Hei,

voiko joku auttaa minua arvioimalla; mitä vesikiertoinen lattialämmitys maksaa neljään huoneeseen, yhteensä noin 100 m2? :|.

Kalla Fötter

D
Kuinka se tulisi asentaa? Nykyisen lattian päälle vai uustuotantoon? Betonilaatta, palkisto jne?

Hei, lattia asennetaan "raaka" betonilaatan päälle ja liitetään olemassa olevaan lämmitysjärjestelmään.

Kelluvasti, uratuissa styroxlevyissä?
Valettu levyn päälle?

jäljitetty frigoliti

D
Noin 500:-/m2 ehkä + työvoimakustannus... Jotain halvempaa jos käytät paksumpia putkia (noin 350:-/m2 20mm putkilla). Uurrettu styroxi on kai kalleimpia ratkaisuja.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
  • Tykkään
Vattuman ja 1 muu
  • Laddar…
170 neliömetrin LK EPS 16 mukaan lukien 2 jakajaa, langattomat termostaatit ja 2 vesitiivistä kaappia maksoi minulle 119 000 kr.
Neliöhinta on siis 700 kr, mutta se on ehkä hieman harhaanjohtava, koska se sisältää jakajat ja kaikki liitännät ja tarvikkeet, mutta niitä tarvitaan joka tapauksessa...

Ystävällisin terveisin,
Anders

Hei,

sisälsikö 119 000 asennuksen...? Siinä tapauksessa se kuulostaa todella edulliselta. Maksa materiaaleista noin 90 m2 noin 80 000. Työkustannukset lisätään.

Kalla Fötter

Tarkoittaako LK EPS 16, että styroksi, jossa urat kulkevat, on 16 mm paksu?

Sisältyy Lattialämmitysjärjestelmä, Langaton Termostaattisäätö neljään huoneeseen, Jakotukkiventtiili lattialämmityspiiriin,
termostaattisäätö sekä "kaappi" kattilahuoneeseen, johon se liitetään

Ei, se on vain materiaalia... Minulla oli onnea ja hyppäsin mukaan johonkin kampanjaan heillä oli, luulen, että se olisi oikeasti maksanut noin 140.000 kr...

EPS16 ovat 16mm paksuja levyjä, joissa on alumiinilevy päällä. Sitten voidaan laittaa klinkkeri suoraan levyjen päälle, joten kokonaiskorkeus klinkkereineen jää alle 30mm.

//Anders

ja, viestien jälkeen se tuntuu kieltämättä hieman kalliilta...ja ehkä kannattaa tarkistaa toisenkin firman kanssa….onko jollain vinkkejä Malmön - Lundin alueelta? Minulle on suositeltu firmaa ja en tietenkään halua ajatella, että minua huijataan, mutta totta kai haluan myös varmistaa, että saan oikean hinnan. En ole hakemassa "ilmaista", haluan kunnollisia tavaroita, mutta kuten sanottu...

Kalla Fötter

Meidän piti pitää rakennuskorkeus alhaalla... Vertailin useampia paketteja ja "halvemmilla" EPS-paketeilla (kuten mainittiin yllä) olisimme selvinneet 10-15.000kr halvemmalla, mutta silloin ilman langattomia termostaatteja ja vedenpitäviä kaappeja.

LK on ollut uskomattoman hyvä yhteistyökumppani ja vastannut iloisesti kaikkiin tyhmiin kysymyksiini! :)
He ovat myös piirtäneet silmukat minulle kolmesti uudelleen valittamatta...

Ystävällisin terveisin,
ANders

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.