Olisin kiitollinen avusta piirustuksessa, jossa oletan olevan mittatietoja. Olen ympyröinyt muutamia esimerkkejä liitetyssä kuvassa. Ei ole yllättävää, että olen aloittelija tässä asiassa, enkä oikein saa niitä täsmäämään itse, joten on parasta kysyä apua!

Kiitos etukäteen!

Rakennepiirustus, jossa ympyröity kaksi mittaa, yksi keskellä ja toinen ylhäällä oikealla. Mahdolliset mittanumerot näkyvät.

Kuva esittää päätyä, jossa on kaksi ikkunaa. Todennäköisesti kyseessä on jonkinlainen rakennussarja, jossa osat tulevat joko täysin valmiiksi leikattuina ja merkittyinä vastaavalla numerolla tai sitten saa puutavarapaketin ja leikkauslistan ja leikkaa osat itse listassa ilmoitettuun mittaan.

Kiitos vastauksesta, se kuulostaa järkevältä. Piirustus tulee Svenskt Trä:lta ja tarkoittaa ns. Enkelstugan. Olen tutkinut vähän heidän sivustoaan ja löysin leikkausluettelon, mutta viitenumerot eivät näyttäneet täsmäävän, tosin se piirustus, joka minulla on, voi olla hieman vanhempi.

Sinänsä huomasin nyt, että esim. luku 40 ei pitäisi edustaa samanlaisia pituuksia ja lisäksi ei ole mitään syytä, miksi esim. 35 ja 43 pitäisi olla erilaisia katkaisupituuksia, kun ne ovat vain peilikuvia..? Kyllä, valaiskaa minua, jos joku tietää paremmin.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.