Hei!
Kipsikatot ja -rankor ovat ilmeisesti aihe, jota on käsitelty useissa säikeissä tällä foorumilla, ja ennen ensimmäistä yritystäni ne ovat olleet suureksi avuksi - luulisin. Minulla on kuitenkin vielä pari kysymystä, joihin olisi mukava saada hieman ohjausta tai mielipiteitä.
Olen tullut siihen tulokseen, että runkorakenteeseen tulee luultavasti teräsrankoja yhdellä kerroksella tavallista 13 mm kipsiä (näkymättömät saumat). Mitä tulee kiskoihin ja rankoihin, olen ymmärtänyt, että tavalliset mitat ovat 70 mm ja 45 mm, ja että 70 mm vaikuttaisi olevan se, mitä valmistajat aina suosittelevat vähintäänkin sisäkattoihin. Nyt tilanne on se, että pitkä ja kapea käytävä, johon katto tulee, on vain 137 cm leveä ja mietin, riittäisikö siihen 45 mm kiskoilla ja rankoilla? On nimittäin hieman hankalaa saada mahtumaan niin leveä kisko kuin 70 mm. Ajattelin, että rankojen välimatka olisi 45 cm. Riittääkö se vai täytyykö välimatkan ehdottomasti olla 30 cm? Kiskot kiinnitetään olemassa oleviin seiniin muutamalla peltinauhalla katosta tukien. Toinen mietintä, jos välimatka rankojen välillä on 45 cm: Onko olemassa "spotlight-laatikoita", jotka sopivat siihen välimatkaan, vai täytyykö silti asentaa ylimääräinen ranka kohtaan, johon tulee spot? Näkemäni vaikuttavat kaikki olevan tehtyjä 30 cm välimatkaan.

Hei!
Jos kiinnität tiheät teräsnauhat kattoon, sen pitäisi kyllä toimia 45 lakoilla, vaikka 70 on usein suositeltu juuri sisäkattoon. Mutta itse käyttäisin 300 cc lakkojen väliin, koska se suositellaan kestävyyden vuoksi. Taloudellisesti on itse asiassa kalliimpaa tehdä kaikki uudelleen parin vuoden päästä, kun kipsi alkaa taipua. =) Siinä minun mielipiteeni! Onnea matkaan!

Terveisin KRistoffer

Alkaa kallistua siihen, että ehkä sittenkin tehdään se sääntökirjan mukaan - 70-reglar ja 30 cm väliin reglarna. Kuten sanot, voi olla että kitsastelu vain kostautuu. Kuitenkaan en ajattele laittaa mitään 60 cm kattokipsiä, vaan käytän 120-levyjä.

Sinun tulisi käyttää sekendärprofilia katossa, paljon kätevämpää työskennellä sillä.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.