Minulla on muutamia kysymyksiä, joihin toivon, että voitte auttaa minua vastaamaan lattialämmityksen suhteen.
1. On ilmeisesti lattialämmityslevyjä, joissa on valmiit urat, ja jotka on varustettu liimatuilla lämpölevyillä evalPex-putken 12x2 mm asennusta varten. Kysymykseni on, mikä on etu käyttää lattialämmityslevyjä tai sen sijaan putkenpidinsaranoja?
2. Mikä on näiden (putkenpidinsaranojen ja lattialämmityslevyjen) ero kokonaisrakennuskorkeudessa?
3. Voiko tasoiteen määrää puolittaa, jos käytetään lattialämmityslevyjä putkenpidinsaranojen sijaan?
4. Kuinka paljon tasoitetta tarvitaan per m2 putkenpidinsaranoilla ja lattialämmitysputkella?
5. Kuinka tärkeää on, että shuntit asennetaan lattialämmityskeskukseen, jos nyt asennamme lattialämmityksen kolmeen huoneeseen ja käytämme pattereita jäljellä olevissa viidessä huoneessa + kylpyhuoneessa?
6. Voiko käyttää press-muff (liitos) pattereiden poistamisen yhteydessä ja tasoittaa/laatoittaa niiden päälle niin, että ne eivät nouse lattiaan?
7. Mitä tarkoittaa/seurauksia on, jos vedenalaisen lattialämmityksen ja tasoitteen päälle ei ole asetettu vedeneristettä kylpyhuoneessa/pyykkihuoneessa?
Toivon, että voitte vastata näihin kysymyksiin.
 
1. Putkenpidiketankoja käytetään valussa.
Levyjä käytetään, kun lattialämmitys integroituu puupalkistoon, joko kantavana alalattiana tai kantavan alalattian päällä. Tarkkaa levyä, josta puhut, en tiedä, mutta 12mm putkien kanssa ei voi olla pitkiä silmukoita.

2. Riippuu siitä, mitä sinulla on alla.

3. Ehkä?

4. Mitä aiot tehdä? Märkätila? Katso kevennetyn massan kunkin valmistajan ohjeet.

5. Se riippuu siitä, millaiseen lämpötilaan järjestelmäsi on suunniteltu. Et halua liian kuumaa vettä lattiaan.

6. En tiedä.

7. Kosteusvaurio?
 
2. on tuulettuva alapohja lattian alla. Lastulevy noin 22mm koolauksissa?
Olen valitettavasti aloittelija rakennusalalla.
 
Riippuen huonetyypistä, työn määrästä (ja taloudesta), jonka haluaa teettää, on olemassa erilaisia vaihtoehtoja lattialämmitykselle.

Sitten riippuu siitä, kuinka paljon haluaa sen rakentuvan korkeuteen.

Kannattaa lukea muutama h foorumilla, niin ehkä se selkenee hieman ainakin.
 
Lattialämmitysputket limittäin, ilman kiinnitystä tai vedeneristystä, likaisella pinnalla.
nämä ovat lattialämmitysputket.
Ne eivät ole kiinnitettyjä eikä ole vedeneristystä. Ovat päällekkäin. Saako tämä näyttää tältä?
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.