmoijn: Tänään on siis kuten sanottu 150mm palkki ja noin 40mm lattia, joten ajatus oli käyttää 170mm + 25. Toinen vaihtoehto olisi lastulevy suoraan nykyisten lattian palkkien päälle, mutta silloin minun pitää vahvistaa niitä jotenkin, mitä tarkoitat salauksella? Nykyinen puumateriaali on hyvässä kunnossa (ainakin se, mitä olen tähän mennessä nähnyt...) Onko tämä salausta? Siinä
Kreacon: Hehe on vähän hankalaa kirjoittaa käytännön asioista. En oikeastaan tarkoittanut niin, mutta vaikuttaa siltä, että sinulla on homma hallussa, jos saat kortlingar sisään niin se on paras vaihtoehto!
Kreacon: Ps. Varmista, että eristys täyttää kunnolla, jos palkkiväli on 220 mm, täytä 220 mm eristystä.
isolde: Kun on kyse palosuojelusta, säännöt sanovat 10 cm palavaan materiaaliin, jos en väärin muista. Sisäänrakennetun kamiinan tapauksessa kyse on siitä, että lämpötila ei koskaan nouse niin korkeaksi, että kassettia deformoituisi, vaikka sattuisikin polttamaan rajusti. Siksi on huolehdittava, että ilma kassetin ympärillä voi kiertää vapaasti ja pääsee ulos ilmanvaihtoritilöiden
frasse73: Kiitos vastauksista, nyt olen hieman muuttanut suunnitelmaa, oven aukko tulee nyt sisäseinälle ulkoseinän sijaan. Mitä mieltä olette siitä ja uudesta aukosta portaille? [bild]
calgot: Täydellistä, stämp vaikuttaa olevan mitä tarvitsen. Oppihan sitä uuden sanan :) Muurin on päälle rakennettu, joten kompastumisriski ei ole. Yritän ottaa kuvan siitä sotkusta ja ehkä saada muita hyviä ideoita :) Se on luultavasti rakennettu 20-30 vuotta sitten, ja ylhäältä tuleva paine maamassoihin on luultavasti aiheuttanut sen liikkumista jonnekin. Kiitos avusta, Calle
Locke: Sementti on luokiteltu - katso tuotetiedotetta, siinä pitäisi lukea esim. CEM II / LA jne. Esimerkiksi rakenne-, rakennus- ja SH-sementin erot ovat pääasiassa jauhatustasossa. Tavallisille kotipuuhastelijoille rakennus- ja rakennesementti sopivat hyvin. SH voi kovettua kesäaikaan hieman liian nopeasti.
verktygsgurun: [citat] Vaikka niissä on puukuitua, eivät ne ole täysin epäorgaanisia.
mozze: Ei kukaan muurari tai vastaava, joka on edes nähnyt tällaisen kulmarautaa? Onko täällä ketään, joka voisi antaa vinkkejä siitä, miten minun kannattaa korjata tämä parhaalla mahdollisella tavalla?
HEM2121: Ajattelen ottaa säännön ja naulata kiinni masoniitin niin, että siitä tulee kuin tunneli, voiko se olla jotain, mitä luulette? Voisiko se toimia?
thobjo: Aion aloittaa itsenäisen sisäänkäyntiportaan valamisen, jossa on kaksi askelta kahteen suuntaan seuraavan piirroksen mukaisesti. Koska en ole valanut aiemmin, minulla on kasa vastaamattomia kysymyksiä jo ennen työn aloittamista. Aloitan esittämällä seuraavat kaksi kysymystä, jotta voin aloittaa muotin tekemisellä, ja ehkä myöhemmin tulee lisää kysymyksiä. Haluan, että portaissani
Jimmy N: Osta Ardex A46 ja tasoita taaksepäin kallistus, kun se on alkanut kovettua, tasoitat pinnan hiovatasta. Älä hio levyä, se tulee vain kuoppaiseksi ja rumaksi!
nallen: Hei! En tiedä, onko tämä oikea keskustelu aloittaa tämä asia, mutta yritän ja toivon saavani neuvoja. Minulla on ulkokellari talon alla, sisäänkäynti talon toisessa päässä. Sitten on kivimuuri viisi metriä seuraavaan kellariin, jossa on sisäänkäynti/alasmeno talossa. Se on vanha talo varhaiselta 1900-luvulta, joten he rakensivat niin ennen kuin jääkaapit ja pakastimet olivat
Lilienberg: Hei! Minulla on vasta rakennettu sisäänkäynnin portaat, joiden alla on kellarihuone. Portaat tullaan peittämään graniitilla, mutta ensin niiden päälle pitää asentaa vesieristys hitsatussa muodossa. Portaiden sivut koostuvat rappatusta solumuovista. Katso kuva: [bild] Ensi viikolla tulee kattourakoitsija, joka asentaa vesieristeen, ja hän pohtii, miten se tulisi lopettaa portaiden
anders07: Sen jälkeen kun on ostanut LK-järjestelmän jälleenmyyjältä, voi vapaasti ottaa yhteyttä heidän tukeensa. Olen soittanut monta kertaa... :o Luulen, että 16-levyt ovat itse asiassa kalliimpia, koska niissä on koko alumiinilevy eikä vain "syöttö-osia", mutta en ole täysin varma... Putki 16mm varten oli myös kalliimpi luullakseni... Ystävällisin terveisin, Anders
anaitis: Oletko tarkistanut, että saat saman jäykkyyden laatupalkillesi kuin liimapuupalkille?
Viktor Cz.: Ei kantava. Seinällä portaikon ja wc:n välillä on varmasti jokin tehtävä, koska se ottaa maa-paunaa kellarin ulkoseinästä.
sir_daniel: Alkaa yhä enemmän houkuttaa tehdä oma Mathiss makuuhuoneeseemme, jotta voi lähettää aamiaisen vaimolle (tai päinvastoin) ja päästä vähän enemmän plussalle ;) Metallikiskot L-profiileina kulmissa ja sitten jousikuormitetut pyörät nurkissa. Sitten käyttöön joko taljat tai pieni sähkömoottori "köysi/langanrullaimella", joka korvaa taljan (samalla tavalla kuin letkukela
Tornhill 2: Onko se puu- vai metallirangat? En olisi halunnut puurunkoja muovin ja betoniseinän väliin.. / Fredrik
anders07: Kyllä, se on aivan mahdollista! Oletpa fiksu... ;) Ystävällisin terveisin, Anders
Husvagnsthord: Kyllä kuulostaa siltä, että rappaus on kuivunut ennen kuin se on ehtinyt kovettua kunnolla. Esikostuta, jälkikostuta ja peitä muovilla. Lisäksi voi usein olla viisasta alustaa pinta ennen rappaamista. Etenkin, jos kyseessä on paksumpi rappaus. Alustus lisää tarttuvuutta. Esikostuta, sekoita kuivaseos ja vesi vellimäiseksi massaksi. Levitä harjalla tai vastaavalla. Voit rapata samana
Helioz: Jos hiekkaantuu niin paljon, että voit helposti raaputtaa sen alas tai teräsharjata kaiken pois, se täytyy mielestäni poistaa. Mutta jos se on edelleen kiinni ja siisti, voit laittaa hieman ohuemman kerroksen (5mm) Putsbruk C 0-1mm:ää, jonka siloitat hiertimen sijaan, se sopii hyvin, kun alla on huokoinen pinta. Tätä rappausta ei heitetä päälle, vaan sekoitetaan hieman tavanomaista
Ztivo: [bild] nämä ovat lattialämmitysputket. Ne eivät ole kiinnitettyjä eikä ole vedeneristystä. Ovat päällekkäin. Saako tämä näyttää tältä?
bearpower: Te olette oikeassa..pl400 ei ole varmaan se ei. :) Ja megastick ei myöskään tunnu niin hyvältä. Tulee ruuvi ja mutteri läpi. :) kiitos